افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 18 April , 2024
25
مدیر پایانه مرزی بازرگان :

تردد مسافر از مرز بازرگان ۷۲ درصد افزایش یافت

  • کد خبر : 16579
  • ۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۲
تردد مسافر از مرز بازرگان ۷۲ درصد افزایش یافت
مدیر پایانه مرزی بازرگان گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون به دلیل تسهیل در رفع محدودیت های کرونا ، تردد مسافر از طریق این مرز به عنوان بزرگترین مرز زمینی آذربایجان غربی نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷۲ درصد افزایش یافته است.

به گزارش مرزداران ؛ جابر اکبرپور روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار مرزداران اظهار داشت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون ۱۸۳ هزار و ۹۶۲ نفر مسافر از طریق این مرز تردد داشته اند که سال گذشته این تعداد تنها ۹۰ هزار و ۸۰۱ نفر بود.

وی تعداد مسافران ورودی ایرانی را ۵۷ هزار و ۷۵۲ نفر و مسافران خروجی را ۳۹ هزار و ۸۷۰ نفر عنوان کرد و افزود: شمار ورودی مسافران خارجی نیز در همین مدت ۵۱ هزار و ۹۵۳ نفر و شمار مسافران خروجی نیز ۳۴ هزار و ۳۸۷ نفر بود.

مدیر پایانه مرزی بازرگان با اشاره به اینکه طبق مصوبه ملی ستاد کرونا، این مرز از ۱۶ مهرماه سال‌جاری برای تردد مسافران به شرط داشتن جواب آزمایش پی سی آر بازگشایی شد، ادامه داد: با شیوع بیماری کووید ۱۹ و در جهت کنترل این بیماری و نیز رعایت دستورالعمل های بهداشتی، پایانه های مرزی ایران و ترکیه برای تردد مسافران طی یک سال و نیم گذشته بسته شده بود و تردد صرفا برای ترانزیت کالا و تردد اشخاص مقیم و دارای اقامت ۲ کشور امکان پذیر بود.

وی در ادامه با بیان اینکه از نیمه خرداد سال گذشته پس از پیگیری‌ های مسوولان فقط برای تردد کامیون‌ها به صورت ۲۴ ساعته فعال شد اضافه کرد: تردد کامیون همچنان ادامه دارد، بطوریکه در هفت ماه امسال ۱۵۳ هزار و ۲۵ دستگاه کامیون از این مرز تردد داشتند که ۱۲۲ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش نشان می دهد.

لازم به ذکر میباشد  این گمرک در سال ۱۳۰۵ شمسی تاسیس شد و تنها مرز بین‌المللی بین کشورهای ایران و ترکیه به شمار می‌رود که به صورت ۲۴ ساعته در حال فعالیت است.

آذربایجان غربی پنج مرز رسمی با ترکیه، عراق و نخجوان دارد که شامل بازرگان ماکو، رازی خوی و سرو ارومیه در مرز ترکیه، صنم بلاغی پلدشت در مرز نخجوان و تمرچین پیرانشهر در مرز شمال عراق است.

در کشور در مجموع ۲۲ پایانه‌ مرزی وجود دارد که حدود یک چهارم آنها در آذربایجان غربی قرار دارد.

 

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=16579
  • نویسنده : علی قویدل
  • ارسال توسط :
  • منبع : مرزداران
  • 1004 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای تردد مسافر از مرز بازرگان ۷۲ درصد افزایش یافت بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.