افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 29 March , 2024
25
با حضور مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ويژه

طرح سرمایه گذاری ۳۶۰۰میلیارد ریالی بخشی خصوصی به بهره برداری رسید

  • کد خبر : 17039
  • ۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۰
طرح سرمایه گذاری ۳۶۰۰میلیارد ریالی بخشی خصوصی به بهره برداری رسید
فاز اول دومین مجموعه لجستیکی “محور طلایی منطقه آزاد ماکو” در پس‌کرانه مرز بازرگان با حضور مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و جمعی از مسئولین به بهره برداری رسید.

به گزارش مرزداران ؛ فاز اول دومین مجموعه لجستیکی “محور طلایی منطقه آزاد ماکو” در پس‌کرانه مرز بازرگان با حضور سعید محمد مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و جمعی از مسئولین به بهره برداری رسید.

هزینه احداث این پروژه با سرمایه گذاری سه هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال بخش خصوصی تامین شده است که این مجموعه لجستیکی دومین مجموعه بعد از ” آنا وطن” در زمینی به مساحت ۴۸ هکتار احداث شده و ظرفیت توقف کامیون و تریلر در این مرکز لجستیکی ۲۵۰ کامیون است.

این پروژه در راستای توسعه ظرفیت های لجستیکی و تسهیل خدمات حمل و نقل و تجارت بین الملل به صورت مشارکتی بخش خصوصی با سازمان منطقه آزاد ماکو همچنین افزایش تسهیلات فعالان حمل و نقل و رانندگان در حال آماده سازی بوده که فاز نخست آن افتتاح می شود.

فاز نخست مجموعه لجستیکی “محور طلایی منطقه آزاد ماکو” به زودی با حضور مسئولان کشوری به بهره برداری خواهد رسید.

این مجموعه لجستیکی، علاوه بر امکانات انبارداری، پارکینگ،‌ نوبت دهی و … از امکانات رفاهی نظیر سوئیت و اماکن اقامتی، نمازخانه و رستوران و … برخوردار می باشد که با اتمام این پروژه زمینه اشتغال مستقیم برای ۱۵۰ نفر فراهم می شود.

محمدرضا عبدالرحیمی مدیر عامل سازمان منطقه ازاد ماکو در این مراسم گفت : مجموعه اقدامات سازمان منطقه آزاد ماکو در ساماندهی مرز بازرگان و پس کرانه آن از جمله ایجاد مجموعه های لجستیکی، توسعه ظرفیت های انبارها، ایجاد تیرپارک و سامانه هوشمند نوبت دهی و مدیریت ناوگان خروجی از مرز با هماهنگی شورای ساماندهی مبادی ورودی و خروجی کشور و دبیرخانه آن در معاونت حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی در دست اجراست.

منطقه آزاد ماکو شامل شهرستان‌های ماکو، شوط، پلدشت و شهر مرزی بازرگان بوده که مساحت آن حدود پنج هزار کیلومترمربع ، بزرگترین منطقه آزاد کشور میباشد .

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=17039
  • نویسنده : علی قویدل
  • ارسال توسط :
  • منبع : مرزداران
  • 941 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای طرح سرمایه گذاری ۳۶۰۰میلیارد ریالی بخشی خصوصی به بهره برداری رسید بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.