افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 19 March , 2024
26
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی:

اختلاف بین زبان‌ها نشانه الهی است / مساله وحدت در جامعه به درستی تبیین شود

  • کد خبر : 16501
  • ۲۹ مهر ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۴
اختلاف بین زبان‌ها نشانه الهی است / مساله وحدت در جامعه به درستی تبیین شود
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه گفت: واقعا مساله وحدت یک مسئله بدیعی و روشن است، که در آیات عدید قرآن کریم به پرداخته شده است.

به گزارش مرزداران ؛ حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی در گردهمایی علمای شیعه و سنی شمال استان، اظهار داشت: وحدت بین مذاهب دراستان با تنوع مذاهب قابل قبول است ولی کافی نیست و باید وحدت و مودت بین مردم بیشتر شود.

وی اضافه کرد: همه باید نسبت به مساله وحدت حساس بوده و علیه افرادی که تلاش می کنند، به اختلافات دامن می زنند، متحد شده و اجازه ایجاد اختلاف در جامعه را ندهند.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی تاکید کرد: وظیفه علمای جامعه نیز این است که مردم را نسبت به اهمیت مساله وحدت آگاه کنند و تلاش بیشتر ما موجب اخوت و برادری در جامعه خواهد بود.
حجت الاسلام والمسلمین قریشی اضافه کرد: وجود مقدس پیامبر اکرم (ص) و سبک زندگی آن حضرت برای شیعه و اهل سنت الگو و سرمشق است.
وی گفت: در قرآن کریم آیات بسیاری بر ضرورت اتحاد، انسجام  و همدلی بین امت اسلامی تأکید دارند.
امام جمعه ارومیه با اشاره به اینکه امام صادق (ع) یکی از بهترین الگوهای وحدت و اتحاد در جامعه اسلامی است، افزود: ائمه چهارگانه اهل سنت به صورت مستقیم یا غیرمستقیم از شاگردان امام صادق (ع) بودند و در خصوص علم و تقوای حضرت جملات بسیاری بیان کرده اند.
وی همچنین با بیان اینکه اتحاد بین مسلمین در کشورمان به سادگی به دست نیامده است، اظهارداشت: برای این اتحاد و همدلی بسیار هزینه پرداخت و خون ها ریخته شده است.
دشمنان اسلام با پیش کشیدن افتراقات سعی بر تفرقه افکنی دارند 
امام جمعه ماکو نیز در این همایش با بیان اینکه مهمترین مسائل اجتماعی ، سیاسی در دین مبین اسلام وحدت و همدلی است، گفت: دشمنان اسلام نیز با همین مسئله سعی دارند اختلاف و تفرقه بین مسلمانان ایجاد کنند .
حجت الااسلام سید محمد هاشمی افزود: وحدت و همدلی از آرمان های مقدس حضرت امام ( ره) است که الهام گرفته از آیات وحی قرآن کریم می باشد.
امام جمعه ماکو در ادامه با اشاره بر اینکه  امروزه دشمنان یعنی استکبار جهانی، رژیم صهیونستی و غرب با پیش کشیدن افتراقات سعی و تلاش می کنند که پیروان هر ۲ مذهب را بر هم تحریک و تخم نفاق را در بین این مذاهب بکارند، اظهار داشت: اما ملت ایران در زیر سایه رهبری به این فهیم رسیدند و اجازه نخواهند داد که دشمن با اختلاف انداختن بین امت اسلامی بخواهد به اهداف شوم خود برسد.
حجت الاسلام هاشمی اضافه کرد: با وجود بینات ، دیگر اختلاف،  هیچ گونه معنا و مفهومی نخواهد داشت واین بینات هم همان مشترکات بین مذاهب مختلف دینی است، که مقام معظم رهبری نیز در بیانات خود به آن مشترکات اشاره کرده است.
وی وجود مشترکات را بین دو مذهب بسیار زیاد عنوان کرد و ادامه داد: می توان با این مشترکات همگی با مذاهب مختلف در زیر چتر اسلام قرار بگیریم و نهایت این می تواند سر منشاء اتحاد، انسجام و وحدت و همدلی بین مسلمین  در جهان باشد.
پیام هفته وحدت تقریب بین مذاهب زمینه سازی وحدت اسلامی است
امام جماعت اهل سنت در ماکو  نیز در این همایش گفت: پیام هفته وحدت تقریب بین مذاهب زمینه ساز وحدت اسلامی بوده و این پدیده با کمک وتعامل پیروان مذاهب بویژه علمای آنها امکان پذیر است.
ماموستا آیت بکری، ادامه داد: در قرآن کریم به جایگاه و اهمیت وحدت اشاره شده و اساس تعالیم بر قرآن اتحاد بین مسلمین است، و یکی از مولفه های مهم وحدت هم توجه به آیات قرآن کریم است.
در پایان این گردهمایی از چند علمای و روحانیون اهل تشیع و تسنن توسط سازمان منطقه آزاد ماکو تجلیل شد.
انتهای پیام /
لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=16501
  • نویسنده : علی قویدل
  • ارسال توسط :
  • منبع : مرزداران
  • 1419 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای اختلاف بین زبان‌ها نشانه الهی است / مساله وحدت در جامعه به درستی تبیین شود بسته هستند

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.