افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 19 March , 2024
20
استاد دانشگاه و فعال اجتماعی ماکو :

شخصیت ذاتی حضرت امیر مومنان بود که به غدیر جهت و معنا داد

  • کد خبر : 15435
  • ۰۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۷
شخصیت ذاتی حضرت امیر مومنان بود که به غدیر جهت و معنا داد
استاد دانشگاه و فعال اجتماعی ماکو گفت : شخصیت ذاتی حضرت امیر مومنان بود که به غدیر جهت و معنا داد ، مفهوم غدیر یعنی حکومت صالحان ؛ شخصیت هایی که صلاحیت هدایت و مدیریت و رهبری جامعه را عهده دار می باشند .

به گزارش مرزداران ؛ حجت الاسلام و المسلمین حاج قاسم اسمعیل زاده استاد دانشگاه و فعال اجتماعی ماکو در مصاحبه با خبرنگار مرزداران در خصوص عید غدیر ضمن تبریگ این عید گفت :  در اسلام ۴ عید ارزشمند می باشد  عید فطر ، عید قربان ، عید جمعه و  عید غدیر .

وی ضمن توضیح در خصوص این چهار عید گفت : عید فطر یعنی بازگشت به فطرت و پیروزی بر نفس ، عید قربان یعنی پیروزی در برابر خواسته های نفسانی و بازگشت به توحید و بندگی و اطاعت پروردگار احدیت ، عید جمعه یعنی بازگشت به وحدت و انسجام و اتحاد و همدلی ، عید غدیر یعنی بازگشت به ولایت و تبعیت از رهبری .

وی تصریح داشت :  در این خصوص دو نقطه از فرمایشات نبی مکرم اسلام می فرمایند : أَنَا وَ عَلِیٌّ أَبَوَا هَذِهِ الْأُمَّه ؛ من و علی (ع) دو پدر این امت هستیم .نکته اول اینکه در رابطه با مسئله غدیر این غدیر نبود که به حضرت علی علیه السلام شخصیت داد بلکه شخصیت ذاتی حضرت امیر مومنان بود که به غدیر جهت و معنا داد مفهوم غدیر یعنی حکومت صالحان ؛ شخصیت هایی که صلاحیت هدایت و مدیریت و رهبری جامعه را عهده دار می باشند .

حجت الاسلام اسماعیل زاده با اشاره به نکته دوم گفت : نکته دوم در رابطه با این مسئله عبارت است از اینکه خود پیامبر عظیم الشأن اسلام به خاطر اینکه آینده جامعه بعد از شخصیت اول اسلام یعنی نبی مکرم اسلام بلاتکلیف و سردرگم نماند در بحث مربوط به مدیریت جامعه قائل بر این بود که صلاحیت رهبر و رهبری می تواند جامعه بعد از وجود نازنین و اقدس پیامبر عظیم الشأن اسلام را مدیریت کند و در مسیر حقانیت اسلام به آنها جهت و معنا دهد .

وی در پایان این عید را  به تمامی مسلمانان جهان به ویژه امت عزیز ایران اسلامی تبریک و تهنیت گفت .

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=15435
  • نویسنده : علی قویدل
  • ارسال توسط :
  • منبع : مرزداران
  • 1006 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای شخصیت ذاتی حضرت امیر مومنان بود که به غدیر جهت و معنا داد بسته هستند

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.