افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 29 March , 2024
12
فرماندار ماکو خبر داد :

۱۱ طرح عمرانی و تولیدی در هفته دولت افتتاح و به بهره برداری خواهد رسید

  • کد خبر : 19671
  • ۰۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۷
۱۱ طرح عمرانی و تولیدی در هفته دولت افتتاح و به بهره برداری خواهد رسید
فرماندار شهرستان ماکو در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته دولت گفت : در هفته دولت 2 طرح گاز رسانی و مسکن به ارزش 58 میلیارد تومان کلنگ زنی و 11 طرح عمرانی به ارزش 25 میلیارد تومان افتتاح و به بهره برداری خواهد رسید .

به گزارش مرزداران ؛ نادرکاظمی فرماندار شهرستان ماکو به مناسبت هفته دولت با حضور اصحاب رسانه به تشریح برنامه های هفته دولت پرداخت.

کاظمی در این نشست خبری گفت : هفته دولت فرصتی است برای دولتمردان و خدمتگزاران مردم که طبق فرموده مقام معظم رهبری که فرمودند آنچه انجام داده اید به مردم بگویید ،گزارشی از عملکردهای خود به مردم ارائه کنند.

وی با اشاره به نارضایتی و ناامیدی هایی که به واسطه رفتار و حرکت های عده ای افراد در بین قشر مردم رخ داده است گفت :«هفته دولت فرصت مغتنمی است که عملکرد های دستگاه های دولت و همچنین برنامه ای در دست اجرا به اطلاع مردم رسانده شود».

فرماندار ماکو ادامه داد : یکی از کارهای مهمی که در دولت سیزدهم اتفاق افتاد بحث واکسیناسیون جامعه در مقابل بیماری کرونا است که در شهرستان ماکو بیش از ۸۰ درصد مردم در مقابل این بیماری واکسینه شدند. اگر مقایسه ای بین دولت های قبلی و حاضر بکنیم در دولت قبلی روزانه شاهد مرگ صدها نفر در جامعه بودیم.به همت دولت سیزدهم و کادر پزشکی و نیروهای بسیج مردمی این بیماری کنترل شد.در این در حالی بودکه برخی کشورها به ما واکسن نمی دادند و یا شایع کردند که مسئولین می خواهند واکسن وارد کنند مقام معظم رهبری نمی گذارد.

در واقع مقام معظم رهبری هیچ وقت مخالف واردات واکسن نبودند و فقط مخالف ورود واکسن از کشورهای آمریکا و انگلیس بودند و علت آن آینده نگری معظم له بودند.

کاظمی بیان کرد : که ما همه چیز را به سیاست خارجی کشورهای غربی و برجام گره زده و از کشورهای همسایه غافل بودیم.برجام به شکست انجامید و آمریکا ناقص برجام بود و از ان خارج شد و برای هر کاری بهانه آوردند که به خاطر برجام نمی توانیم انجام بدهیم.

کاظمی ضمن اشاره به رویکرد سیاست خارجی کشور در ارتباط با کشورهای دیگردر دولت سیزدهم گفت :
یکی از سیاست های موفق دولت آقای رئیسی ، گسترش روابط با کشورهای همسایه و عضویت در شانگهای بود که اهمیت زیادی در بعد اقتصادی و عدم وابستگی به کشورهای خارجی بخصوص غربی دارد.اگر بخواهیم به نمونه بارز سیاست موفق دولت رئیسی اشاره کنیم گسترش روابط امارات با کشور ایران در سطح سفیر بود که بعد از ۷ سال سفیر خود را به ایران فرستاد.

فرماندار ماکو در خصوص عملکرد دولت سیزدهم در خصوص مسکن اظهار کرد : که در دولت وقت ساخت مسکن در حالت رکوت قرارگرفته بود این درحالی است که بیش از ۳۵۰ هزار شغل که وابسته به مسکن سازی بود تعطیل شده بود.زمانی اظهار می کردند که مسکن های ملی شبیه چوب کبریت هستند و ما می خواهیم مسکن اجتماعی درست کنیم که حتی نتوانستند یک واحد از این مسکن ها ادعا شده را بسازند.

وی ادامه داد: در دولت سیزدهم و در خود شهرستان ماکو از شهریور سال ۱۴۰۰ تا به امروز در حوزه بهسازی و نوسازی ساختمان های روستایی ۲۵ میلیارتومان با تسهیلات کم بهره و کمک های بلاعوض هزینه شده .

۱۵۰۰ واحد در راستای اقدام و جهش مسکن در شهرستان ماکو شروع به ساخت شده است که بیشتر زمین ها در اختیار متقاضی قرارگرفته و یا تسهیلات آن پرداخت شده است.

