افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 29 March , 2024
15
امام جمعه ماکو :

اجرای قانون عین عدالت است و همه در مقابل آن یکسان هستند

  • کد خبر : 18563
  • ۰۳ تیر ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۳
اجرای قانون عین عدالت است و همه در مقابل آن یکسان هستند
امام جمعه ماکو در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه گفت : خداخواهي، ولايتمداري و قانونمداري، سه محور اصلي تمام تلاش‏هاي شهيد آيت الله بهشتي بود كه دستگاه قضايي نيز با تأسي به اين سه محور اساسي بايد تمام برنامه ‏هاي خود را به پيش ببرد.

به گزارش مرزداران ؛ حجت الاسلام هاشمی امام جمعه شهرستان ماکو در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه ضمن تبریک هفته قوه قضائیه گفت :  اجرای قانون عین عدالت است و همه در مقابل آن یکسان هستند .

وی افزود : به برکت نام شهید آیت الله بهشتی، هر ساله هفته بزرگداشت قوه قضاییه از اول تا هفتم تیر ماه برگزار می‏شود. خداخواهی، ولایتمداری و قانونمداری، سه محور اصلی تمام تلاش‏های شهید آیت الله بهشتی بود که دستگاه قضایی نیز با تأسی به این سه محور اساسی باید تمام برنامه ‏های خود را به پیش ببرد.

وی با اشاره به نیاز های قوه قضائیه گفت : برای دستیابی به قوه قضاییه مطلوب به ۳ ابزار مهم نیاز است؛ ۱- نیروی انسانی متدین و متخصص‏ ۲- قوانین شفاف ، روشن و به‏روز ۳- تجهیزات و امکانات لازم. تردیدی وجود ندارد که در هر ۳ مورد ، قوه قضاییه با کمبود مواجه است. بنابراین دولت در جهت تأمین اعتبار لازم برای استخدام نیروی انسانی و تهیه تجهیزات باید به قوه قضائیه کمک کند، و مجلس برای تصویب قوانین باید به قوه قضاییه کمک کند. البته نباید این مطلب را از نظر دور داشت که اجرای حداقل عدالت در شرایط فعلی نیز ممکن است .

حجت الاسلام هاشمی با بیان اینکه از دیدگاه اسلام، منصب قضاوت، در جامعه اسلامی از ظریفترین، حسّاسترین و مهم‏ترین و در عین حال از خطرناک‏ترین جایگاه‏های اجتماعی است ، گفت : در یک نگرش، دین مبین اسلام، قاضی را نماینده خداوند در زمین و با فضیلت ‏ترین انسان‏ها می‏داند، ولی در نگرشی دیگر، بدترینِ انسان‏ها بر کره خاکی به شمار می‏آورد.از همین روست که حضرت علی امیرمؤمنان (ص) در تعبیری زیبا و متین، خطاب به شریح قاضی می‏فرماید:  «ای شریح! مجلس قضاوت، جایگاهی است که یا پیامبران و جانشینان به حق ایشان درآن قرار می‏گیرند، و یا سیه‏ رویان و بدبختان بر آن تکیه می‏زنند» .

وی تاکید داشت : بر این پایه، فاصله‌ی میان قاضی شایسته و قاضی زشت‏کار، فاصله‌ی میان بالاترین درجات بهشت و پایین‏ترین درکات دوزخ دردناک است. لذا قضاوت یک جایگاه حساسی است، و قاضی باید دقت کند تا از مسیر عدالت منحرف نشود.

امام جمعه ماکو اظهار داشت : عشایر ذخایر انقلابند .

وی افزود : یازده هزار شهید عشایر در کشور، بیانگر این موضوع است که؛ عشایر عزیز، در پیروزی و تداوم انقلاب، و همچنین در حضور در جبهه‌های نبرد حق علیه مهم‌ترین نقش را ایفا نمودند. لذا معمار کبیر انقلاب اسلامی فرمودند: «عشایر ذخایر انقلابند.

وی در پیگیری مطالبات مردمی گفت : صرفه جویی توسط مردم و احداث سد بدولو توسط دولت در مدیریت بحران آب ضروری میباشد .

در هفته‌ی صرفه‌جویی در مصرف آب قرار گرفته‌ایم. از منظر آیات وحیانی قرآن کریم و روایات اهل بیت عصمت و طهارت، صرفه‌جویی و عدم اسراف و تبذیر از اهمیت خاصی برخوردار است.

وی در این خصوص گفت : با توجه به خشکسالی‌هایی که در سالهای اخیر اتفاق افتاده، از جمله‌ی چالشهای کشور و به طبع آن مردم شهرستان ماکو، مشکل کم‌آبی است. امسال آب پشت سدهای ماکو و شهید قنبری به حدی پایین آمده که امور آب اعلام کرده، فقط یک بار می‌تواند آب را از سد به صورت محدود رها کند.

حجت الاسلام هاشمی در پایان تاکید داشت : در اینجا مردم یک وظیفه دارند، آن هم صرفه‌جویی در مصرف آب شرب و آب کشاورزی است. مسئولین عزیز نیز دو وظیفه دارند. اولین وظیفه‌ی آنان مدیریت آبهای موجود و تحویل پروژه مهار آبهای مرزی و آبیاری صنتعی در سر زمین کشاورزان است. اما وظیفه‌ی دوم مربوط به دولت محترم است، و آن نیز عبارت از این است که منابع آبی جدید، به منابع آبی فعلی اضافه کنند. این امر نیز در شهرستان ماکو محقق نخواهد شد، مگر با احداث سد بدولو توسط دولت محترم. لذا تحویل پروژه آبیاری صنعتی به بهره‌برداران عزیز در روی زمین، و احداث سد بدولی از جمله‌ی مهم‌ترین مطالبات مردم منطقه آزاد ماکو است.

لازم به ذکر میباشد در بین الصلاتین از سرهنگ پاسدار احد حاجی زاده مسئول فرهنگی سپاه و سیامک امراه زاده مسئول کانون خادمیاران و خدمت رضوی شهرستان ماکو به جهت برنامه ریزی و فعالیت در برنامه های دهه کرامت تجلیل به عمل آمد .

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=18563
  • نویسنده : علی قویدل
  • ارسال توسط :
  • منبع : مرزداران
  • 682 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای اجرای قانون عین عدالت است و همه در مقابل آن یکسان هستند بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.