افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 19 April , 2024
17
رئیس مجمع عالی بسیج و مسئول کانون بسیج اساتید دانشگاه های ماکو :

کشورهای حاشیه خلیج فارس باید از حادثه اوکراین عبرت بگیرند

  • کد خبر : 17371
  • ۰۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۸:۳۶
کشورهای حاشیه خلیج فارس باید از حادثه اوکراین عبرت بگیرند
مسئول کانون بسیج اساتید دانشگاه های ماکو گفت : امنیت کشورهای حاشیه خلیج فارس در گرو همکاری و هماهنگی با کشورهای منطقه می باشد نه دل بستن به دشمنان لذا این اولین بار نیست که آمریکا و اروپا بعد از بهره‌گیری از توان و ظرفیت کشورها به آنها قول حمایت می‌دهند ولی سر بزنگاه زیر قول زده و پشت متحدان خود را خالی میکند .

به گزارش مرزداران ؛ دکتر حسین قویدل مسئول کانون بسیج اساتید دانشگاه های ماکو ، رئیس مجمع عالی بسیج و هیئت علمی دانشگاه ازاد اسلامی در مصاحبه با خبرنگار مرزداران در مورد وضعیت اخیر اوکراین با بیان اینکه امریکا و غربیها مظهر خیانت و بدعهدی هستند ولی بعضی دولتها عبرت نمی گیرند ، گفت :

این مسئله بارها در طول زمان تجربه شده است ؛ امروز اوکراین شاهد بزرگ این مسئله است اعضای ناتو : آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان و… که امنیّت و دفاع از اوکراین را تضمین کرده اند ، انبوهی از تسلیحات را به اوکراین فروختند و در حقیقت آنها را تا حد توان دوشیدند و بر اثر این اقدام اوکراین احساس قدرت کرد و امنیّت ملّی روسیه را به چالش کشید، و سرانجام صبر روسیه تمام شد و به اوکراین لشکر کشید، آمریکا، انگلیس، وهمه اعضای ناتو مثل همیشه کنار کشیده پشت اوکراین راخالی کردند و التماس رئیس جمهور اوکراین در جلوی دوربین ها هم نتیجه ای نداشت لذا اکنون اوکراین تنها مانده و در حال نابود شدن است .

وی با بیان این سوال که آیا امریکا و انگلیس در روز نیاز ، از امنیت کشورهای حاشیه خلیج فارس دفاع خواهند کرد؟یاسرنوشت اوکراین درانتظار آنها خواهدبود ، افزود : کشورهای حاشیه خلیج فارس باید از این حادثه عبرت بگیرند و به پشتیبانی دشمنان بد عهد دل نبندند و باید بدانند که آنها غیرقابل اطمینان هستند لذا امنیت اینها در گرو همکاری و هماهنگی با کشورهای منطقه می باشد نه دل بستن به دشمنان .

مسئول کانون بسیج اساتید دانشگاه های ماکو با اشاره به اظهارات سفیر اوکراین ، ادامه داد : اظهارات سفیر اوکراین قابل تامل است ؛ اوگفته ما در اوکراین دو برابر فرانسه، انگلیس و چین، زرادخانه هسته‌ای داشتیم، آن را واگذار کردیم و این بلایی است که بر سر ما آوردند لذا این درس بزرگی برای ما و کشورهایی مثل ایران است که سپر هسته‌ای خود را کنار نگذارند…

وی تاکید داشت : کسانی که در کشور تبلیغات راه انداخته بودند که ما نفت و گاز داریم انرژی هسته ای به چه درد می خورد باید از خواب بیدار شوند و مسئولین هم باید به هوش باشند به دقت از حقوی هسته ای کشور صیانت کنند.

وی با بیان اینکه امریکا حتی پشت متحدان خود را خالی میکند، اضافه کرد : همه این مسایل درحالی است که اوکراین در خدمت به آمریکا و کشورهای غربی سنگ‌ تمام گذاشته بود و آمریکا از این کشور با عنوان یکی از متحدان استراتژیک خود یاد می‌کرد! و بد نیست بدانید که ارتش اوکراین در طول سال‌های ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۱ بیش از ۵۰۰۰ نیرو برای کمک به آمریکا در اشغال عراق فرستاده بود! و از حیث تعداد نظامیان اعزامی سومین کشور نیروهای ائتلاف در آن جنگ بود! لذا این اولین بار نیست که آمریکا و اروپا بعد از بهره‌گیری از توان و ظرفیت کشورها به آنها قول حمایت می‌دهند ولی سر بزنگاه زیر قول و قرارشان زده و پشت متحدان خود را خالی میکند

قویدل با اشاره به دیدگاه جمهوری اسلامی ایران در موضوع اوکراین ، اظهار داشت : دیدگاه جمهوری اسلامی ایران درموضوع اوکراین در اظهارات وزیر خارجه کشورمان بخوبی بیان شد که بحران اوکراین ریشه در اقدامات تحریک‌ آمیز آمریکا دارد، توسل به جنگ راه‌ حل نیست. برقراری آتش‌بس و تمرکز بر راه‌حل سیاسی ضرورت دارد. اما، باز یک جریان غربگرا در داخل کشور است که علی‌رغم همه عهدشکنی‌ها، جنایات، غارتگری‌ها و خبانت‌های بی‌ شمار آمریکا که حتی به متحدان استراتژیک خود نیز رحم نمی‌کند، هنوز هم از مذاکره و رابطه و با آمریکا دَم می‌زنند! پیشنهاد اعتماد را می دهند افرادی از این دست جماعت ، پادوهای دشمن هستند که بی جیره و مواجب نوکری دشمن را کرده و به کشور و آرمانهای انقلاب خیانت می کنند.

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=17371
  • نویسنده : علی قویدل
  • ارسال توسط :
  • منبع : مرزداران
  • 1030 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای کشورهای حاشیه خلیج فارس باید از حادثه اوکراین عبرت بگیرند بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.