افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 19 March , 2024
27
در ماکو برگزار شد:

ویژه برنامه رحلت جانگداز پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع)در ماکو

  • کد خبر : 16267
  • ۱۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۷
ویژه برنامه رحلت جانگداز پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع)در ماکو
ویژه برنامه رحلت جانگداز پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) با حضور مسئولین شهرستانی و عاشقان دلسوخته اهلبیت علیه السلام در ماکو برگزار شد و در این برنامه عزاداران فاصله بین دفتر امام جمعه تا مسجد جامع را به صورت دسته عزاداری ، راهپیمایی کردند .

به گزارش مرزداران ؛ ویژه برنامه رحلت جانگداز پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) با حضور مسئولین شهرستانی و عاشقان دلسوخته اهلبیت علیه السلام در ماکو برگزار شد .

در این برنامه عزاداران فاصله بین دفتر امام جمعه تا مسجد جامع را به صورت دسته عزاداری ، راهپیمایی کردند .

در این برنامه که در پارکینک مسجد جامع ماکو و در فضای باز با رعایت پروتوکول های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی برگزار شد ، پس از مداحی و روضه خوانی مادحین اهلبیت(ع) حجت الاسلام قاسم اسمعیل زاده استاد دانشگاه و فعال اجتماعی ماکو ضمن تسلیت رحلت نبی مکرم اسلام (ص) و امام حسن مجتبی(ع) و تسلیت پیشاپیش شهادت امام رضا (ع) ، گفت:  رسول در معنا یعنی صاحب رسالت و امروز این رسالت پر بار پیامبر اکرم (ص) شامل حال مردم شده است .

وی در خصوص لزوم پایبندی به دین مبین اسلام ، گفت : خداوند در قران می فرماید : اگر‌پیغمبر از دنیا رفت شما حق بازگشت به دوران جاهلیت را ندارید هر کس برگردد بر خداوند هیچ ضرر نخواهد داشت لذا اینکه خداوند در قران نهیب میزند در واقع تهدید برای امت اسلامی است که از راه ارسال شده هیچ کس حق بازکشت ندارد .

وی بابیان اینکه خداوند در ایات مختلف پیامبر را مورد خطاب قرارداده است و این انسان کامل بودن پیامبر را میرساند ، گفت : خداوند در قران میفرماید : ای پیامبر همانطور که ماموریت پیدا کردی که ماموریت الهی ار انجام دهی باید در مقابل ناملایمات و مسخره کنندگان مقاومت کنی و ذره ای حق بازگشت از اسلام را نداری .

حجت لاسلام اسمعیل زاده با اشاره به بیانات رهبر معظم ، گفت: مقاومت و استقامت در مقابل مستکبران هزینه اش کمتر از سر سپردگی میباشد و این اقتدار و عظمت نیروهای مسلح که در تاسی از ولی امر زمان دنیا را به بهت و تعجب وا داشته اند لذا آن چیزی که ما حصل این انقلاب و تحقق ایات الهی است استقامت در برابر دشمنان است .

وی تاکید داشت : تنها دلیل و محور پیروزی انقلاب استقامت و مقاومت در مقابل زیاده خواهان و مستکبران است لذا شاید اختلاف سلیقه باشد اما اصالت ماهیت چیز دیگر است باید اصل و هدف انقلاب را گم نکنیم و انچیزی که باعث ننگ فرهنگ اصیل انقلاب است از طرف ما رخ ندهد .

وی افزود : رهبر انقلاب وقتی از کشور های دیگر مهمان می آیند بیداری اسلامی را محور سخنان خود قرار میدهد ، اینکه باید امت اسلامی مسیر اصلی انقلاب را گم نکند و  اساس ماهیت دین امر الهی است و خداوند در راه دین انسانهایی خلق کرده به درجه رفیع شهادت نائل گشته اند .

وی در پایان ، ضمن برشمردن خصوصیات و اخلاق پیامبر اکرم (ص) در مدح و منقبت نبی مکرم اسلام روضه خوانی کرد .

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=16267
  • نویسنده : علی قویدل
  • ارسال توسط :
  • منبع : مرزداران
  • 971 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای ویژه برنامه رحلت جانگداز پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع)در ماکو بسته هستند

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.