افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 24 April , 2024
14
در ماکو برگزار شد:

حرکت نمادین کاروان خادمین مسجد مقدس جمکران در ماکو

  • کد خبر : 19179
  • ۲۵ تیر ۱۴۰۱ - ۹:۴۸
حرکت نمادین کاروان خادمین مسجد مقدس جمکران در ماکو
حرکت نمادین کاروان خادمین مسجد مقدس جمکران از دفتر امام جمعه بسوی مسجد جامع شهرستان ماکو با حضور امام جمعه شهرستان ماکو ، فرمانده قرارگاه منطقه شمال غرب نیروی زمینی ارتش ، جانشین فرمانده نیروی انتظامی استان و جمعی از مسئولین و مردم شهرستان ماکو برگزار گردید .

به گزارش مرزداران ؛ حرکت نمادین کاروان خادمین مسجد مقدس جمکران از دفتر امام جمعه بسوی مسجد جامع شهرستان ماکو با حضور حجت‌الاسلام هاشمی امام جمعه،امیر سرتیپ حاجیلو فرمانده قرارگاه منطقه شمال غرب نیروی زمینی ارتش،سرهنگ حسنخانی جانشین فرمانده نیروی انتظامی استان و جمعی از مسئولین و مردم شهرستان ماکو برگزار گردید .

در این مراسم ۱۴ پرچم به اسامی ۱۴ معصوم در مسیر حرکت کاروان خادمین بر افراشته شد .

در این مراسم خادمین مسجد مقدس جمکران در نماز عبادی  سیاسی جمعه شرکت کردند و از فرماندهان نظامی منطقه و یک پدر شهید با اهدای نشان افتخار تجلیل به عمل آوردند .

در این برنامه عین اله ابراهیمی سرپرست دفتر نظارت و بازرسی بر انتخابات شهرستان ماکو به مناسبت سالروز تاسیس شورای نگهبان گزارش عملکرد دفتر نظارت و بازرسی شهرستان ماکو را ارائه و به اهمیت رسالت شورای نگهبان اشاره کرد .

در ادامه امیر سرتیپ علی حاجیلو فرمانده قرارگاه منطقه شمال غرب نیروی زمینی ارتش در خصوص امنیت ایران ، اقتدار ایران و رورت همکاری مردم با نیروهای نظامی و اهمیت غدیر مطالبی ایراد نمود .

در این برنامه حجت الاسلام سید محمد هاشمی امام جمعه شهرستان ماکو فرهنگ غدیر یک پیام جهانی و فطرت‌پسند دارد و اگر بخواهیم این فرهنگ را به زبان ساده و همه فهم تشریح کنیم باید بگوییم: فرهنگ غدیر، بیانگر اصل عقلی و سیره‌ی عقلاییِ «لزوم رجوع به‌کارشناس است، البته‌در عرصه‌های نظری، عملی، دانشی و مهارتی». مهمترین عرصه‌ای که این‌اصل عقلی درآن، ضرورتی دوچندان می‌یابد، عرصه‌ی مدیریت جامعه بشری است و فرهنگ غدیر دقیقاً ناظر به همین عرصه است.

وی افزود : فرهنگ غدیر، موضوع مدیریت جامعه‌ی اسلامی را، در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و امثال ذلک، به عنوان مهمترین و محوریترین موضوع حیات بشری دانسته و بر این نکته‌ی شاخص پافشاری می‌ورزد که این مدیریت، فقط و فقط شایسته‌ی آن کسی است که از دانش و مهارت لازم برخوردار باشد.البته آن دانش و مهارتی که او را از هرگونه اشتباه عمدی و سهوی، و خطای قصوری و تقصیری مصون بدارد. در فرهنگ غدیر، نام این مدیر مصون از خطا و اشتباه، «امام معصوم» است که شناسایی و معرفی آن از توان علمی و ادراکی بشر خارج است و صلاحیت آن، فقط و فقط بر عهده‌ی خداوند تبارک و تعالی است. پیام جهانی و بشری غدیر این است؛ جهان نیازمند یک مدیر لایق است و شناخت و معرفی این مدیرلایق، با خدای متعال است.

