افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 20 April , 2024
13
همزمان با هشت شهریور در ماکو برگزار شد :

ویژه برنامه گرامیداشت سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر در ماکو

  • کد خبر : 19802
  • ۰۸ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۴
ویژه برنامه گرامیداشت سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر در ماکو
ویژه برنامه گرامیداشت سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر (هشت شهریور ) با حضور مسئولین شهرستانی در مسجد جامع ماکو برگزار شد .

به گزارش مرزداران ؛ ویژه برنامه گرامیداشت سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر (هشت شهریور ) با حضور مسئولین شهرستانی در مسجد جامع ماکو برگزار شد .

در این برنامه حجت الاسلام سیدم حمد هاشمی امام جمعه شهرستان ماکو با اشاره به عمر کوتاه دولت شهید رجایی گفت : درست است که عمر دولت شهید رجایی به یکماه هم نرسید اما همه دولت ها آرزویشان این است دولت خود را هنمچون دولت آن شهید بزرگوار اداره کنند .

وی با اشاره به ویژگی های شهیدان رجایی و باهنر گفت : از جمله مهمترین ویژگی ۲ شهید تعهد به ارزش های اسلامی و اخلاق مداری است چرا که وقتی پشت میز می نشستند اخلاق مدیریتی آنها زبانزد بود و این ویژگی الهام گرفته از آموزه های دینی است که امیر المومنین این سفارش را به کارگزاران خود میکرد .

وی خادمی مردم را از ویژگی های شهیدان رجایی و باهنر عنوان کرده و گفت : وقتی دو شهید معظم پشت میز مینشستند خود را خادم مردم می دانستند و رهبری در بیان آنها فصل الخطاب بود چرا که مقلد هر دو شهید بزرگوار امام راحل بودند .

وی امانت داری را از مهمترین ویژگی شهیدان باکری و رجایی برشمرده و گفت : امانت داری که از مهمترین ویژگی های آن دو بزرگوار بود و در کنار امانت داری چرهیز از تجمل گرایی ،نوع روش ، منش و رفتار و حضور در مجالس و لباسهایی که آن دو شهید میپوشیدند و وسایل نقلیه آنها و ساختمانی که در آن اسکان داشتند کاملا به دور از تجمل گرایی بود که رهبر انقلاب نیز چندین بار در یانات خود به این موضوع اشاره داشته اند که مسئولین به شدت از تجمل گرایی پرهیز کنند چرا که اگر تجمل گرا باشند نمیتوانند درد مردم را بفهمند .

امام جمعه ماکو صداقت در گفتار را از دیگر ویژگی های شهیدای رجایی و با هنر نامیده و گفت : این دوشهید مرد عمل بودند نه فردی که وعده دهد و انجام ندهد که از جمله عواملی که باعث شده است مردم نسبت به انتخابات دل چرکین شوند وعده های دروغ بوده است .

حجت الاسلام هاشمی در پایان بیانات خود شهید رجایی و باهنر را به عنوان الگو برای مسئولین امروز عنوان کرده و گفت : آنها دارای لیاقت و شایستگی برای مسئولیت خود بودند .

در ادامه این برنامه حامد رسول زاده مداح اللبیت عصمت و طهارت به مدیحه سرایی در مدح شهیدان و امام شهدا پرداخت و در پایان از کارمندان نمونه ادارات شهرستان ماکو با اهدای لوح و هدیه تجلیل به عمل آمد .

انتهای پیام /

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=19802
  • نویسنده : علی قویدل
  • ارسال توسط :
  • منبع : مرزداران
  • 679 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای ویژه برنامه گرامیداشت سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر در ماکو بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.