افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 28 March , 2024
32

افتتاح شش طرح سلامتی و درمانی در ماکو

  • کد خبر : 14142
  • ۱۸ تیر ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۲
افتتاح شش طرح سلامتی و درمانی در ماکو

 شش طرح سلامتی و درمانی با حضور استاندار و رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان آذربایجان غربی افتتاح و به بهره برداری رسید .

به گزارش مرزداران ؛  شش طرح سلامت درمانی با حضور محمد مهدی شهریاری استاندار اذربایجان غربی و دکتر جواد آقا زاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان آذربایجان غربی افتتاح و به بهره برداری رسید.

 

***افتتاح کلینیک تخصصی بیمارستان فجر ماکو***

در این برنامه دکتر صمدی رئیس شبکه بهداشت و درمان ماکو گفت : این طرح با اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال شروع و در بهمن ماه سال ۹۸ مورد بهره برداری قرار گرفت و اتمام پروژه کلید خورد.

وی افزود : کلینیک تخصصی بیمارستان فجر ماکو در مساحتی بالغ بر ۱۸۰۰ متر مربع کلید خورده و به غیر از جراحی مغز و اعصاب تمامی بخش های تخصصی در این کلینیک موجود می باشند .
دکتر رحیم صمدی تصریح داشت : برای اولین بار در سال متوالی در بعضی تخصص ها که یک مورد در ماکو وجود داشت همچون دندانپزشکی ، چشم پزشکی ، اورولوژی اکنون از هر بخش تخصصی دو مورد موجود میباشد .

 

***افتتاح و بهره برداری بخش دیالیز بیمارستان فجر ماکو***

در این برنامه دکتر رحیم صمدی گفت : بخش دیالیز در بیمارستان قدیمی قدس با ظرفیت ۷ تخت فعال بود که این مکان نیز به همت خیرین و تجهیز دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی با ظرفیت ۱۴ تخت در سال ۹۷ به خاطر نیاز مبرم ای که وجود داشت کلید خورد و اوایل سال ۹۸ شروع به بهره برداری رسید و این ۱۴ تخت نیاز مردم منطقه را با ۴۰ مریض دیالیزی برآورده می کند.

وی تصریح داشت : تجهیزات دیالیزی از جمله ۴ دستگاه دیالیز به ارزش ۵۰۰ میلیون تومان در اواخر پاییز دوباره تکمیل و تعداد دستگاه های دیالیز کامل گردیده است و علیرغم این امکانات خیرین نیز دوباره در بحث پارتیشن سازی اینجا ورود کرده‌اند .

وی با اشاره به مبلغ هزینه شده به بخش دیالیز خیرساز بیمارستان فجر گفت :  مبلغ ۸۲۵ میلیون تومان صرف بخش دیالیز خیرساز شده است .

 

***افتتاح بخش جدید آی سی یو بیمارستان فجر ماکو***

دکتر رحیم صمدی در افتتاح این طرح گفت :  این قسمت قبلا بخش نوزادان بود ولی با همت خیرین با توجه به نیازی که به بخش آی سی یو بود با ظرفیت ۷ تخت  و با ارزش ۷۲۰ میلیون تومان تجهیز شد و به غیر از این ، چهار دستگاه ونتیلاتور به ارزش یک میلیارد تومان توسط دانشگاه علوم پزشکی تحویل داده شده است که این بخش با ظرفیت شش تخت و یک تخت استندبای در اختیار مردم قرار گرفته است .

 

***افتتاح بخش رادیولوژی ، سونوگرافی بیمارستان فجر ماکو***

دکتر صمدی در این برنامه با اشاره به دستگاه سی تی اسکن توشیبا ۱۶ اسلایس گفت :  این دستگاه به عنوان تنها دستگاه سیتی اسکن در کشور می باشد که به نام خود بیمارستان ثبت گردیده است .

وی با اشاره به مبالغ اختصاص داده شده گفت : مبلغ ۴۷۰ هزار دلار برای سی تی اسکن توشیبا و ۱۱۰ هزار دلار برای قسمت سونوگرافی هزینه گردیده است .

 

***افتتاح ساختمان اداری شبکه بهداشت و درمان ماکو***

دکتر صمدی در این برنامه با اشاره به اینکه این ساختمان طی دو سال ساخته شده است ، گفت : با توجه به اینکه این منطقه مرزی و منطقه آزاد می باشد لذا نیاز مبرم بر این بود که ساختمان اداری درخور برای رفع نیاز مردم وجود داشته باشد که این ساختمان در نهایت با اعتبارات دانشگاه علوم پزشکی ساخته شد ؛ با توجه به نقشه طراحی شده برای شبکه بهداشت و درمان ماکو ساختمان به صورت سه طبقه بود اما با توجه به محدودیت هایی که میراث فرهنگی داشت یک طبقه در قالب زیر زمین و دو طبقه فوقانی احداث گردید .

رئیس شبکه بهداشت و درمان ماکو افزود:  اعتبار تخصیص داده شده به این طرح ۱۵ میلیارد ریال می باشد .

 

***لازم به ذکر می باشد در پایان افتتاح این طرح ها استفاده از یک دستگاه آمبولانس به ارزش ۱۲ میلیارد ریال آغاز شد***

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=14142
  • ارسال توسط :
  • 1622 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای افتتاح شش طرح سلامتی و درمانی در ماکو بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.