افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 29 March , 2024
23
امام جمعه ماکو :

انتظارات مقام معظم رهبری ازجنبش دانشجویی ، مطالبه‌گری و آرمان‌خواهی است

  • کد خبر : 16937
  • ۱۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۳
انتظارات مقام معظم رهبری ازجنبش دانشجویی ، مطالبه‌گری و آرمان‌خواهی است
امام جمعه ماکو نیز در خطبه های نماز جمعه این شهرستان؛ گفت: از جمله مهم‌ترین انتظارات مقام معظم رهبری ازجنبش دانشجویی ، مطالبه‌گری و آرمان‌خواهی است که اگر این انتظار توسط دانشجوایان عزیز محقق شود ، ما شاهد جریانسازی سیاسی و اجتماعی ، با محوریت این جنبش خواهیم بود.

به گزارش مرزداران ؛ سید محمد هاشمی امام جمعه شهرستان ماکو در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه با اشاره به مسئله اسراف در خصوص مطالبات مردم گفت : از جمله منابعی که مردم باید در مصرف آن اسراف نکنند ، آب شرب و گاز است . به مانند عدم اسراف در وضو گرفتن ، یا غسل کردن . مسئولین امر نیز برای پیشگیری از اسرف در آبیاری کشاورزی باید مزارع را کشاورزی را از آبیاری غرق‌آبی به آبیاری نوین (یعنی آبیاری بارانی و قطره‌ای) ارتقا دهند . البته از سال ۱۳۹۵ دولت محترم در قالب مهار آبهاری مرزی پروژه‌ی آبیاری نوین زمینهای کشاورزی پایاب سد شهید قنبری و سد کرم آباد را آغاز کرد .

وی افزود : متأسفانه پس از اجرای بیش از ۹۰ درصد از طرح ، این پروژه متوقف شد . در اوایل امسال با پیگیری های انجام شده مدیران کل جهاد کشاورزی و شرکت آب منطقه‌ای استان در دو مرحله به شهرستان دعوت شده و در این جلسه مقرر گردید  تا اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۱ این پروژه به طور کلی تمام شود . البته به شرط اینکه بهره‌برداران عزیز به نمایندگی تعاونی خود برای اخذ حق انشعاب ، اقدام کنند و بعد از یک سال حق انشعاب خود را به صورت اقساطی پرداخت نمایند . اگر این امر اتقاق بیاید ، با توجه به اینکه این پروژه ، حدود ۲۴۰۰ هکتار از زمینهای کشاورزی شهرستان را زیر کشت آبیاری نوین درمی‌آورد ، لذا شهرستان به یک قطب کشاورزی تبدیل خواهد شد . بهره‌برداری از این طرح از یک طرف باعث رشد اقتصادی منطقه خوهد شد ، و از طرف دیگر بخشی از جوانان عزیز بی‌کار شهرستان مشغول به کار خواهند شد .

حجت الاسلام هاشمی با اشاره تحقق اهداف انقلاب اسلامی در بیانات رهبری ، گفت : دوازدهم آذر ماه سال ۷۹ روز مهمی در تاریخ انقلاب اسلامی است. از آن روزهایی است که می‌تواند از جمله‌ی نقاط عطف انقلاب اسلامی در چهل سال گذشته محسوب بشود . این روز روزی است که رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با مسئولین و کارگزاران نظام ، مسائل بسیار مهمی را مطرح کردند که سرفصل تحولاتی در ده‌ی هشتاد شد .

وی تصریح داشت : به خاطر ارزشهایی که در انقلاب اسلامی پدید آمده بود ، دشمنان به هراس افتاده بودند ؛ لذا شبهاتی در فضاهای مختلف به وجود آوردند ، فضای مجازی هم این شبهات را شدیداً تقویت می‌کرد . این یک زمینه‌ای است که ما ، در افکار عمومی به عنوان چالش با آن مواجه هستیم . البته واقعیت جامعه آنطور که دشمن نشان می‌دهد ، نیست ؛ چون ما مردم را در صحنه‌های مختلف انقلاب می‌بینیم . مردمی که بیش از بیست میلیون در تشییع جنازه‌ی شهید سلیمانی آمدند و شعار انتقام سر دادند ، این مردم نشان دادند که پای کار انقلاب هستند ، پای کار مکتب سلیمانی و مکتب انقلاب اسلامی هستند .

