افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 19 March , 2024
28
در ماکو برگزار شد:

ویژه برنامه آغاز امامت و ولایت امام زمان (عج)

  • کد خبر : 16454
  • ۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۹:۰۶
ویژه برنامه آغاز امامت و ولایت امام زمان (عج)
ویژه برنامه آغاز امامت و ولایت امام زمان (عج) با حضور پر شور منتظران آن حضرت در مسجد ولیعصر ماکو برگزار شد .

به گزارش مرزداران؛  ویژه برنامه آغاز امامت و ولایت امام زمان (عج) با حضور پر شور منتظران آن حضرت در مسجد ولیعصر ماکو برگزار شد .

در این برنامه استاد حوزه و فعال اجتماعی با اشاره به شرایط ظهور گفت : امام زمان ناظر بر اعمال انسان ها می باشد .

حجت الاسلام صادقی در پاسخ به این سوال که بعضی از افراد میگویند اگر قرار بود امام زمان در غیبت باشد به چه دردی میخورد ؟ ، گفت : اگر قرار است خداوند دستور دهد تا ظهور شود؛ چرا دستور نمی دهد تا ظهور حجت صورت گیرد ؟ چون اعمال و رفتار ما باعث آن گردیده است چرا که شرط خداوند این است که انسانها باید قابلیت ظهور پیدا کنند تا جامعه تشنه به وجود امام زمان باشد .

وی افزود : تا انسان خود نخواهد عبد خداوند باشد ظهور محقق نخواهد شد .

وی با اشاره به اینکه افرادی که خود خواستار ولایت علی بودند نتوانستند آن حضرت را تحمل کنند تصریح داشت : تمام مردم خواهان ظهور آقا امام زمان هستند اما آیا ولایت و امامت وی را تحمل می کنند ؟ بدین شکل که اگر آقا امام زمان ایرادی به شیوه بانکداری ، گرانی اجناس ، احتکار ، به شیوه خرید و فروش گرفتند آیا اصناف یا افرادی که ذی نفع میباشند ،حرف وی را قبول خواهند کرد یا خواهند گفت که ما فقط ولایت شما را می خواستیم نه دخالت شمارا ؟؟

وی ادامه داد : در کربلا یاران امام حسین (ع) به ایشان گفتند که مردم طرفدار شما هستند اما شمشیرشان بر علیه شما چرا که در کربلا بودند کسانی که گریه کنان گوشواره را از گوش دختر امام کشیدند این افراد امام را قبول داشتند اما خیال می کردند می توانند در راه امام جهاد کنند که نتوانستند چون قابلیت نداشتند چه بسا افراد زیادی بودند که در دفاع مقدس حضور داشتند اما بعد از جنگ راه خود را گم کردند و در راستای تضعیف انقلاب و کشور تلاش کردند لذا امتی که قابلیت نداشته باشد ، ترسناک است .

حجت الاسلام صادقی تاکید داشت : برای فراهم شدن شرایط ظهور راه هایی وجود دارد اینکه باید امام زمان را بشناسیم و راه شناخت آن را باید از خداوند بخواهیم لذا برای شناخت این راه باید کارشناس و راه شناس باشد ، باید کلاس های امام زمان شناسی برگزار گردد ، تولید محتوای مناسب در راستای شناخت امام زمان در فضای مجازی منتشر گردد چراکه فضای مجازی به جولانگاه افرادی سودجو تبدیل شده است که برای جذب مردم بدون اطلاع و سواد کافی برای مردم کلاسهای امام زمان شناسی برگزار می کنند .

وی افزود : احترام به منسوبین امام زمان (عج) از جمله علما ، سادات باید ترویج شود چرا که این افراد نائبان آن حضرت در بین ما هستند و باید محبت امام زمان را به خود جلب کنیم لذا باید با اعمال و رفتار درست خود کاری کنیم تا امام زمان ما را قبول داشته باشد

لازم به ذکر می باشد در این مراسم زیارت خوانی آل یاسین ، مولودی‌خوانی و مدح سرایی در وصف امام زمان توسط مادحین اهل بیت عصمت و طهارت پرویز دادفر ، هادی و حامد رسول زاده برگزار گردید

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=16454
  • نویسنده : علی قویدل
  • ارسال توسط :
  • منبع : مرزداران
  • 943 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای ویژه برنامه آغاز امامت و ولایت امام زمان (عج) بسته هستند

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.