افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 29 March , 2024
12
امام جمعه ماکو :

بیش از ۱۰۰ عنوان برنامه در هفته بزرگداشت نماز جمعه برگزار می شود

  • کد خبر : 19442
  • ۲۸ تیر ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۴
بیش از ۱۰۰ عنوان برنامه در هفته بزرگداشت نماز جمعه برگزار می شود
امام جمعه ماکو گفت : بزرگداشت چهل و سومین سالگرد نماز جمعه از پنجشنبه 30 تیر آغاز و تا چهارشنبه 5 مرداد ادامه دارد و بیش از 100 عنوان برنامه در این هفته برگزار می شود و به این مناسبت برای هر روز نام خاصی انتخاب شده است .

به گزارش مرزداران ؛ حجت الاسلام سید محمد هاشمی امام جمعه شهرستان ماکو در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت بزرگداشت چهل و سومین سالگرد نماز جمعه ضمن تبریک دهه امامت و ولایت ، گفت : بزرگداشت چهل و سومین سالگرد نماز جمعه از پنجشنبه ۳۰ تیر آغاز و تا چهارشنبه ۵ مرداد ادامه دارد و بیش از ۱۰۰ عنوان برنامه در هفته نماز جمعه برگزار می شود  و به این مناسبت برای هر روز نام خاصی انتخاب شده است .

وی افزود : اهم برنامه های که برای این هفته تدوین شده است عبارتند از :  روز پنجشنبه ۳۰ تیرماه با عنوان نماز جمعه و میثاق با شهدا نامگذاری شده است که در این روز گلباران مزار شهدا ، دیدار با خانواده شهدا ، فاتحه خوانی بر سر مزار پیشکسوتان نماز جمعه ، فاتحه خوانی بر سر مزار امام جمعه فقید ، حضور در خانواده امام جمعه فقیه و تجلیل از خانواده وی برگزار خواهد شد و در روز جمعه که به نام نماز جمعه و مردم مزین شده است استقرار اکیب پزشکی در مصلی و تب سنجی نمازگزاران ، اجرای سرود گروه دانش اموزی در بین الصلاتین و ارائه خدمات تعدادی از ادارات در نماز جمعه ، تجلیل از نمازگزاران و تجلیل از ائمه موقت نماز جمعه ، اجرای مسابقه تفسیر سوره جمعه ، برگزاری نمایشگاه عکس و پوستر و ایستگاه صلواتی از جمله برنامه هایی است که در دومین روز برگزار خواهد شد .

وی تصریح داشت : سومین روز بزرگداشت چهل و سومین سالگرد نماز جمعه روز شنبه با عنوان نمازجمعه ،اصناف و ادارات میباشد که در این روز با مسئولینی که به طور مستمر در نماز جمعه حضور دارند دیدار کرده و با حضور در خانه سالمندان به مادران سالخورده هدیه اهدا خواهد شد و با مسئولین اصناف به دیدار بازاریان و کسبه هایی که در نماز جمعه به طور مستمر حضور دارند رفته و از آنها تجلیل صورت خواهد گرفت .

وی با اشاره به رزمایش مواصات گفت : چهارمین روز این برنامه مزین به نام نمازجمعه و رزمایش مواسات شده است که این برنامه با اعضای رزمایش صلامت و مواسات برگزار شده و با خیرین و گروه هایی که در طول سال در این زمینه فعالیت دارند دیدار میشود .

امام جمعه ماکو اضافه کرد : روز دوشنبه با عنوان نمازجمعه فرهنگ و جوانان پنجمین روز بزرگداشت نماز جمعه میباشد که در این روز مسابقه مجازی آدینه برگزار و ضمن دیدار با اعضای بسیج دانش آموزی ،بسیج مساجد ، اتحادیه های انجمن اسلامی و از مکبران و موذنین نماز جمعه تجلیل به عمل می آید .

وی ششمین روز را روز نمازجمعه ، فرهنگ و رسانه عنوان کرده و گفت : در این روز مسابقات فرهنگی اجرا و با اصحاب رسانه شهرستان دیدار و از نفراتی که در عرصه نماز جمعه با دفتر امام جمعه یا ستاد برگزاری نماز جمعه همکری دارند تجلیل خواهد شد .

حجت الاسلام هاشمی روز چهارشنبه یعنی اخرین روز بزرگداشت چهل و سومین سالگرد نماز جمعه را روز نماز جمعه و محفل انس با قران کریم عنوان کرده و گفت در این روز محفل انس با قران کریم  و مسابقات قران برگزار خواهد شد و از نفرات برتر تجلیل خواهد شد .

وی اذعان داشت : با توجه به اینکه مزار امام جمعه فقید در روستای رند میباشد غبارروبی مزار شهدا در دو روستا که بیشترین شهید را دارند (رند و قره تپه ) برگزار خواهد شد و با توجه به اینکه همایش سراسری ائمه جمعه کشور از سوم تا پنجم مرداد در تهران برگزار خواهد شد لذا برنامه های این چند روز به بعد از ۵ مرداد موکول میشود .

انتهای پیام /

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=19442
  • نویسنده : علی قویدل
  • ارسال توسط :
  • منبع : مرزداران
  • 820 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای بیش از ۱۰۰ عنوان برنامه در هفته بزرگداشت نماز جمعه برگزار می شود بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.