افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 16 April , 2024
12
در ماکو برگزار شد:

سومین مجمع سلامت شهرستان ماکو

  • کد خبر : 18628
  • ۱۱ تیر ۱۴۰۱ - ۹:۰۴
سومین مجمع سلامت شهرستان ماکو
سومین مجمع سلامت شهرستان ماکو با حضور سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه و رئیس مرکز بهداشت ارومیه و رئیس دبیرخانه شورای سلامت و امنیت غذایی آذربایجان غربی و هیات همراه در ماکو برگزار شد .

به گزارش مرزداران ؛ سومین مجمع سلامت شهرستان ماکو ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای امنیت و شهدای سلامت بویژه سردار دلها حاج قاسم سلیمانی، با حضور دکتر احسان ریخته گر سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه و رئیس مرکز بهداشت ارومیه و دکتر مهران میرزایی رئیس دبیرخانه شورای سلامت و امنیت غذایی آذربایجان غربی و هیات همراه با شعار ” عدالت در سلامت با مسئولیت پذیری و مشارکت اجتماعی” در سالن اجتماعات بیمارستان فجر ماکو برگزار شد.

در این برنامه حجت الاسلام و المسلمین حاج سید محمد هاشمی امام جمعه شهرستان ماکو با اشاره به توصیه های دین مقدس اسلام و ائمه اطهار اظهار داشت :  در دین اسلام بطور ویژه به مسئله سلامت سفارش شده است و بعضی از بیماریها را می توانیم با انجام اعمال نیک و رفتارهای همگانی بهبود ببخشیم .

دکتر صمدی مدیر شبکه بهداشت و درمان ماکو و دبیر مجمع سلامت، ضمن خیر مقدم گویی در ادامه به ارائه سیمای سلامت شهرستان و شاخص های سلامت پرداخته و سپس خلاصه ای از اقدامات شبکه بهداشت و درمان شهرستان را در زمینه تامین سلامت شهروندان و ارتقاء زیر ساختهای سلامت و اقدامات چشمگیر دوران مقابله با کووید ۱۹ را بیان کرد .

وی در پایان ضمن ادای احترام به شهدای امنیت و سلامت شهرستان ماکو، از همه اعضاء، حمایت همه جانبه و مشارکت فعال و مسئولیت پذیری در جنبه های مختلف مرتبط با چالش های احصاء شده و تهدید کننده سلامت شهروندان را تا برطرف شدن کامل مشکل، خواستار شد.

در ادامه دکتر ریخته گر سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه و رئیس مرکز بهداشت ارومیه مطالبه حوزه سلامت در حفظ و ارتقاء سلامت را از اولین حقوق مردم برشمرد و با اشاره به چالشها و اولویت های سلامت و انتظارات از سایر ادارات و سازمانها از جمله : ‌مدیریت پسماند شهری و روستایی ، ‌چاقی و کم تحرکی دانش آموزان ، تامین ‌آب شرب شهری و روستایی ، ‌ابعاد روانی و اجتماعی پسا کرونا را بیان نمود.
رئیس مرکز بهداشت ارومیه در پایان خطاب به مسئولین ادارات گفت: همه ارگانها با اتحاد و تعامل با حوزه سلامت ملزم به توسعه زیر ساخت های بهداشتی و درمانی شهرستان هستند .

در این برنامه دکتر عبد الرحیمی مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ماکو  ضمن تقدیر از زحمات و تلاشهای ایثارگرانه مدیریت و مجموعه مدافعان سلامت شبکه بهداشت و درمان ماکو در دوران مبارزه با کرونا، گفت: تامین ، حفظ و ارتقاء سلامت و عدالت در سلامت نیازمند مشارکت همه مردم ، مسئولین و خیرین می باشد و همه باید خود را در این زمینه بسیار مهم و اساسی مسئول و متعهد بدانیم و به سهم خود برای بهبود شاخصهای سلامت قدم برداریم .

نادر کاظمی فرماندار ماکو نیز ضمن اشاره به اهمیت سلامت مردم منطقه، تاکید نمود : سلامت پایدار جز با همکاری و همراهی دستگاههای اجرایی و حضور نیروهای مردمی در کنار مدافعان سلامت امکان پذیر نیست و در این رابطه نباید به برگزاری مجمع سلامت بصورت سالانه اکتفا کنیم و باید با استفاده از تمام ظرفیت های شهرستانی، منطقه ای و استانی بطور مستمر پیگیر مسائل سلامت مردم منطقه باشیم.

لازم به ذکر میباشد در این برنامه ضمن قرائت بیانیه سومین مجمع سلامت شهرستان از خیرین و فعالان عرصه سلامت و همچنین فرزند شهید سیف اله قاسم زاده شهید مدافع سلامت تقدیر و تجلیل به عمل آمد .

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=18628
  • نویسنده : علی قویدل
  • ارسال توسط :
  • منبع : مرزداران
  • 736 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای سومین مجمع سلامت شهرستان ماکو بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.