افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 28 April , 2024
15
نماینده مردم ماکو ، چالدران ، شوط و پلدشت در مجلس شورای اسلامی :

باید در محصور سازی و فنس‌کشی محدوده منطقه آزاد تسریع شود

  • کد خبر : 19834
  • ۱۴ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۶
باید در محصور سازی و فنس‌کشی محدوده منطقه آزاد تسریع شود
نماینده مردم شهرستان‌های ماکو، چالدران ، شوط و پلدشت گفت : با محصورسازی و فنس‌کشی محدوده منطقه آزاد ماکو و اجرای جدی و کامل ماده ۱۴ قانون اداره مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، مشکلات فعالان اقتصادی و بازرگانی در منطقه آزاد ماکو مرتفع شود.

به گزارش مرزداران ؛ محمد علیپور (رحمتی) نماینده مردم ماکو ، چالدران ، شوط و پلدشت در مجلس شورای اسلامی در گفتگوی تلفنی با خبرنگار مرزداران در خصوص اجرای ماده‌ ۱۴ قانون اداره مناطق آزاد تجاری و اقتصادی گفت : با محصورسازی و فنس‌کشی محدوده منطقه آزاد ماکو و اجرای جدی و کامل ماده ۱۴ قانون اداره مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، مشکلات فعالان اقتصادی و بازرگانی در منطقه آزاد ماکو مرتفع شود.

وی افزود : از آنجا که مبادلات تجاری و بازرگانی در مناطق آزاد مستثنی از قوانین عمومی صادرات و واردات است، امید آن می‌رود که با محصورسازی و فنس‌کشی محدوده منطقه آزاد ماکو و اجرای جدی و کامل ماده ۱۴ قانون اداره مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، مشکلات فعالان اقتصادی و بازرگانی در منطقه آزاد مرتفع شود.

علیپور در پاسخ به این سوال که چرا مردم از مزایای منطقه آزاد به طور کامل برخوردار نمی شوند ؟ ، گفت : با توجه به محدود شدن فعالیت تجاری،اقتصادی و صنعتی منطقه آزاد در قالب بازارچه های مرزی و شهرک صنعتی، متاسفانه آحاد مردم تاکنون چندان از مزایای منطقه آزاد منتفع نشدند بنابراین باید تسریع در محصورسازی و فنس کشی محدوده منطقه آزاد و استقرار گمرگ در گیت ورودی انجام شود چون عدم تحقق این امر مانع جدی اجرای ماده ۱۴ قانون اداره مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در منطقه آزاد ماکو است.

نماینده مردم شهرستان‌های ماکو، چالدران،شوط و پلدشت تاکید داشت : با توجه با اینکه رونق و پیشرفت اقتصادی و بازرگانی منطقه همکاری جدی همه مسئولان اقتصادی، بازرگانی و تجاری منطقه و هماهنگی و مساعدت مسئولان دستگاه‌های نظارتی و امنیتی و انتظامی را می‌طلبد بنابراین باید مدیرکل و معاونان گمرگ بازرگان و سازمان منطقه آزاد ماکو و تمامی دستگاه‌های ذینفع در زمینه رونق و فعالسازی بازارچه های مرزی و همکاری با فعالان اقتصادی و مغازه داران بازارچه های مرزی همکاری لازم را مبذول دارند.

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=19834
  • نویسنده : علی قویدل
  • ارسال توسط :
  • منبع : مرزداران
  • 604 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای باید در محصور سازی و فنس‌کشی محدوده منطقه آزاد تسریع شود بسته هستند

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.