افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 28 March , 2024
33

هیچ کس مخالف برگزاری مراسمات عزاداری نیست 

  • کد خبر : 14475
  • ۰۳ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۹
هیچ کس مخالف برگزاری مراسمات عزاداری نیست 

فرماندار ماکو گفت : دین اسلام ،دین عقلانیت بوده و همواره بر رعایت موارد بهداشتی در تمامی زمینه ها تاکید نموده است، که عدم رعایت و بی توجهی به پروتکل های بهداشتی در مراسمات عزاداری ماه محرم ، قطعاً افزایش آمار مبتلایان به کرونا در شهرستان ماکو را بدنبال خواهد داشت و در این صورت امکانات مراکز درمانی پاسخگوی مراجعه کنندگان نخواهد بود .

به گزارش مرزداران  ؛ نهمین جلسه شورای هماهنگی ، پیشگیری و مبارزه با کرونا شهرستان ماکو با حضور مسئولین شهرستانی در محل فرمانداری برگزار شد .

حسین عباسی فرماندار ماکو در این جلسه با تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و گرامیداشت یاد و خاطر شهیدان رجائی و باهنر و هفته دولت گفت : تقارن ایام عزاداری ماه محرم با هفته دولت شرایط ویژه ای را در برگزاری مراسمات بوجود آورده است و ضروریست در تمامی برنامه ها پروتکل های بهداشتی به نحو احسن اجرا شود .

وی با بیان اینکه هیچ کس مخالف برگزاری مراسمات عزاداری نیست  افزود : دین اسلام ، دین عقلانیت بوده و همواره بر رعایت موارد بهداشتی در تمامی زمینه ها تاکید نموده است ، که عدم رعایت و بی توجهی به پروتکل های بهداشتی در مراسمات عزاداری ماه محرم ، قطعاً  افزایش آمار مبتلایان به کرونا در شهرستان ماکو را بدنبال خواهد داشت و در این صورت امکانات مراکز درمانی پاسخگوی مراجعه کنندگان نخواهد بود .

فرماندار ماکو با تقدیر از عوامل اجرایی برگزاری کنکور سراسری در شهرستان اظهار داشت : با همکاری مجموعه دستگاههای اجرایی با شبکه بهداشت و درمان و رعایت تمامی دستورالعمل های بهداشتی در برگزاری آزمون سراسری ، خوشبختانه توانستیم این ماراتن علمی را بدون کوچکترین مشکل و حاشیه ای برگزار نمائیم .

حجت الاسلام والمسلمین سید محمد هاشمی امام جمعه ماکو هم در این جلسه با گرامیداشت هفته دولت و تسلیت ماه محرم گفت : هفته دولت فرصت مناسبی برای تبیین خدمات دولت به مردم است و همواره مقام معظم رهبری بر لزوم اطلاع رسانی آن بمنظور افزایش امید ، نشاط و اعتماد عمومی در جامعه تاکید نموده اند .

امام جمعه ماکو با اشاره برگزاری جلسات متعدد با هیات مذهبی در خصوص لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی و دستورالعمل ها در برگزاری مراسمان عزاداری گفت : همه ی ما در خصوص سلامتی و حفظ جان عزاداران حسینی مسئولیت شرعی و قانونی داریم و نباید عدم رعایت پروتکل های بهداشتی در هیات مذهبی سلامتی شهروندان را به خطر بیندازد .

عرب باغی دادستان عمومی و انقلاب ماکو هم در این جلسه گفت : هرگونه برگزاری مراسم عزاداری خارج از دستورالعمل های ابلاغی ستاد ملی مبارزه با کرونا و سازمان تبلیغات اسلامی ممنوع می باشد و در صورت ابتلاء و فوت شهروندان بر اثر بیماری کرونا ناشی از عدم رعایت پروتکل های بهداشتی در هیات مذهبی ، با متخلفان برخورد خواهد شد .

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=14475
  • ارسال توسط :
  • 1408 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای هیچ کس مخالف برگزاری مراسمات عزاداری نیست  بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.