افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 19 March , 2024
19
امام جمعه ماکو :

تلاش برای ترویج اقامه نماز یک وظیفه دینی است

  • کد خبر : 15398
  • ۰۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۳
تلاش برای ترویج اقامه نماز یک وظیفه دینی است
امام جمعه ماکو گفت : امروز باید بدانیم هر اندازه که بتوانیم جوان را به نماز جمعه جذب کنیم ، همان مقدار توانستیم جوانان را از چنگ دشمن درآوریم .

به گزارش مرزداران ؛  جلسه جوانان فرهنگی ، هنری ، ورزشی اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان و بسیج و تجلیل از موذنین ، مکبرین و مادحین نماز جمعه همزمان با پنجمین روز هفته گرامیداشت نماز جمعه در دفتر امام جمعه ماکو برگزار شد .

حجت الاسلام سید محمد هاشمی امام جمعه شهرستان ماکو در این برنامه ضمن تبریک میلاد با سعادت امام هادی علیه السلام با بیان اینکه این روز از هفته گرامیداشت نماز جمعه به عنوان روز نماز جمعه و جوان نامگذاری شده است ، گفت : هدف از تشکیل این برنامه تجلیل از مکبرین ، موذنین و مادحین نماز جمعه می باشد .

وی با اشاره به اهمیت اقامه نماز گفت : اقامه نماز در دوران حاکمیت اسلامی برای انسان دو وظیفه دینی و حاکمیتی دارد ؛ چه در وظیفه حاکمیتی و چه در وظیفه دینی به هر حال انسان باید نماز خود را بخواند .

وی افزود : وظیفه حاکمیتی نیز امر بر انجام وظیفه فردی خواندن نماز کرده است لذا خداوند کریم در قرآن می فرماید : اهل ایمان و تقوا که با آنها مکنت دادیم و بر آنها مسئولیت و جایگاه اجتماعی در اجتماع قرار دادیم باید اقامه نماز را نهادینه کنند ، لذا همانگونه که قرآن تاکید می‌کند باید نماز را در جامعه نهادینه کنیم این وظیفه دینی هر فرد است که علاوه بر اینکه نماز می‌خواند باید آن را تبلیغ کند .

حجت الاسلام هاشمی وی با بیان اینکه ذهن جوانان نیاز به ریکاوری ندارد بلکه ذهن آنها پاک و سفید می باشد ،  تصریح داشت : ذهن جوانان آماده پذیرش حقیقت است و پیامبر اکرم در این خصوص می فرمایند : به سراغ جوان ها بروید چراکه پذیرش حقیقت از ناحیه جوان ۲۰ برابر بالاتر است بقیه می باشد .

امام جمعه ماکو تاکید داشت : امروز در مسائل دینی ، سیاسی ، اعتقادی روحیه جوان برای پذیرش حقیقت بیشتر است لذا امروز باید میدانی حضور پیدا کرد و جواب شبهات جوانان داده شود چون ذهن جوانان آماده دریافت حقیقت می باشد.

وی با بیان اینکه ارتباط با جوان از مهم‌ترین وظایف ستاد نماز جمعه می باشد ، گفت : امروز باید بدانیم هر اندازه که بتوانیم جوان را به نماز جمعه جذب کنیم ، همان مقدار توانستیم جوانان را از چنگ دشمن درآوریم .

امام جمعه ماکو تاکید داشت : از ما در خصوص ترویج و تبلیغ نماز در آن دنیا سوال خواهد شد که وقتی حرف شما نفوذ داشت و تاثیرپذیری در بین مردم داشت آیا چه مقدار در ترویج و تبلیغ نماز تلاش کرده‌اید ؟باید توجه داشته باشیم که جذب نیروی انقلابی و دینی به نماز از طرف ما ضعیف است اما دشمنان بهتر می‌توانند جذب نیرو کنند لذا باید مسلمانانی را که به خاطر جنگ نرمی که دشمن آغاز کرده و نفراتی را که از مسیر خود خارج کرده است شناسایی کرده و در این مسیر حفظ کنیم و تمام تلاش خود را در جذب جوان به سمت نماز به کار بریم و این با یک نفر موثر نمی شود .

لازم به ذکر میباشد در پایان این برنامه از موذنین مکبرین و مادحین نماز جمعه با اهدای لوح و هدیه تجلیل به عمل آمد .

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=15398
  • نویسنده : علی قویدل
  • ارسال توسط :
  • منبع : مرزداران
  • 1090 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای تلاش برای ترویج اقامه نماز یک وظیفه دینی است بسته هستند

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.