افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 29 March , 2024
26

نذورات ایام خاص سال به سوی کمک مومنانه مدیریت شود

  • کد خبر : 14357
  • ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۸:۵۴
نذورات ایام خاص سال به سوی کمک مومنانه مدیریت شود

کمک‌های مومنانه می‌تواند سمت و سوی نذورات را تغییر داده و با مدیریت هدفمند شاهد تاثیرگذاری بیشتر این نذورات در سطح جامعه به ویژه برای قشر نیازمند و آسیب‌دیده باشیم.

به گزارش مرزداران ؛ پس از آن‌که رهبر معظم انقلاب اسلامی در خجسته عید قربان، ملت شریف ایران را به حضور پرنشاط و گسترده‌تر در مسابقه معنوی «کمک مؤمنانه به قشرهای آسیب‌دیده و یاری مجاهدان سلامت» فراخواندند، شاهد اهتمام ویژه هیئات مذهبی، نهادهای انقلابی و اقشار مختلف مردم برای تحقق این امر بودیم.

* کمک مومنانه بهترین زمینه برای حمایت از اقشار آسیب‌دیده

در همین راستا، امام جمعه ماکو در گفت‌و‌گو با خبرنگار مرزداران، در مورد بیانات مقام معظم رهبری در خصوص کمک مومنانه، اظهار داشت: بر اساس این بیانات، باید با توجه به پروتکل‌های بهداشتی و موارد مورد تاکید مسئولین مربوطه نسبت به تامین مواد غذایی و بسته‌های معیشتی مورد نیاز محرومان و مستضعفان اقدام شود.

حجت الاسلام و المسلمین سید محمد هاشمی، افزود: اختصاص دادن نذورات ایام خاص به محرومان و اقشار آسیب‌دیده از کرونا و تامین جیره غذایی این قشر جزو زیباترین کارهایی است که توسط مومنان و اقشار مختلف مردم انجام شود و به همین منظور باید در راستای تبلیغ و اطلاع‌رسانی این کار خیر اهتمام ویژه شود.

وی عنوان کرد: مردم با کمک به افراد نیازمند می‌توانند هم نذورات خود را ادا کرده و هم از این طریق مشکلاتی که امروزه عده‌ای به خاطر ویروس کرونا دچار آن شده‌اند و یا افرادی که نیازمند هستند، مشکل اقتصادی و معیشتی آن‌ها را حل کنند .

* نذورات به صورت مدیریت شده صرف کمک‌های مومنانه می‌شود

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ماکو نیز در گفت‌و‌گو با خبرنگار مرزداران، گفت: خوشبختانه مردم و مسئولان در زمینه مبارزه با کرونا امتحان خود را پس دادند و شاهد بصیرت، درایت و وحدت تمام اقشار در راستای حمایت از اقشار آسیب‌دیده بودیم.

حجت‌الاسلام شریفی، ادامه داد: در لبیک به بیانات رهبر انقلاب اسلامی در خصوص کمک مومنانه، تمام تلاش خود را برای تحقق این محور انجام می‌دهیم و در کنار امت حزب‌الله و حسینی در راستای ارائه کمک به آسیب‌دیدگان از کرونا گام برمی‌داریم.

وی خاطرنشان کرد: ماه محرم که در پیش داریم بهترین فرصت برای کمک مومنانه است که به عنوان ماه اهدای نذورات شناخته می‌شود و مردم و هیئات مذهبی می‌توانند با اهدای نذورات خود به اقشار آسیب‌دیده از کرونا هم نسبت به اهدای نذورات اقدام کنند و هم دردی از آسیب‌دیدگان این ویروس منحوس التیام بخشند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ماکو، مدیریت قوی در راستای اهدای نذورات به افراد نیازمند و آسیب‌دیده از کرونا را امری ضروری دانست و ابراز داشت: در این زمینه می‌توان نسبت به شناسایی خانواده‌های آسیب‌دیده و نیز ارائه حمایت و کمک به این خانواده‌ها گام برداشت.

بر اساس این اظهارات، کمک مومنانه می‌تواند شرایط لازم برای حمایت از کسب و کارهای آسیب‌دیده از کرونا و نیز کمک به خانواده‌های نیازمند و آسیب‌دیده را فراهم آورده و مرهمی برای دردهای چند ماهه این قشر باشد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=14357
  • ارسال توسط :
  • 1373 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای نذورات ایام خاص سال به سوی کمک مومنانه مدیریت شود بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.