افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 19 March , 2024
25
امام جمعه ماکو :

ممنوعیت واردات، شرط لازم برای تقویت تولید داخلی ؛ نه شرط کافی

  • کد خبر : 16346
  • ۱۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۳
ممنوعیت واردات، شرط لازم برای تقویت تولید داخلی ؛ نه شرط کافی
امام جمعه ماکو گفت :هرچند حمایت از صنعت و تولید داخلی وظیفه ملی است ، اما صاحبان این صنایع باید بدانند ؛ آنچه كه تحت عنوان تداوم ممنوعیت واردات لوازم‌خانگی كره‌ای اتخاذ شده است ، شرط لازم برای تقویت تولید داخل است ، نه شرط کافی . اما شرط كافی ، حمایت مؤثر و مشروط به ارتقای كیفی محصولات ، و مشتری مداری شركتهای داخلی است ، تا این صنعت علاوه بر خودكفایی داخلی ، بتواند به بازارهای منطقه و جهان نیز راه پیدا كند .

به گزارش مرزداران ؛ حجت الاسلام سید محمد هاشمی امام جمعه ماکو در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه به اشاره به هفته وقف گفت : به طور کلی وقف ، در دین مبین اسلام و جامعه اسلامی از جنبه‌های مختلفِ فرهنگی ، جغرافیایی ، سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی، تاریخی، هنری و مذهبی، اهمیت بسیاری دارد . حتی در جامعه اسلامی به دلایلی که به خدمتتان عرض می‌کنم ، از اهمیت خاصی برخوردار است .

وی با بیان اینکه وقف از شعایر الهی می باشد ، افزود : چون موقوفات اسلامی ، به مانند مساجد ، حسینیه‌ها ، حوزه‌های علمیه و مدارس علوم دینی با نمای زیبایشان ، مظهر پاسداشت شعائر الهی‌اند ؛ شعائری که قرآن کریم و سنت پیغمبر ، همه ما را به بزرگداشت آنها سفارش و تشویق کرده‌اند : «هر کس شعایر خدا را بزرگ دارد ، در حقیقت ، این امر از پاکی دل هاست .» همچنین موقوفات عمومی باعث می‌شود تا مظاهر اسلامی به مانند مساجد ، مدارس و علمای دینی تقویت شده و زمینه‌ی رونق مراسم دینی به مانند عزادری و سوگورای ایام شهادت ائمه‌ی اطهار (ص) فراهم شود . همچنین موقوفات ، نوعی برجستگی دینی و مذهبی نیز ، به شهرها می‌بخشد .

ثانیاً خداوند متعال ، در خطاب به مؤمنین می‌فرماید : «ای کسانی که ایمان آورده‌اید ، از آنچه به شما روزی داده‌ایم ، انفاق کنید ، قبل از آنکه روزی فرا رسد که در آن ، نه داد و ستدی است و نه دوستی و نه شفاعتی .»

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبر گفت : در هفته‌ای که سپری شد ، فرمانده معظم کل قوا ، در ارتباط تصویری که با آئین مشترک دانش‌آموختگی دانشجویان دانشگاههای افسری نیروهای مسلح داشتند ، به یک سری نکات کلیدی و مهمی اشاره کردند که «امنیت» نکته محوری آنها بود .ئالبته این بیان رهبری الهام گرفته از آیات وحیانی قرآن کریم است ، آنجا که می‌فرماید : ﴿ ضَرَبَ اللهُ مَثَلاً قَرْیَهً کانَتْ آمِنَهً مُطْمَئِنَّهً یَأتیها رِزْقُها رَغَداً مِنْ کُلِّ مَکانٍ فَکَفَرَتْ بِأنْعُمِ اللهِ فَأذاقَهَا اللهُ لِباسَ الجُوعِ وَ الخَوْفِ بمَا کَانُوا یَصْنَعُونَ ﴾ ؛ «خداوند (برای آنان که کفران نعمت می‏کنند ،) مثلی زده است : منطقه آبادی که امن و آرام و مطمئن بود؛ و همواره روزیش از هر جا می‏رسید ؛ امّا به نعمتهای خدا ناسپاسی کردند؛ و خداوند به خاطر اعمالی که انجام می‏دادند ، لباس گرسنگی و ترس را بر اندامشان پوشانید !»

امام جمعه ماکو تصریح داشت : مقام معظم رهبری می‌فرمایند : از جمله‌ی مهم‌ترین و متمایزترین امنیتی که نیروهای مسلح در سایه‌ی نظام مقدس جمهوری اسلامی بدست آوردند ، عبارت از این است که ؛ این امنیت عاریه‌ای نیست ؛ بلکه این امنیت ، یک امنیت درون‌زا ، متکی به خود ، مبتنی بر توان فکری ، معنوی و عقلانیت انقلابی است . ایران اسلامی در مدت ۴۳ سالی که از عمر با برکت آن می‌گذرد ، امنیت را گدایی نکرده است ؛ بلکه به این نکته توجه داشته که «استقلال در امنیت» ، زیرساخت اصلی استقلال در اقتصاد و فرهنگ و سایر مؤلفه‌های قدرت است . هرچند گهگاهی دچار لرزه‌هایی می‌شود ؛ اما این امنیت قوی ، قویم ، مستقل و قابل افتخار و الگوسازی ، برای سایر ملتهاست .

حجت الاسلام هاشمی با بیان اینکه ممنوعیت واردات، شرط لازم برای تقویت تولید داخلی آست نه شرط کافی ، گفت : اخیراً خبری منتشر شد ؛ ایران برای اینکه بتواند اموال بلوکه‌ی شده‌ی خود را در کشور کره جنوبی آزاد کند ، مجوزی صادر نمود . در اثر آن تجار ایرانی می‌توانستد اموال بلوکه شده‌ی ایران را در قالب تجهیزات فنی و ماشین آلات به کشور وارد کرده و پول آن را به دولت پرداخت نمایند .برخی از واردکنندگان به دنبال این بودند تا روند واردات لوازم خانگی را تسهیل نمایند . البته این خبر موقعی منتشر شد که اصلا هیچ‌گونه خبر قطعی در خصوص واردات لوازم خانگی وجود نداشت . اما با وجود این ، همین اخبار غیررسمی موجب نگرانی تولید کنندگان داخلی شده و موضوع را از دفتر مقام معظم رهبری پیگیری نمودند . جوابی که معظم له در این مورد دادند ، قبل از آنکه موضوع جدی شود ، منتفی شد .

وی افزود : هرچند حمایت از صنعت و تولید داخلی وظیفه ملی است ، اما صاحبان این صنایع باید بدانند ؛ آنچه که تحت عنوان تداوم ممنوعیت واردات لوازم‌خانگی کره‌ای اتخاذ شده است ، شرط لازم برای تقویت تولید داخل است ، نه شرط کافی . اما شرط کافی ، حمایت مؤثر و مشروط به ارتقای کیفی محصولات ، و مشتری مداری شرکتهای داخلی است ، تا این صنعت علاوه بر خودکفایی داخلی ، بتواند به بازارهای منطقه و جهان نیز راه پیدا کند .

لازم به ذکر میباشد در بین الصلاتین از ۳ نفر خیر نمونه شهرستان توسط اداره اوقاف تجلیل به عمل آمد .

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=16346
  • نویسنده : علی قویدل
  • ارسال توسط :
  • منبع : مرزداران
  • 981 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای ممنوعیت واردات، شرط لازم برای تقویت تولید داخلی ؛ نه شرط کافی بسته هستند

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.