افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 19 April , 2024
24
با حضور مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ويژه :

عملیات تبدیل کمربندی به بزرگراه و تقاطع غیر همسطح جاده لجستیک در ماکو آغاز شد

  • کد خبر : 17025
  • ۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۱
عملیات تبدیل کمربندی به بزرگراه و تقاطع غیر همسطح جاده لجستیک در ماکو آغاز شد
عملیات اجرایی تقاطع غیرهمسطح جاده لجستیک و قطعه اول تبدیل کمربندی ماکو – بازرگان به بزرگراه با محمد مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه آغاز شد.

به گزارش مرزداران ؛ عملیات اجرایی تقاطع غیرهمسطح جاده لجستیک و قطعه اول تبدیل کمربندی ماکو – بازرگان به بزرگراه با حضور سعید محمد مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه آغاز شد.

برای تسهیل و تسریع در حمل و نقل بین المللی، افزایش ایمنی و کاهش سوانح و تصادفات، تردد کامیون ها ، سازمان منطقه آزاد ماکو در ادامه احداث بزرگراه شهید سلیمانی اقدام به توسعه کمربندی ترانزیتی ماکو – بازرگان و احداث تقاطع غیر همسطح جاده لجستیک با اعتیاری بالغ بر یک هزار و ۷۲۵ میلیارد ریال می نماید.

در این پروژه ۱۰ کیلومتر ، باند دوم محور کمربندی ماکو ، با ۱۱۰ هزار مترمکعب خاکبرداری و ۱۱۲ هزار مترمکعب خاکریزی با ۲۱ دهانه ۲ متری،‌ ۷ دهانه ۳متری ۶دهانه ۴ متری، یک دهانه ۵ متری و یک دهانه ۸ متری با پیمانکاری قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) با اعتباری بالغ بر ۱۰۵۰ میلیارد ریال احداث می شود.

همچنین یک عدد دور برگردان در تقاطع غیر همسطح سه راهی لجستیک در کیلومتر ۳ نیز احداث خواهد شد.

۲ کیلومتر تقاطع غیرهمسطح جاده لجستیک و راه های ارتباطی آن از محل اعتبارات سازمان منطقه آزاد ماکو با اعتبار اولیه ۶۷۵ میلیارد ریال احداث می شود.

تیپ عرضی تقاطع غیر همسطح جاده لجستیک برابر با تیپ عرضی محور می باشد و برای آن دو دستگاه پل دهانه ۲۰ متری هرکدام به طول حدود ۲۳ متر پیش بینی شده است و میدان لجستیک به شکل بیضی به قطر کوچک ۴۴ متر و قطر بزرگ ۱۲۲ متر احداث خواهد شد.

در این پروژه، تکمیل باند دوم لجستیک به طول ۴۰۰ متر ، احداث ‌باند های کاهش سرعت و افزایش سرعت و نیز ۵۸ هزار متر مربع آسفالت ریزی انجام خواهد شد که این پروژه نیز قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا – موسسه عاشورا اجرا می نمایند.

 

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=17025
  • نویسنده : علی قویدل
  • ارسال توسط :
  • منبع : مرزداران
  • 1017 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای عملیات تبدیل کمربندی به بزرگراه و تقاطع غیر همسطح جاده لجستیک در ماکو آغاز شد بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.