افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 29 March , 2024
26

تجلیل از مدافعین سلامت و جهادگران خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا

  • کد خبر : 13784
  • ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۴
تجلیل از مدافعین سلامت و جهادگران خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شهرستان ماکو در مراسمی از مدافعین سلامت و جهادگران خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا تجلیل کرد .

به گزارش مرزداران : فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شهرستان ماکو در مراسمی از مدافعین سلامت و جهادگران خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا تجلیل کرد .

در این مراسم که در شبکه بهداشت و درمان ماکو برگزار شد دکتر رحیم صمدی رئیس شبکه بهداشت و درمان ماکو ضمن خیر مقدم گفت : شهرستان ماکو با جمعیت ۹۴ هزار نفری ثبت شده و ۱۰۴ هزار نفری سامانه الکترونیکی نمره بسیار قابل قبولی از بابت رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی  به دست آورده است .

وی با اظهار اطمینان  به شکست ویروس کرونا افزود : در این روزها مردم که چه از لحاظ اقتصادی، چه از لحاظ سلامتی و چه از لحاظ معیشتی در سختی و گرفتاری می باشند ایران جزو بهترین کشورها در منیج بیماری می باشد که حتی آمریکا از مدیریت این بیماری در ایران در تعجب مانده است و این در حالی میباشد که خود آمریکا در کنترل سرایت و در کنترل بیماری مانده است .

رئیس شبکه بهداشت و درمان ماکو تصریح داشت : تا امروز شاید کمبود داشتیم اما تا الان در نبود نبوده ایم و الان بهترین لوازم را در بهداشت و درمان داریم .

دکتر صمدی اذعان داشت : در ماکو ۴۷ مورد مثبت کرونا ویروس داشتیم که خوشبختانه الان مورد بستری نداریم یک نفر فوتی بوده که طبق شبکه آماری وزارت علوم به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت ، ماکو  از لحاظ  ابتلا به ویروس کرونا در آخرین  رتبه قرار دارد .

وی خاطر نشان ساخت : فرهنگ مراقبتی و سلامتی و رعایت فاصله گذاری اجتماعی توسط مردم ما را خیلی کمک کرده است و انسجامی که در بخشهای عملیاتی ایجاد شد که خود بهداشت و چه ارگان های دیگر که می‌توان به همکاری سپاه پاسداران اشاره نمود چرا که سپاه از اولین روز دوشادوش شبکه بهداشت کمک کرده است لذا ما خود را جدا از سپاه نمیدانیم .

وی با اشاره به سیر نزولی آمار ویروس کرونا در ماکو گفت : لطف خداوند بود که چند اتفاق در شهرستان در دقیقه نود اتفاق افتاد یکی از این اتفاقات خرید دستگاه سی تی اسکن می باشد که مدت زمان طولانی دنبال تامین هزینه مالی آن بودیم و از ۱۷ اسفند سال ۹۷ برای خریداری این دستگاه تلاش می‌کردیم و کسی نمی دانست که این دستگاه عامل شناسایی ویروسی خواهد بود که در آینده اتفاق خواهد افتاد از جمله دیگر ، خرید ۱۰ دستگاه مانیتورینگ میباشد که در آخرین لحظه تامین شد .

دکتر صمدی خاطرنشان ساخت : ما جزء شهرستان هایی می باشیم که به تولید ماسک و مواد ضد عفونی کننده اقدام کردیم و تولید الکل نیز اشباع گردیده است و گرنه مجوز تولید الکل نیز در این منطقه وجود دارد و بزرگترین محموله دستکش بهداشتی کشور از این جا روانه بازار شد .

وی با اشاره به رهبری داهیانه مقام معظم رهبری گفت : مملکت زیر نظر یک نابغه در حال اداره می باشد ما از اول برنامه مدیون مقام معظم رهبری هستیم که از اولین روز حمایت روحی و روانی از جهادگران عرصه سلامت داشته و با بیانات گهربار خود همواره هدایتگر و مشوق همه ما بوده اند.

در ادامه این برنامه سرهنگ پاسدار سید مهدی غفاری فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شهرستان ماکو گفت :  مقابله با  ویروس کرونا یک ماموریت میباشد ، ماموریت مقابله در برابر دشمنی به اسم کرونا لذا هیچ موضوعی نمی توانست ناکارآمدی نظامهای دیگر را ثابت کند کسانی که دم از تمدن و پیشرفت و تکنولوژی می زدند  در مقابل نظام اسلامی کم آورده‌اند و دیدند نظام اسلامی با چه مدیریتی این بیماری را کنترل میکند .

