افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 20 April , 2024
27
امام جمعه ماکو :

پرستاران باید حضرت زینب کبری را در سه ویژگی ایثار و اهمیت به نماز و حجاب و عفاف برای خود به عنوان بهترین الگو انتخاب کنند .

  • کد خبر : 16974
  • ۱۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۰
پرستاران باید حضرت زینب کبری را در سه ویژگی ایثار و اهمیت به نماز و حجاب و عفاف برای خود به عنوان بهترین الگو انتخاب کنند .
امام جمعه ماکو گفت : امروز پرستاران عزیز باید حضرت زینب کبری را در سه ویژگی ایثار و اهمیت به نماز و حجاب و عفاف برای خود به عنوان بهترین الگو انتخاب کنند لذا اگر پرستاران عزیز این ویژگی‌ها را داشته باشد ، اجر و ثواب کارشان نیز بالا می‌رود .

به گزارش مرزداران ؛ حجت الاسلام  سید محمد هاشمی امام جمعه شهرستان ماکو در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه ، زینب کبری (س) را الگوی پرستاران عنوان کرده و گفت : امروز پرستاران عزیز باید حضرت زینب کبری را در سه ویژگی ایثار و اهمیت به نماز و حجاب و عفاف برای خود به عنوان بهترین الگو انتخاب کنند .

وی افزود: امام سجاد (ص) می‌فرماید : شبی که فردای آن پدرم به شهادت رسید ، من نشسته بودم و عمه‌ام زینب نزد من بود و از من به نیکوترین صورت پرستاری می‌کرد . در عصر عاشورا ؛ هنگامی که به خیمه‌ها حمله کردند ؛ دختر زینب کبری (ص) با از خود گذشتگی تمام امام سجاد (ص) را از میان آتش نجات داد . یکی از سربازان دشمن مشاهدات خود را چنین گزارش کرده است: هنگامی که به خیمه‌ها آتش زدند ، بانوی بلند قامتی را دیدم که مثل پروانه به گرد یک خیمه آتش گرفته دور می‌زند ، گاهی به داخل خیمه می‌رود و گاهی بیرون می‌آید ، با سرعت نزد او رفتم و گفتم : ای بانو ! مگر شعله آتش را نمی‌بینی ؟ ! چرا مانند سایر بانوان فرار نمی‌کنی ؟ با صدایی بغض آلود گفت : ای مرد ! ما شخص بیماری در این خیمه داریم که توان نشستن و برخاستن را ندارد ، چگونه او را رها کنم در حالی که آتش از هر سو به طرف او شعله می کشد ؟ ! در ایام کرونا پرستاران عزیز نشان دادند که این عزیزان جان خود را به خطر انداختند و از جان خود گذشتند ، اما جان هم نوع خود را نجات دادند و در روحیه‌ی ایثار، حضرت زینب کبری را برای خود به عنوان بهترین الگو قرار دادند ، و در این راه به درجه‌ی رفیع شهادت نیز نائل آمدند. در اینجا یاد و خاطره‌ی شهدای سلامت را گرامی داشته و از خداوند تبارک و تعالی به ارواح پاک این عزیزان علو درجات آرزو می‌کنیم

وی تاکید داشت : از جمله‌ی ویژگی‌هایی که زینب کبری داشتند ، و پرستاران عزیز نیز باید این خصوصیت حضرت را به عنوان الگو برای خود قرار دهند ، اهمیت دادن به نماز است ؛ حتی با وجود اینکه آن حضرت در شام غریبان حضرت ابا عبد الله الحسین (ص) بسیار خسته شده بودند ، اما نماز شبشان را ترک نمی‌کنند .از دیگر  ویژگی‌های حضرت زینب کبری که باید برای پرستاران عزیز الگو باشد ، حجاب و عفاف آن حضرت است . یحیای مازنی یکی از اهالی مدینه می‏گوید : «من در شهر مدینه و در همسایگی امیر مؤمنان علی (ص) بودم و منزل من پهلوی منزلی بود که زینب دختر علی (ص) در آنجا زندگی می‏کرد . به خدا سوگند ! هیچگاه کسی قد و قامت او را ندید و صدای او را هم نشنید . او هر گاه می‏خواست به زیارت جد بزرگوارش پیامبر خدا (ص) برود ، در دل شب و به همراه پدرش امیر مؤمنان (ص) و برادرانش حسن و حسین (ص) می‏رفت لذا اگر پرستاران عزیز این ویژگی‌ها را داشته باشد ، اجر و ثواب کارشان نیز بالا می‌رود . نبی مکرم اسلام (ص) می‏فرماید : «کسی که یک شبانه روز از بیماری پرستاری کند ، خداوند او را با ابراهیم خلیل (ع) محشور خواهد کرد و او همانند برق خیره کننده و درخشان از صراط عبور می‏کند .

 

امام جمعه ماکو ادامه داد : مستکبرین جهان از حقوق بشر به عنوان یک بهانه‌ای برای تجاوزگری و تعدی نسب به مردم مظلوم جهان استفاده می‌کنند . در اصل آنها می‌خواهند فقط حقوق سرمایه‌داران را رعایت و آن را افزایش دهند، در حالی که در هر جای دنیا به عملیات تروریستی مشغول هستند .