کاظمی با دفاع از عملکرد خود در حوزه مسکن اظهار داشت : وقتی مسئولیت فرمانداری راقبول کردم فقط یک یا دو جلسه در خصوص شورای مسکن برگزار شده بود که در زمان مسئولیت خود بیش از ۱۲ جلسه در خصوص شورای مسکن جلسه برگزارشده و تصمیم های مهمی هم گرفته شده است و تصمیمی گرفته نشده که عملیاتی نشود.

فرماندار ماکو در خصوص یکی از بزرگترین دغدغه مردم در مورد معضل فاضلاب شهری ماکوگفت :قبل از من بیش از ۷ سال طرح ساخت فاضلاب شهری راکد بود به طوری که برای حل فاضلاب در سال ۱۳۹۴ ،۳۶ میلیارد تومان در سال ۱۳۹۶ بیش از ۶۶ میلیارد تومان و الان ۴۰۰ میلیارد تومان بودجه لازم است .که با تلاش و نامه نگاری از سوم خرداد طرح فاضلاب شهری ماکو در حال ساخت است.

یکی از مصوبات سفر استاندار آذربایجان غربی به ماکو،تاکید براتمام پروژه فاضلاب شهری ماکو بود که برای اتمام این پروژه نماینده مجلس شورای ماکو مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان از طریق وام بانک صادرات و ۳۰ میلیارد تومان از طرف استانداری از اعتبارات ملی اختصاص داده شده است.که این یکی دیگراز عملکرد های دولت سیزدهم در شهرستان ماکو است.

کاظمی در خصوص دولت رئیسی در مورد گازرسانی به روستا های ماکو اظهار کرد : که در این دولت به بیش از ۱۸ روستا با هزینه بیش از ۲۰ میلیارد تومان گازرسانی شده است که امسال بیش از ۸ روستا از نعمت گاز بهره مند خواهند شد.حتی به روستاهای صعب العبورکه رفت و آمد به سختی صورت می گیرد قرار است با اعتبار ۱۳ میلیارد تومان اعتبار ،گازرسانی صورت گیرد.

فرماندار شهرستان ماکو در مورد عملکرد دولت رئیسی در خصوص راهداری گفت : از سال ۱۳۹۸ ،برخی مسیرهای روستایی ماکو زیرسازی انجام گرفته بود اما آسفالت ریزی انجام نگرفته بود.یا زیرسازی برخی مسیرهای روستایی شهرستان کلا از بین رفته بود که نیاز به تعمیر دوباره داشت.که قرار بود فقط ۱۵ کیلومتر از راهها آسفالت ریزی شود که با همت مسئولین این مسیر به ۲۵ کیلومتر افزایش پیدا کرده است.

وی ادامه داد : وقتی مسئولیت فرمانداری ماکو را برعهده گرفته بودم ۲۵ درصد از راههای روستایی ماکو،آسفالت ریزی شده بود که بعد اعلام شد ۳۳ درصد است که با سعی و تلاش همکاران بیشتر راههای روستایی آسفالت ریزی یا در حال آسفالت ریزی است.

کاظمی ، در مورد عملکرد دولت سیزدهم در مورد آب رسانی گفت :از سپاه پاسداران تشکر می کنم که کار ناممکن را ممکن کردند و با هزینه ۶ میلیارد تومان که جزء مصوبات سفر استاندار بود به دورترین روستاهای ماکو آبرسانی صورت گرفته است بحث.خط انتقال دوم آب به تصفیه خانه ماکو،که بیشتر مردم درخصوص فشار کم و یا قطع آب شکایت می کردند اگر به اتمام برسد مشکل اساسی مردم در این خصوص حل خواهد شد.

نادر کاظمی ،فرماندار ماکو در خصوص پروژه سد بدولی ماکو اظهار کرد : اگر این سد به اتمام برسد بسیاری از مشکلات آب کشاورزان وآب شرب مردم حل خواهد شد که با عنایت دولت رئیسی و با بودجه ۶ میلیارد تومان برای مطالعات آن در نظر گرفته شده است و تاکید استاندار به زودی مرحله ساخت این سد آغاز خواهد شد.

وی در خصوص انجام کارهای فرهنگی در شهرستان ماکو بیان کرد:در اولین جلسه شورای فرهنگی شهرستان ماکو ،بحث ساخت مجتمع فرهنگی را مطرح کردم که اقدام هایی در خصوص انجام خواهد گرفت .

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=19671
  • نویسنده : علی قویدل
  • ارسال توسط :
  • منبع : مرزداران
  • 462 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای ۱۱ طرح عمرانی و تولیدی در هفته دولت افتتاح و به بهره برداری خواهد رسید بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.