افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 29 March , 2024
12
در ماکو برگزار شد:

ویژه برنامه عید غدیر در ماکو

  • کد خبر : 19311
  • ۲۷ تیر ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۷
ویژه برنامه عید غدیر در ماکو
ویژه برنامه عید غدیر با حضور نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان غربی و خادمین مسجد مقدس جمکران و حضور پرشور مردم شهرستان ماکو در پارک بزرگ امام خمینی ماکو برگزار شد . 

به گزارش مرزداران ؛ ویژه برنامه عید غدیر با حضور حجت الاسلام قریشی نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان غربی و خادمین مسجد مقدس جمکران و حضور پرشور مردم شهرستان ماکو در پارک بزرگ امام خمینی ماکو برگزار شد .

در این برنامه در ابتدا حجت الاسلام سید محمد هاشمی امام جمعه شهرستان ماکو ضمن خیر مقدم به بیان اهمیت روز غدیر اشاره کرد .

وی غدیر را در حال عالمگیر شدن عنوان کرده و گفت : اهمیت غدیر از اهمیت عاشورا بالا تر است چرا که اگر غدیر نبود عاشورایی هم وجود نداشت .

در ادامه این برنامه حجت الاسلام سید مهدی قریشی نماینده ولی فقیه در استان آربایجان غدیر با اشاره به اهمیت غدیر گفت : همه پیرو پیامبر اسلام (ص) هستیم که علی را  جانشین خود انتخاب کرده است و با این انتخاب رسالت ادامه پیدا کرده است و اگر نبود این ولایت ، پیامبر به خدا میگفت رسالت من تکمیل نشده و تکمیل کننده ای بعد من نیامده است .

وی افزود : انتخاب علی (ع) در غدیر خم مجوز و اتمام رسالت پیامبر است .

امام جمعه ارومیه تصریح داشت : پیامبر (ص) به علی (ع) فرمود : علی جان در روز قیامت تو بین جهنم و بهشت را تقسیم میکنی و به اهل بهشت  خواهی گفت اینان از من هستند و آتش جهنم آنان را نسوزان و به اهل جهنم خواهی گفت اینان از من نیستند و به آتش جهنم خواهی گفت آنان را بسوزان .

وی تصریح داشت : روایتی از پیامبر (ص) هست که هم اهل سنت و هم اهل شیعه در روایات خود آورده اند که پیامبر (ص) میفرمایند : کوبه درب بهشت یک یاقوت قرمز است که وقتی آن کوبه زده میشود یا علی یا علی میگوید یعنی زنگ آن کوبه اسم علی(ع) است مانند آنکه وقتی کسی زنگ خانه ای را میزند نام صاحب خانه را صدا میزند تا صاحب خانه وی را بشناسد .

وی اضافه کرد : علامه طباطبایی در تفسی این روایت میگوید :کسی وقتی به خانه ای میرود صاحب خانه را صدا میکند تا در را باز کند و چون علی(ع) قسیم الجَنَّهِ وَ النَّار است (تقسیم کننده بین بهشت و جهنم) لذا صاحب بهشت است و کوبه درب بهشت به نام علی (ع) است . در ادامه این برنامه گروز سرود مدرسه گلزار بازرگان سرود خوانی کردند و حجت الاسلام عسگری اقدم به مولودی خوانی پرداخت .

در ادامه سرود سلام فرمانده توسط دانش آموزان مدرسه های ماکو خوانده و در پایان بعد از قرعه کشی و اهدای جوایز مراسم نور افشانی انجام شد .

لازم به کر میباشد کاروان خادمان مسجد مقدس جمکران پس از زیارت قبور شهدای گمنام ماکو در این برنامه حضور پیدا کردند .

انتهای پیام /

 

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=19311
  • نویسنده : علی قویدل
  • ارسال توسط :
  • منبع : مرزداران
  • 898 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای ویژه برنامه عید غدیر در ماکو بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.