افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 29 March , 2024
28
با حضوررئیس دانشگاه آزاد کشور در ماکو برگزار شد :

امضاء دو تفاهم نامه بین سازمان منطقه آزاد و دانشگاه آزاد اسلامی ماکو

  • کد خبر : 15838
  • ۱۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۲
امضاء دو تفاهم نامه بین سازمان منطقه آزاد و دانشگاه آزاد اسلامی ماکو
با حضور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کشور، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو 2 تفاهم نامه ایجاد آزمایشگاه غذا و دارو و تأسیس مدرسه عالی مهارتی و مشاوره شغلی بین منطقه آزاد ماکو و دانشگاه آزاد اسلامی در منطقه آزاد ماکو به امضاء رسید.

به گزارش مرزداران ؛  با حضور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کشور، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو ۲ تفاهم نامه ایجاد آزمایشگاه غذا و دارو و تأسیس مدرسه عالی مهارتی و مشاوره شغلی بین منطقه آزاد ماکو و دانشگاه آزاد اسلامی در منطقه آزاد ماکو به امضاء رسید.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو نیز در این آیین اظهار داشت: انتظارمی رود، دانشگاه آزاد اسلامی با تعلیم و تربیت نیروی ماهر، نیروی انسانی مورد نیاز صنایع منطقه را تعلیم و تأمین نماید.
محمدرضا عبدالرحیمی با تشریح کسب و کارهای محوری پنجگانه منطقه آزاد ماکو اظهار داشت: از سال ۹۲ تا کنون ۳۸ هزار میلیارد ریال در منطقه سرمایه گذاری صورت گرفته است و سرمایه گذاری های خارجی چشم گیری از جمله نیروگاه و دیگر صنایع نیز در این منطقه انجام شده است.

وی درادامه با بیان اینکه دانشگاه با یافته‌های علمی و نرم افزاری می تواند در حوزه ارتقای بهره وری در کسب و کارهای مختلف از جمله کشاورزی،‌ صنعت،‌ حمل و نقل و ترانزیت و گردشگری و معدن نقش ویژه ای ایفا کنند.

عبدالرحیمی با بیان اینکه منطقه آزاد ماکو در گام های اول توسعه است، ادامه داد: خواسته فعالان اقتصادی و مردم پایبندی حاکمیت به قوانین و مقررات خاص مناطق آزاد است و با تثبیت اقتصاد کلان کشور، مناطق آزاد در مسیر صحیح خود قرار خواهند گرفت.

وی اضافه کرد: در احکام دائمی برنامه توسعه مناطق آزاد، اجازه شکل گیری دانشگاه های بین المللی توسط دانشگاه های داخلی و مشارکت با دانشگاه های بین المللی داده شده و باید از این جواز حداکثر استفاده را برد.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ماکو با اشاره به اینکه با ایجاد دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین المللی با مشارکت دانشگاه های خارجی می توان از مهاجرت دانشجویان برای تحصیل در کشورهای دیگرجلوگیری کرد، افزود: یک واحد بین الملل در یک تعامل بین المللی با دانشگاه های معتبر خارجی می تواند امکان تعریف دوره های آکادمیک مورد تقاضای کشور را تامین نماید.

وی گفت: دانشگاه به عنوان مرکز تولید فکر و تحقیق و پژوهش باید کمک رسان دستگاه های اجرایی باشد وهمچنین با تعامل بیشتر با واحدهای صنعتی و تولیدی برای تقویت نیروی انسانی ماهر این واحدها به صورت آکادمیک و یا دوره های ضمن خدمت گام های موثری بردارد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو خواستارارتباط موثردانشگاه با واحدهای تولیدی منطقه شد و ادامه داد:‌ سازمان منطقه آزاد ماکو با ایجاد مدرسه عالی مهارتی با همکاری دانشگاه آزاد مصمم است تا از ظرفیت های دانشگاهی برای تربیت و تامین نیروی انسانی ماهراستفاده نماید.وی ایجاد آزمایشگاه غذا و داروی منطقه را نیز بسیار مهم ارزیابی کرد و تاکید کرد: چشم اندازی که برای این آزمایشگاه پیش بینی می شود این است که درآینده به آزمایشگاه مرجع غذا و داروی شمالغرب کشور و حتی فرا منطقه ای تبدیل شود.

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=15838
  • نویسنده : علی قویدل
  • ارسال توسط :
  • منبع : مرزداران
  • 930 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای امضاء دو تفاهم نامه بین سازمان منطقه آزاد و دانشگاه آزاد اسلامی ماکو بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.