افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 19 March , 2024
23
رئیس تبلیغات اسلامی ماکو گفت :

اولویت با عید غدیر است نه ماه محرم

  • کد خبر : 15414
  • ۰۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۰
اولویت با عید غدیر است نه ماه محرم
رئیس تبلیغات اسلامی ماکو گفت : چون غدیر مورد غفلت قرار گرفت عاشورا و فاطمیه اتفاق افتاد ، خداوند روزی بالاتر از غدیر قرار نداده است لذا همچون عاشورا و همچون فاطمیه به غدیر نیز باید ارزش داده شود .

به گزارش مرزداران ؛ ویژه برنامه ولادت دهمین اختر تابناک امامت و ولایت امام هادی علیه السلام با حضور مسئولین شهرستانی و با رعایت پروتکل های بهداشتی در مسجد جامع ماکو برگزار گردید .

در این برنامه حجت الاسلام ابراهیمی رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ماکو ضمن تبریک دهه امامت و ولایت و تبریک ولادت امام هادی علیه السلام با اشاره به آیه ۲۷۴ سوره بقره گفت : مصداق این آیه در سوره بقره به امام علی علیه السلام اشاره دارد که در این خصوص امام صادق علیه السلام می‌فرمایند : همان مصداق افرادی که در شب و روز به صورت پنهان و آشکار از اموال شان انفاق می کنند و برای آنها نزد پروردگارشان پاداشی شایسته است، حضرت علی علیه السلام می باشد.

وی با اشاره به نزدیک بودن عید غدیر گفت : سخنانی را بازگو خواهم کرد که اگر افرادی آن را بشنوند تعجب کرده و به عنوان سخنان خطرناک از آن یاد می کنند .

وی افزود : اولویت با عید غدیر است نه ماه محرم این عین واقعیت است ؛ امروز شیعیان اباعبدالله دو ماه به اربعین مانده روز شمار می زنند تا از زمان اربعین اباعبدالله الحسین اطلاع داشته باشند این علاقه شیعیان قابل ستایش است اما قبل از محرم مناسبتی است که افضل به تمام مناسبت ها می باشد حالا نسبت به غدیر چه کارهایی انجام داده ایم ؟

حجت الاسلام ابراهیمی تصریح داشت : امام حسین علیه السلام کشته احیای غدیر است و به خاطر آن خانواده و اهل بیت خود را فدا نمود لذا همچون عاشورا و همچون فاطمیه به غدیر نیز باید ارزش داده شود که متاسفانه این از طرف هیأت های مذهبی انجام نمی شود .

رئیس اداره تبلیغات اسلامی ماکو تاکید داشت : چون غدیر مورد غفلت قرار گرفت عاشورا و فاطمیه اتفاق افتاد لذا باید برای غدیر نیز روز شمار زده شود احسانات و اطعام ها بیشتر باید در غدیر باشد نه دهه محرم ؛ که در منابع و روایات بر اطعام و احسان در غدیر تاکید شده است و نیز در منابع آمده است که عیدی که باید در آن عیدی داده شود و همنوعان را خوشحال کرد عید غدیر است نه عید نوروز لذا این بدان معنی نیست که در نوروز نباید عیدی داد اما در عید غدیر کوتاهی شده است .

وی با بیان اینکه ستون اسلام بزرگداشت غدیر است ، گفت : ما باید آنقدر برنامه های غدیر را بزرگ سازی کنیم تا دشمنان بدانند هر آنچه الان داریم برای غدیر  و بزرگداشت آن فدا میکنیم این را با نشان دادن شادی و جشن می توانیم نشان دهیم .

وی با بیان اینکه دین اسلام فقط دین عزاداری نیست ، اذعان داشت : باید طوری نشان دهیم که همه بدانند دین ما فقط دین عزاداری نیست اما متاسفانه به گونه ای شده است که دین اسلام را فقط دین عزاداری می دانند لذا باید همان ارزشی که به محرم داده میشود به غدیر هم داده شود بگونه ای که اگر هیئت های عزاداری همچون ماه محرم تلاش برای فضا سازی کنند فضای شهر غدیری می‌شود .

وی افزود : روز عید غدیر روزی است که خدا نعمت خود را تمام کرد ما نیز باید با احیای غدیر و با تلاش در راه تبلیغ غدیر شکرگزار آن باشیم ، چرا که باید توجه داشت که غدیر تیلیغ نشد که  عاشورا پیش آمد و سر امام حسین بالای نیزه ها رفت ؛ همانگونه که اباعبدالله الحسین با زندگی مردم عجین شده و هر مسلمانی هنگام آب خوردن بر امام حسین سلام و بر قاتلان وی لعنت می فرستد امام علی (ع) و عید غدیر نیز باید با گوشت و خون ما عجین شود چرا که غدیر به مراتب بالاتر از عاشورا می باشد و در این خصوص امام صادق علیه السلام در سخنان خود به یکی از یارانش می فرماید : آیا می پنداری که خداوند روزی بالاتر از غدیر قرار داده است ؟! و الله ، و الله ، و الله خداوند روزی بالاتر از غدیر قرار نداده است ؛ پس عظمت روز غدیر بالاتر از تمامی روزها حتی شب قدر می باشد .

لازم به ذکر میباشد که در این برنامه مداح پیشکسوت اهل بیت میر قاسم موسوی و داوود ابراهیم زاده مداح اهل بیت به مولودی خوانی پرداختند

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=15414
  • نویسنده : علی قویدل
  • ارسال توسط :
  • منبع : مرزداران
  • 1054 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای اولویت با عید غدیر است نه ماه محرم بسته هستند

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.