افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 19 April , 2024
29
امام جمعه ماکو :

بیشترین شهدا متعلق به قشر شهدای دانش‌آموز است

  • کد خبر : 16582
  • ۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۶
بیشترین شهدا متعلق به قشر شهدای دانش‌آموز است
مراسم یادواره شهدای دانش آموز به مناسبت هفته بسیج دانش آموزی و به همت بسیج دانش آموزی شهرستان ماکو در ساختمان شماره 2 سازمان منطقه ازاد ماکو برگزار گردید .

به گزارش مرزداران ؛ مراسم یادواره شهدای دانش آموز به مناسبت هفته بسیج دانش آموزی در ساختمان شماره ۲ سازمان منطقه آزاد ماکو برگزار گردید .

در این برنامه که به همت بسیج دانش آموزی شهرستان ماکو برگزار شد ؛ معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شهرستان ماکو ضمن تبریک این هفته گفت : در طول تاریخ شاهد این بودیم که افرادی به میدان آمدند و با نثار جان خود و فداکاری اهداف انقلاب را محقق کردند ؛ اینها همان شهدا بودند که با فداکاری درخت تنومند انقلاب را آبیاری کردند.

سرهنگ پاسدار موسی عطاری با اشاره به جایگاه ، مقام و عظمت شهدا گفت : از منظر قران کریم ( آیه ۱۶۹ سوره آل عمران ) کسانی که در راه خدا شهید شدند هرگز گمان نکنید که مرده اند بلکه زنده بوده و نزد خداوند روزی می خورند و این نشان از برتری حیات برزخی شهدا است کهدر نزد خداوند عند ربهم یرزقون بوده و مقربان درگاه الهی هستند .

وی شهدا را پاک باخته عنوان کرده و گفت : اگر تاریخ اسلام را مرور کنیم  بیشترین افتخارات را شهدا افریدند و بخش اعظم کارها را شهدا انجام دادند و نه تنها دیروز بلکه امروز نیز فرهنگ ایثار و شهادت است که لرزه بر اندام دشمنان میاندازد و آنها را از نفوذ در دژ مستحکم اسلام و مسلمین مایوس و نا امید می سازد .

در ادامه این برنامه حجت الاسلام سید محمد هاشمی امام جمعه شهرستان ماکو مهمترین اهم و مصداق ایثار نفس را شهدا نامیده و گفت : این ضروری است که با سبک زندگی شهدا آشنا شده و راه آنها را چراغ راه زندگی خود قرار دهیم .

وی با بیان اینکه بیشترین شهدا متعلق به قشر شهدای دانش‌آموز است ، گفت : ۳۶ هزار شهید دانش آموز وجود دارد که از این تعداد ۱۶ دانش آموز و ۳۷ فرهنگی شهید اهل ماکو میباشند

وی تصریح داشت : وقتی حضرت امام (ره)حضور در جبهه را وظیفه دینی اعلام می کند دانش آموزان مدرسه را تعطیل و به جبهه ها می روند و در این راه (فستبقوا الخیرات ) یعنی از یکدیگر سبقت می گیرند که یکی از این دانش آموزان شهید محمد حسین فهمیده می باشد که قاسم بن الحسن ، نوجوان کربلا را بر خود الگو قرار داده در میدان حضور پیدا می‌کند که این ایثار نفس وی باید برای دانش آموزان الگو باشد .

امام جمعه ماکو تاکید داشت : امروز شهید فهمیده نماینده تمامی دانش آموزان است که در شان و مقام ایشان امام راحل فرمودند رهبر ما آن طفل ۱۳ ساله ای است که نارنجک به کمر بسته و زیر تانک می رود

در ادامه این برنامه از عکس شهید شاخص بسیج دانش آموزی محمد رسول رضایی پرده برداری شده و از خانواده‌های شهدا و مربیان طرح شهید بهنام محمدی تجلیل به عمل آمد .

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=16582
  • نویسنده : علی قویدل
  • ارسال توسط :
  • منبع : مرزداران
  • 954 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای بیشترین شهدا متعلق به قشر شهدای دانش‌آموز است بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.