وی تصریح داشت :پیامبر اکرم (ص) درباره روز عید غدیر فرمود: «روز غدیرخم برترین اعیاد امت من است و آن، روزی است که خدای متعالی به من فرمان داد تا برادرم علی بن أبی طالب را به عنوان پرچم هدایت امت نصب کنم و آن روزی است که خدا دین را در آن کامل کرد و نعمت را بر امت من تمام کرد و اسلام را به عنوان دین برایشان پسندید».

امام جمعه ماکو تاکید داشت : حادثه غدیر فقط یک حادثه خاص تاریخی نیست که در زمان خود واقع شده باشد، بلکه تعیین سرنوشت تمام انسانها در طول تاریخ است. به همین جهت، نوشتن و سخن گفتن از غدیر خم در هر زمان و مکانی بی‏مناسبت نمی‏باشد لذا رسول گرامی اسلام (ص) در بخشی از خطبه‌ی غدیر می‌فرمایند: «ای مردم! من امر خلافت را به عنوان امامت و وراثت در نسل خود تا روز قیامت به ودیعه می‏سپارم، و من ابلاغ کردم آنچه را مامور به ابلاغش بودم تا حجت باشد بر حاضر و غائب و بر همه‌ی کسانی که حضور دارند یا ندارند، به دنیا آمده ‏اند یا نیامده ‏اند، پس حاضران به غائبان و پدران به فرزندان تا روز قیامت برسانند.»

حجت الاسلام هاشمی تصریح داشت : امروز بر همه لازم است که در راستای ترویج فرهنگ غدیر کوچکترین قدمی بردارد. به حمد الله به کمک مسئولین و خیرین عزیز، بنیاد بین المللی غدیر شهرستان ماکو بیش از یکصد برنامه، جهت اجرا تدوین نموده. برخی از این برنامه‌ها اجرا شده و برخی دیگر تا روز غدیر اجرا خواهد شد.

وی در خصوص سالروز تاثیر شورای نگهبان گفت : نظارت بر قانونگذاری؛ تفسیر قانون اساسی و نظارت بر انتخابات از جمله‌ی وظائف شورای نگهبان است. در بحث انتخابات این سؤال پیش می‌آید که چه ضرورتی وجود دارد که اجرای انتخابات نیاز به نظارت داشته باشد، به عبارت دیگر فلسفه نظارت بر انتخابات چیست؟

وی افزود : فلسفه نظارت برانتخابات، پیشگیری از رقابت ناسالم بین داوطلبان و نیز جلوگیری از تخلفات و خطاهای برگزار کننده انتخابات و صیانت از آرای مردم است. هر جا که تخلّف، تقلّب و خطای مجری قانون، محتمل باشد، نظارت بر اجرا نیز موضوعیت پیدا می‌کند. به عنوان مثال، در باب وقف، شخصی به عنوان «متولّی»، موظف است تا از موقوفه نگهداری کند. شخص دیگری نیز به عنوان «ناظر» تعیین می‌شود تا بر کار متولّی نظارت کند. در مورد وصیت نیز چنین است. وصیت کننده برای حصول اطمینان از اجرای صحیح و دقیق وصیت نامه، یک نفر را به عنوان ناظر تعیین می‌کند.

حجت الاسلام هاشمی ادامه داد : من یک جمله از مقام معظم رهبری نقل کنم که معظم له در مورد نقش تعیین کننده شورای نگهبان در انقلاب اسلامی فرمودند: «اگر شورای نگهبان تضعیف بشود، مطمئناً ضربه جبران ‏ناپذیری به انقلاب وارد خواهد شد.» اگر امروز دشمن سعی می‌کند تا شورای نگهبان را تضعیف کند، بخاطر این است که می‌خواهد بدین طریق به پستهای حساس نظام نفوذ کرده و بر پیکره‌ی نظام مقدس جمهوری اسلامی ضربه وارد کند، اما دیدبان انقلاب و ملت ایران اجازه این کار را به دشمن نخواهند داد.

لازم به ذکر میباشد در این برنامه امیر حسن کبیر خو مداح اهلبیت و خادم مسجد جمکران در وصف حضرت علی (ع) و به مناسبت ولادت امام هادی (ع) مولودی خوانی کرد .

انتهای پیام /

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=19179
  • نویسنده : علی قویدل
  • ارسال توسط :
  • منبع : مرزداران
  • 884 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای حرکت نمادین کاروان خادمین مسجد مقدس جمکران در ماکو بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.