وی با اشاره به درماندگی دنیای غرب در مقابله با ویروس کرونا و با اشاره به فداکاری های کادر بهداشت و درمان گفت :  تصویر ها و فیلم‌های متعددی از فداکاری‌های دکتران و کادر درمانی منتشر گردیده است لذا این روحیه فداکاری فقط در نظام دینی و اسلامی می باشد و در هیچ نظامی دیگری وجود ندارد .

وی تصریح داشت : فداکاری ها و از خودگذشتگی های کادر درمانی قابل لمس می باشد افرادی که پس از بازنشستگی خود دوباره بر سرکار بازگشته و چندین ماه به دور از خانواده خود در این راه جهاد می‌کنند لذا این قابل تقدیر و تشکر می باشد .

سرهنگ غفاری با بیان اینکه کارآمدی حاکمیت دینی و ولایی به جهانیان ثابت شد ، گفت : کارآمدی حاکمیت دینی و ولایی ثابت شد که چقدر سازگار می باشد و در این زمینه  می توان دیدگاه ها و حمایت های رهبر را با رهبران دیگر جهان مقایسه نمود.

وی با اشاره به توان علمی کشور گفت : ما نیز با اتحاد و انسجام علم و دانش بالای خود را به جهانیان ثابت کردیم و معلوم شد تصاویر و فیلم هایی  که آنان از قدرت های خود در شبکه های اینترنتی و شبکه های اجتماعی به نمایش میکنند تصویری جز قدرت پوشالی آنان نیست .

فرمانده سپاه ماکو با اشاره به درماندگی امریکا در مقابله با ویروس کرونا گفت : آمریکا درهمه جنگهایی که در سال های گذشته داشته است تلفاتی به این تعداد نداشته است و زیاد بودن تعداد تلفات این ویروس در آمریکا نشان از درمانده بودن ماندن امریکا در مدیریت مقابله با این ویروس دارد و روزانه هزار یا دو هزار نفر بر آمار فوتی در امریکا افزوده می گردد و این در صورتی می باشد که آمار در ایران در حال کاهش است و این نتیجه دعاها ، همدلی ، فعالیت های متحد و مشارکت های مردم می باشد لذا مدیریت جهادی شبانه‌روزی باعث شد که بر این مشکلات فایق آییم .

وی تاکید داشت : هر کجا که مسئولین دغدغه‌مند بوده اند در آنجا موفقیت بیشتر حاصل شده است لذا سپاه با جان و دل و با همفکری و همدلی در خدمت این مردم می باشد و با هم تا قطع ریشه ویروس کرونا تلاش خواهیم کرد و ضمن توکل بر ائمه باید مردم را در کنار خود دیده و به همان تمدن نوینی که حضرت آقا فرمودند دست پیدا کنیم البته با وحدت و انسجام و همکاری و همدلی .

در ادامه این برنامه حجت الاسلام شریفی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شهرستان ماکو گفت : امام حسن علیه السلام می فرمایند : دو نعمت همیشه مجهول است مگر اینکه آن دو کمی تضعیف شود (الصحت و الامان)صحت و سلامتی و امنیت قسمتی از این در سپاه و قسمتی در شبکه بهداشت می باشد انشاالله در کنار هم بتوانیم ریشه این ویروس را بخشکانیم و شکرگزاری نعمت الهی باشیم .

وی افزود : ۸ در اول بهشت که اولین در ، باب مجاهدین میباشد و طبق بیانات مقام عظمای ولایت کسی که در راه عرصه سلامت به رحمت خدا رفته است شهید می باشد این بالاترین جایگاهی است که عرشیان به این جایگاه غبطه می خورند

در ادامه این برنامه دکتر آبخضر به عنوان یکی از موارد بهبود یافته مثبت ویروس کرونا گفت : دستگاه سی تی اسکن واقعا در تشخیص ویروس کرونا موثر می باشد که طبق آزمایشات مکرر که برای بنده انجام گردید بیماری تشخیص داده نشد و فقط دستگاه سی تی اسکن این بیماری را شناسایی کرد لذا جای تقدیر و تشکر دارد که دکتر صمدی به خاطر خریداری و تأمین این دستگاه تلاش ها و زحمت های زیادی کشیدند .

در ادامه این برنامه دکتر اموئی میلان به عنوان یکی از موارد بهبود یافته مثبت کوروناویروس ما همچنان معتقد به این هستیم که اگر نیت و مدیریت نابسامانی‌ها در جامعه نبود با مشکل مواجه می شدیم لذا ما در تمام عرصه ها افتخار می کنیم که در خدمت مردم باشیم و با اینکه اینجانب به ویروس کرونا مبتلا گشتم اما معتقد هستم که همچنان در خدمت مردم بوده و همچنان در جامعه آگاهی دهی نمایم .

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=13784
  • ارسال توسط :
  • 1570 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای تجلیل از مدافعین سلامت و جهادگران خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.