وی در ادامه پیگیری مطالبات مقام معظم رهبری گفت : مقام معظم رهبری در بخش دیگر همان سخنرانی می‌فرمانید : بر اساس همان اصول و مبانی فکری و در مسیر آن وظائفی که مسئولین نظام دارند ، همه باید برای حرکت به سمت تحقق اهداف تلاش کنند . معظم له در ادامه در خصوص فرایند تحقق اهداف انقلاب می‌فرمایند : اولین قدم این فرایند ، انقلاب اسلامی است . معظم له می‌فرمایند : قدمهای بعدی این فرایند عبارت از نظام اسلامی ، دولت اسلامی ، جامعه‌ی نمونه‌ی اسلامی و تمدن نوین اسلامی است.

معظم له می‌فرمایند : اگر ما از هوی و هوسهایمان تبعیت کنیم ؛ اگر ما آرزوهای دور و دراز پست دنیایی داشته باشیم ، در مقابل این عظمتی که انقلاب اسلامی ، ما را به آن دعوت می‌کند ، دچار همان مشکلات می‌شویم. اگر این مفاهیم ، در کنار هم قرار بگیرند ، معنایش این است که مسئولین ما باید نسبت به این دو مخاطره‌ی بزرگ حواسشان جمع باشد .

امروز اگر در گوشه و کنار جامعه ما زخمهایی مشاهده می‌شود ، مگسهایی روی این زخمها می‌نشیند ، همه این زخمها به خاطر همان اهمالها کاری و بی‌توجهی‌ها نسبت به شیطان و نفس عماره در مسیر حرکت یک دولتمرد ، مسئول و کارگزار اسلامی است .

البته معظم له می‌فرمایند : مسئولین همه‌شان باید این خودسازی اهتمام داشته باشند . اما در کنار آن نیز می‌فرمایند : آنچه که می‌تواند ما را از این مسیر عبور بدهد ، الگوی مردم سالاری دینی است . تمامی این اصول ، اعم از توحید و آخرت‌گرایی و تکریم انسان و استعداد بی‌پایان انسان ،‌ همه نشان می‌دهد که اینجا مردم هستند که باید حرکت کنند . لذا مردم باید در انتخاب خودشان دقت کنند و افرادی انتخاب کنند که گرفتار هوا و هوس و طول امل نشوند .

امام جمعه ماکو نیز در خطبه های نماز جمعه این شهرستان؛ گفت: از جمله مهم‌ترین انتظارات مقام معظم رهبری ازجنبش دانشجویی ، مطالبه‌گری و آرمان‌خواهی است که اگر این انتظار توسط دانشجوایان عزیز محقق شود ، ما شاهد جریانسازی سیاسی و اجتماعی ، با محوریت این جنبش خواهیم بود.

حجت الاسلام هاشمی افزود: . امروز بزرگترین مشکل مردم ، مشکلات اقتصادی ، معیشتی ، اشتغال جوانان و مشکل مسکن است لذا نمایندگان محترم باید برای رفع این مشکلات ، با تصویب قوانینی ، راه را برای دولت محترم در راستای رفع مشکلات مردم تسهیل کنند .

لازم به ذکر میباشد قبل از خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه دکتر سعید مرادی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین الملل ماکو به مناسبت روز دانشجو سخنرانی کرد .

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=16937
  • نویسنده : علی قویدل
  • ارسال توسط :
  • منبع : مرزداران
  • 900 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای انتظارات مقام معظم رهبری ازجنبش دانشجویی ، مطالبه‌گری و آرمان‌خواهی است بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.