افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 29 March , 2024
25
امام جمعه ماکو

خیرین باید حضرت فاطمه‌ زهرا (س) را برای خود به عنوان بهترین الگو انتخاب کنند

  • کد خبر : 16999
  • ۲۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۳
خیرین باید حضرت فاطمه‌ زهرا (س) را برای خود به عنوان بهترین الگو انتخاب کنند
امام جمعه ماکو گفت :امروز بهترین فرصت است برای خیرین عزیز تا حضرت صدیقه‌ی طاهره فاطمه‌ی زهرا (ص) را برای خود به عنوان بهترین الگو انتخاب کنند و در این ایام از کمکهای خود به فقرا ، مستمندان و نیازمندان دریغ ننمایند

به گزارش مرزداران ؛ حجت الاسلام سید محمد هاشمی امام جمعه شهرستان ماکو در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه من تسلیت فرا رسیدن ایام فاطمیه گفت : هرچند بعضی ازصفات به‌مانند جود و کرم، موروثی است و به اصالت خانواده و سجایای اخلاقی والدین مربوط است ؛ اما در عین حال قابل اکتساب نیز هست . اگر کسی به عنوان وظیفه‏ی مهم دنبال آن باشد که خود را متخلق به اوصاف حمیده بنماید ، کاری است شدنی و تدریجا روحیه‌ی سخاوت و ایثار در او بوجود خواهد آمد .

وی افزود : در عین حال پروردگار عالمیان برای رسیدن انسانها به قله‌های سعادت و تخلّق به اخلاق حسنه ، الگوهایی هم معرفی کرده که در اثر تبعیت از آنها خواهند توانست راه حق و حقیقت را به راحتی بپیمایند ، صفات رزیله را از خود دور کنند ، و فضائل اخلاقی به مانند ایثار در انفاق را در خود تقویت کنند . از جمله این اسوه‌ها ، حضرت صدیقه طاهره ، فاطمه زهرا (ص) است . امیدورام که با پیروی از آن حضرت بتوانیم صفات پسندیده الهی را در نفس خودمان تقویت کنیم .

امام جمعه ماکو تاکید داشت  :امیر مؤمنان علی (ص) می‌فرمایند :  «فرصت‌ها به مانند ابرهای آسمانی از بالای سر انسان می‌گذرند ؛ پس فرصتهای خوب را غنیمت بشمارید .» امروز بهترین فرصت است برای خیرین عزیز تا حضرت صدیقه‌ی طاهره فاطمه‌ی زهرا (ص) را برای خود به عنوان بهترین الگو انتخاب کنند و در این ایام از کمکهای خود به فقرا ، مستمندان و نیازمندان دریغ ننمایند

وی با اشاره به جریان اخیر توهین ماموستا گرگیج گفت : متأسفانه در جمعه گذشته مولوی گرگیچ ، امام جمعه آزاد شهر در خطبه‌های نماز جمعه ، سخنان توهین آمیز و ضد وحدت امت اسلامی ، نسبت به اهل بیت عصمت و طهارت (ص) بیان کردند ، که اعتقاد اهل سنت آن نیست . چون تمامی علما و ائمه جمعه اهل سنت ، از سخنان تفرقه آمیز او اعلام برائت کرده و اعلام داشتند که توهین به اهل بیت (ص) حرام شرعی است ، و کسانی که به مقدسات توهین می‌کنند ، عامل بیگانگان هستند .

وی با اشاره به اینکه وحدت بین حوزه و دانشگاه یکی ازاندیشه‌های حضرت‌امام راحل می  باشد ، گفت : اگر ما بخواهیم به تاریخچه وحدت حوزه و دانشگاه بنگریم ، باید این موضوع را از زمان حضرت امام به حق ناطق ، جعفر بن محمد الصادق بررسی کنیم ؛ چون آن حضرت در آن برهه از زمان دانشگاهی را پایه‌گذاری کردند که در آن دانشگاه شاگردانی به مانند جابر بن حیان که به پدر علم شیمی معروف است ، تربیت کردند .این وحدت همچنان تا زمان انقلاب مشروطیت ادامه داشت . در آن زمان دشمن دید که اگر این وحدت ادامه یابد ، حاکمان جائر و ستمگر نمی‌توانند به راحتی در رأس امور قرار گیرند ، لذا بین حوزه و دانشگاه جدایی انداختند .اما حضرت امام این نقشه شوم دشمن را شناسایی کرد و برای تحقق این وحدت ارزشمند و همه‏جانبه ، سال‏ها پیش از انقلاب اسلامی ، دو روحانی فرهیخته و برجسته ، آیت‏الله مطهری و آیت‏الله مفتح (ره) به تهران فرستادند و با حضور ایشان در دانشگاه ، زمینه وحدت حوزوه و دانشگاه را فراهم کردند .

وی ضمن تبریک روز حمل و نقل با بیان اینکه مهم‌ترین عاملی که می‌تواند ، در عرصه‌ی حمل و نقل ایفای نقش کند ، توسعه‌ی راه‌های کشور است ،گفت: البته توسعه‌ی راه‌ها می‌تواند ، اساسی‌ترین نقش را در توسعه‌ی اقتصادی ، امنیتی ، سیاسی و فرهنگی هر کشور ایفا می‌کند .

وی با اشاره به مطالبات مردم منطقه ازاد ماکو گفت : امروز از جمله‌ی مطالبات مردم منطقه آزاد ماکو ، تعریض جاده‌ی ایواوغلی تا گیت منطقه‌ی آزاد ماکو است . خوشبختانه ، اخیرا وزیر محترم راه و شهرسازی نامه‌ای در راستای تعریض این جاده ، به معاون محترم رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه ارسال نموده . بنده در اینجا از نماینده محترم می‌خواهم ، این موضوع را سریعا پیگیری کند ، تا مردم منطقه‌ی آزاد ماکو دراین جاده، خدای نکرده بیش از این دچار حادثه نشوند .

وی با اشاره به دیگر مطالبات مردم گفت : باز از جمله‌ی مطالبات مردم شهرستان ماکو ، احداث جاده‌ی روستایی دانالو توسط سازمان منطقه‌ی آزاد است . البته زیرسازی پل‌ها و تعریض این جاده توسط اداره‌ی راه و شهرسازی انجام پذیرفته ، و خوشبختانه در شورای عالی شهرسازی معماری نیز این جاده ، به عنوان جاده‌ی پدافند غیر عامل مصوب گردیده است . از مسئولین محترم منطقه‌ی آزاد ماکو می‌خواهیم برای اینکه هم‌شهریان عزیزی که می‌خواهند از شهر خارج شوند ، به راحتی از این راه ، به کمربندی وصل شده و از آنجا بدون دردسر از شهر خارج ‌شوند ، مقدمات واگذاری این پروژه را به پیمانکار فراهم کنند . چون اگر این راه احداث گردد ، حدود پانزده بار ترافیک داخل شهر کم خواهد شد .

لازم به ذکر می باشد : قبلا از خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه محمد امین شاطویی رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای ماکو و اسلام محمود زاده رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات ماکو سخنرانی کردند .

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=16999
  • نویسنده : علی قویدل
  • ارسال توسط :
  • منبع : مرزداران
  • 1169 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای خیرین باید حضرت فاطمه‌ زهرا (س) را برای خود به عنوان بهترین الگو انتخاب کنند بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.