افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 29 March , 2024
27
امام جمعه ماکو :

شرایط الان خیلی شبیه شرایط هشت سال دفاع مقدس میباشد

  • کد خبر : 16114
  • ۰۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۵
شرایط الان خیلی شبیه شرایط هشت سال دفاع مقدس میباشد
امام جمعه ماکو گفت : شرایط الان خیلی شبیه شرایط هشت سال دفاع مقدس میباشد لذا باید در مقابل تهاجم فرهنگی ایستاده و ارزش های دفاع مقدس را در جامعه نهادینه کنیم که یکی از این ارزش ها ولایت مداری میباشد .

به گزارش مرزداران ؛ فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ماکو در مراسم دیدار با امام جمعه شهرستان به مناسبت هفته دفاع مقدس ، فرهنگ ایثار و شهادت و روحیه شهادت طلبی را رمز پیروزی رزمندگان در دفاع مقدس دانسته و گفت : دفاع مقدس نقطه عطفی در تاریخ میباشد که در آن رزمندگان با روحیه ایثار و شهادت و ولایت مداری قدرت خود را به رخ جهانیان کشیدند .

سرهنگ غفاری با بیان اینکه دشمن همواره در تلاش است فرهنگ ایثار و شهادت را از بین ببرد ، افزود : دشمن از همین فرهنگ ایثار و شهادت بیم دارد و برای از بین بردن ان از هیچ کوششی فروگذار نیست لذا ما باید این فرهنگ را در بین آحاد جامعه نهادینه کرده و با ادامه راه شهدا و انتقال پیام های آنها به نسل های آینده سیلی محکمی بر دهان دشمنان بزنیم .

در ادامه این برنامه امام جمعه شهرستان ماکو با بیان اینکه شرایط الان خیلی شبیه شرایط هشت سال دفاع مقدس میباشد ، گفت : ارزش های دفاع مقدس که نهادینه شده است و دستاوردهای آن باید به انسل های آینده انتقال پیدا کند .

حجت الاسلام هاشمی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری افزود :  امروزه از جمله نکاتی که مقام معظم رهبری بر آن تاکید دارند جنگ نرم با ابعاد مختلف میباشد که یکی از ابعاد آن بعد فرهنگی است که مقام معظم رهبری از آن به عنوان ناتوی فرهنگی و جنگ فرهنگی یاد کرده است لذا باید در مقابل تهاجم فرهنگی ایستاده و ارزش های دفاع مقدس را در جامعه نهادینه کنیم که یکی از این ارزش ها ولایت مداری میباشد .

وی ادامه داد : ۸ سال دفاع مقدس توانست با مدیریت ولایی ارتش کلاسیک دنیا را زمین گیر کند چرا چون پیش بینی دشمن دنیوی و خالی از دین داری بود لذا وقتی که طفل ۱۳ ساله نارنجک به کمر بسته و زیر تانک میرود این در واقع ایثار به نفس و گذشتن از جان است که دشمنان از این روحیه شهادت طلبی در حیرت هستند و نظیر این ایثار را ما در ۸ سال دفاع مقدس زیاد دیدیم .

امام جمعه ماکو در پایان گفت : امروز باید  از همه بیشتر به ارزش های دفاع مقدس توجه کنیم و باید آن را الگوی زندگی خود قرار دهیم و اجازه ندهیم تحریم دشمن در نظام جمهوری اسلامی ایران تاثیر گذار باشد و به گفته مقام معظم رهبری تنها راه برون رفت از آن استقامت و قوی شدن است و منظور از آن فقط قوی شدن در بخش نظامی نیست چرا که از دستاورد های دفاع مقدس به قدری بهره بردیم که الان به دستاورد های نظامی زیادی دست پیدا کردیم لذا باید تلاش کنیم تا یک علاقه و ارتباطی بین صنعت و کشاورزی ایجاد شده و شرکت های دانش بنیان تقویت شود که لازمه آن حضور همه در میدان است تا دست به دست هم پیش رویم.

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=16114
  • نویسنده : علی قویدل
  • ارسال توسط :
  • منبع : مرزداران
  • 857 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای شرایط الان خیلی شبیه شرایط هشت سال دفاع مقدس میباشد بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.