وی تصریح داشت : نکته‌ای که در مذاکرات وین قابل طرح است ، عبارت است از اینکه ، ایران با هدف مشخصی در این مذاکرات شرکت کرد ، آن نیز عبارت بود از رفع تمامی تحریمها . لذا برای اینکه به اهداف خود دست یابد ، در مقابل هرگونه موانعی که استکبار جهانی آمریکا ، رژیم صهیونیستی و غرب بوجود آورد ، کوتاه نیامد .

همانطوری که نبی مکرم اسلام (ص) به خاطر ایمانی که به هدف خود داشت ، وقتی مشرکین به او پشنهاد مال دنیا و امثال ذلک می‌کنند تا آن حضرت در تبلیغ خود دست بردارد ، فرموند : «اگر خورشید را در دست راست و ماه را در دست چپم قرار دهید ، حاضر به کنار گذاشتن هدف نیستم .‌»

وی در خصوص مذاکرات ایران گفت : ایران قبل از آنکه در مذاکرات شرکت کند ، سه سند را آماده کرد . تمامی آن اسناد ، طبق برجام و قواعد و قوانین حقوقی است . اولین سند مربوط بود به «رفع تحریمهایی که مغایر با برجام است .» اما دومین سند مربوط است به آن «تضمینهایی که باید ۱+۴ برای رفع تحریمها بدهد .» در این مذاکرات دو سند ، به ۴+۱ ارائه شد . اما سند سوم را منوط به اینکه غربی‌ها دو سند اول و دوم را بپذیرند . و آن سند نیز عبارت است از «سند راستی‌آزمایی اقدامات طرف متقابل .» پافشاری ایران بر روی این سه سند، باعث شده تا از یک طرف اروپائی‌ها منفعل شوند ، از طرف دیگر آمریکائی‌ها شدیداً عصبانی شده وبین اروپاییها اختلاف بیافتد . اکنون سه کشور اروپایی مفاد دو سند ایران قبول نکرده‌اند ؛ اما هرکدام این سخن را با زبانی بیان می‌کنند . چین و روسیه نیز ، بر روی تداوم مذاکرات تمرکز کرده و از ایران حمایت می‌کنند .

حجت الاسلام هاشمی افزود : در این میان یک ایده‌ی توافق موقت هم وجود دارد . این ایده نیز از ناحیه‌ی آمریکا با اهداف مشخصی طراحی شده که نمی‌تواند اهداف ایران از مذاکرات جاری را تأمین کند . توافق موقت فقط و فقط باعث تخفیفهای تحریمی می‌شود و هیچ گونه جامعیتی ندارد و شامل رفع تمامی تحریمها نمی‌شود ، در عین حال که این طرح ، مخالف قانون اقدام راهبردی مجلس مصوبه ۱۸ آذر ۱۳۹۹ می‌باشد.

وی با اشاره به مطالبات مردم گفت : پروژه‌ی خط انتقال و تصفیه خانه‌ی فاضلاب شهر ماکو از جمله مهمترین مطالبات مردم است . البته این مطالبه را قبلا نیز بخاطر حیاتی بودن آن در خطبه‌های نماز جمعه طرح کرده بودم . امروز به حمد الله پیگیری‌های دفتر امام جمعه ، نماینده و فرماندار محترم  نتیجه داده ، بانک صادرات برای اجرای فاز اول این پروژه به میزان صد میلیارد تومان سرمایه‌گذاری کرده . طبق وعده‌ای که مدیر کل محترم آب و فاضلاب استان در جلسه‌ی هفته‌ی گذشته داده ، تا یک ماه آینده پیمانکارها ، هم در بخش انتقال و هم در محل تصفیه خانه مشغول به کار خواهند شد . از طرف دیگر برای اینکه فاز دوم و نهایی این پروژه نیز اجرایی گردد ، توسط مدیر عامل محترم آب و فاضلاب استان ، اجرای فازدوم این پروژه، به عنوان پروژه‌های پیشنهادی برای سفر ریاست محترم جمهور به استان ، به عنوان پروژه‌ی اولویت‌دار شهرستان ماکو با اعتبار ۳۰۰ میلیارد تومان به استاندار محترم تحویل داده شده . انشاء با تصویب این پروژه در شورای اداری استان ، با حضور ریاست محترم جمهور ، به طور کلی مشکل فاضلاب شهرستان نیز حل خواهد شد .

لازم به ذکر میباشد قبل از خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه دکتر رحیم صمدی مدیر شبکه بهداشت و درمان ماکو به مناسبت روز پرستار سخنرانی نمود .

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=16974
  • نویسنده : علی قویدل
  • ارسال توسط :
  • منبع : مرزداران
  • 1022 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای پرستاران باید حضرت زینب کبری را در سه ویژگی ایثار و اهمیت به نماز و حجاب و عفاف برای خود به عنوان بهترین الگو انتخاب کنند . بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.