افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 19 April , 2024
11
در ماکو برگزار شد:

رونمایی از سامانه دانش بنیان نانو گاز منطقه آزاد ماکو

  • کد خبر : 19452
  • ۳۰ تیر ۱۴۰۱ - ۱:۳۶
رونمایی از سامانه دانش بنیان نانو گاز منطقه آزاد ماکو
سامانه پیشرفته دانش بنیان نانو گاز ساخت شرکت نانو حباب انرژی در منطقه آزاد ماکو رونمایی شد.

به گزارش مرزداران ؛ سامانه پیشرفته دانش بنیان نانو گاز ساخت شرکت نانو حباب انرژی منطقه آزاد ماکو با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو، معاون مهندسی و توسعه شرکت مهندسی آبفا کشور، رئیس کانون هماهنگی دانش صنعت و بازار معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مدیران شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی و شرقی، معاونین و جمعی از مسئولان منطقه آزاد ماکو رونمایی شد.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان نانو حباب انرژی در این آئین به تشریح علمی طرح نانوحباب و کاربرد آن در صنعت تصفیه آب و فاضلاب پرداخت و مهمترین مزیت‌های این سیستم را کاهش قابل توجه هزینه‌های سرمایه گذاری و بهره برداری در تصفیه آب و فاضلاب و افزایش ۲۰ درصدی راندمان و بهره وری در این صنعت عنوان کرد.

دکتر عارف دادگستر با بیان اینکه فرایند هوادهی و اکسیداسیون یکی از مراحل مهم در عملیات تصفیه آب، فاضلاب‌های شهری و صنعتی به شمار می‌رودافزود: در تصفیه آب با تزریق هوا به داخل آب، ذرات معلق به صورت شناور در سطح آب قرار گرفته و جدا می ­شوند.

وی اضافه کرد: از اهداف دیگر هوادهی می‌توان به اکسید کردن آهن و منگنز اشاره کرد. هوادهی در تصفیه فاضلاب به منظور تامین اکسیژن محلول در حوض هوادهی و انجام فعالیت‌های بیولوژیکی صورت می‌گیرد.

دادگر ادامه داد:‌مزیت ویژه نانوحباب‌ها نسبت به انتشاردهنده‌های مرسوم در اندازه بسیار ریز و فشار داخلی بالای آن‌ها می‌باشد که سبب می‌شود تا مدت زمان زیادی را به صورت پایدار در داخل مایع بمانند و در نتیجه سبب انتقال بسیار موثر گاز به داخل مایع می‌شوند.

وی با بیان اینکه نانوحباب‌ها شناوری بسیار پایینی دارند و به دلیل حرکت براونی می‌توانند در سرتاسر مایع پخش شوند اضافه کرد: از دیگر ویژگی‌های مهم این حباب‌ها می‌توان به عدم ترکیب آن‌ها با یکدیگر اشاره کرد.

وی به استفاده این دستگاه در پرورش آبزیان اشاره کرد و افزود: این دستگاه با توزیع ایده آل و یکنواخت اکسیژن در آب، باعث ارتقاء راندمان مصرف اکسیژن توسط آبزیان، کاهش استرس و افزایش رشد و سلامت آبزی می‌شود.

دادگستر با بیان استفاده این فناوری در تولیدات گلخانه‌ای گفت: با استفاده از این دستگاه بهبود کیفیت آب آبیاری، افزایش مقاومت بوته‌ها در مقابل بیماری‌های قارچی، افزایش تولید محصول و ارتقاء ارزش غذایی در کشت‌های گلخانه‌ای شاهد خواهیم بود.

وی اضافه کرد: همچنین این دستگاه باعث کاهش مصرف آب، بهبود کیفیت محصول و کاهش عفونت‌های قارچی می‌شود.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان حباب انرژی افزود:‌از بین بردن میکروارگانیسم‌های بی هوازی و بیماری زا، افزایش موثر فعالیت میکروارگانیسم‌های هوازی، کاهش سطوح فسفر و نیتروژن، شــستشــوی پیشرفته محصولات غذایی گندزدایی محصولات غذایی و افزایش زمان ماندگاری محصولات غذایی از دیگر مزایای استفاده از این دستگاه است.

شایان ذکر است در مرحله نخست، محصولات این شرکت با استقبال مجتمع گلخانه هیدروپونیک یاشیل گستر ارس و پروژه ازن زنی تصفیه خانه آب شهرستان ساوه قرار گرفته است.

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=19452
  • نویسنده : علی قویدل
  • ارسال توسط :
  • منبع : مرزداران
  • 689 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای رونمایی از سامانه دانش بنیان نانو گاز منطقه آزاد ماکو بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.