افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 19 March , 2024
31

دولت بایدن شرط ایران برای لغو یکباره تحریم‌ها در چارچوب برجام را نپذیرفت

  • کد خبر : 14863
  • ۰۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۸
دولت بایدن شرط ایران برای لغو یکباره تحریم‌ها در چارچوب برجام را نپذیرفت

برخی از رسانه های داخلی و خارجی به نقل از وزیر خارجه آمریکا مدعی شدند که دولت بایدن از تلاش ناکام ترامپ برای اعمال مکانیسم ماشه اظهار ناخرسندی کرده و در اظهاراتی توهین آمیز گفته که قرار است برای دیپلماتهای های ایرانی در واشنگتن چند کیلومتر شعاع تردد را بیشتر کند.

به گزارش مرزداران؛ به نقل از اروم نیوز، برخی از رسانه های داخلی و خارجی به نقل از وزیر خارجه آمریکا مدعی شدند که دولت بایدن از تلاش ناکام ترامپ برای اعمال مکانیسم ماشه اظهار ناخرسندی کرده و در اظهاراتی توهین آمیز گفته که قرار است برای دیپلماتهای های ایرانی در واشنگتن چند کیلومتر شعاع تردد را بیشتر کند.

وزیر خارجه ایران هم در توییتی در واکنش به این اظهارات گفته است: آمریکا باید در پایبندی به قطعنامه ۲۲۳۱، تمام تحریم‌هایی که توسط ترامپ احیا و بازاعمال شده بود را بی قید و شرط و به‌صورت مؤثر بردارد تا بعد از آن، ما تمام اقدامات اصلاحی (کاهش تعهدات) را به عقب برگردانیم».

اظهارات وزارت خارجه دولت بایدن عملا پاسخ منفی به برداشتن فوری تحریم‌هایی است که باید سالها قبل طبق برجام لغو می شد اما با خروج آمریکا از برجام تاکنون به آن عمل نشده است.

گرچه اثر بخشی طرح راهبردی مجلس برای لغو تحریمها با کاهش تعهدات برجامی در مواضع منفعلانه اروپا و آمریکا ملموس است و نشان می دهد برخلاف خودتحقیری و ابراز ولع حقیرانه برای مذاکره که نتیجه ای جز فشار و تحریم حد اکثری نداشت، موضع عزتمندانه می تواند راهبرد بی اثر کردن تحریمها باشد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=14863
  • نویسنده : علی قویدل
  • ارسال توسط :
  • 1096 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای دولت بایدن شرط ایران برای لغو یکباره تحریم‌ها در چارچوب برجام را نپذیرفت بسته هستند

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.