افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 19 March , 2024
26
تحلیل؛

٣ خبر از دولت بایدن

  • کد خبر : 14866
  • ۰۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۴
٣ خبر از دولت بایدن

در آستانه نطق بایدن در نشست مونیخ و سفر مدیرکل آژانس به تهران و پایان ضرب الاجل ایران سه خبر از دولت بایدن مطرح است.

به گزارش مرزداران؛ به نقل از اروم نیوز، اول: نامه به شورای امنیت برای پس‌گرفتن ادعای دولت قبلی درباره بازگشت تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران

دوم: پذیرش دعوت طرف اروپایی برای مذاکرات مجدد و بیشتر با ایران؛

سوم: لغو محدودیت تردد دیپلمات‌های جمهوری اسلامی در نیویورک!

تحلیل: اولین خبر که مربوط به مکانیسم ماشه است که در دوران ترامپ پیشنهاد شد و در سازمان ملل اصلا رای نیاورد و قاطعانه رد شد. یعنی آمریکا روغن ریخته را نذر امام زاده کرده.

دومین خبر هم عملا پیشنهاد رد به ایران برای لغو تحریمها به عنوان پیش شرط بازگشت به برجام هست. پاسخ هم خطاب به ایران نبوده و با بی اعتنایی تنها به طرف های اروپایی گفته است که ایران باید برگردد به مذاکرات! این هم همان سیاست ترامپ برای خروج از برجام بود که علی رغم اتمام توافق و امضای برجام بدعهدی کرد و با برگرداندن همه تحریمها باز هم خواستار مذاکره و اصلاح برجام و امتیازات بیشتر شد.

سومی هم به نظر می رسد که تنها به درد پیاده روی دیپلماتها در نیویورک و حفظ تناسب اندام آنها می خورد و عملا یک خبر و نوع امتیاز توهین آشکار به ملت ایران است.

تحلیل: گرچه اثر بخشی طرح راهبردی مجلس برای لغو تحریمها با کاهش تعهدات برجامی در مواضع منفعلانه اروپا و آمریکا ملموس است و نشان می دهد برخلاف خودتحقیری و ابراز ولع حقیرانه برای مذاکره که نتیجه ای جز فشار و تحریم حد اکثری نداشت، موضع عزتمندانه می تواند راهبرد بی اثر کردن تحریمها باشد.

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=14866
  • نویسنده : علی قویدل
  • ارسال توسط :
  • منبع : اروم نیوز
  • 1199 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای ٣ خبر از دولت بایدن بسته هستند

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.