افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 27 April , 2024
15
امام جمعه ماکو :

شناخت دوست و دشمن از برکات هفته دفاع مقدس میباشد

  • کد خبر : 20083
  • ۰۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۴
شناخت دوست و دشمن از برکات هفته دفاع مقدس میباشد
امام جمعه ماکو با اشاره به جریان مهسا امینی گفت : اگر قرار باشد پلیس صرفاً به احتمال آنکه افراد ممکن است دچار حادثه‌ای از این جنس شوند، اقدامی نکند و با این بهانه وظایفش را انجام ندهد، باب مقابله با قانون‌شکنی بسته می‌شود و عملاً فلسفه وجودی پلیس بی‌معنا خواهد شد.

به گزارش مرزداران ؛ حجت الاسلام سید محمد هاشمی امام جمعه شهرستان ماکو در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه به اشاره به رفتار پیامبر با کودکان گفت : از جمله‌ی لوازم اساسی که می‌تواند روح و جسم کودکان را رشد دهد، بازی کردن با آنان است. اگر بچه با وسایل مختلف و متناسب با سن خود بازی کند، باعث خواهد شد تا خلاقیت و استعدادش خود را نشان دهد. دراین خصوص، والدین و معلمین می‌توانند به بازی کودکان جهت دهند و آنان را به بازی‌های مفید تشویق نمایند. به همین خاطر بازی کردن والدین با بچه‌ها و هم‌بازی شدن با آنها، علاوه بر اینکه باعث می‌شود تا کودکان از تنهایی خارج شوند، موجب نشاط کودک و صمیمیت بین کودک و والدین می‌گردد. به همین خاطر است که رسول خدا (ص) در بازی کودکان شرکت می‌کرد و با آنان هم‌بازی می‌شد.

وی افزود : از پیامبر اکرم (ص) نقل شده است که ایشان فرمودند:  «هر کس کودکی داشته باشد باید با اومانند خودش رفتار کند.» .

وی در خصوص بازی پیامبر (ص) با امام حسین (ع) گفت : رسول خدا (ص) خود را از این مسأله مستثنا نمی‌دانستند و در برخی مواقع به بازی کردن با کودکان می‌پرداختند. در یکی از روزها یَعلی عامری که از اصحاب رسول خدا (ص) بود، به منظور شرکت در ضیافتی که به آن دعوت شده بود از منزل خود خارج شد و در راه به حسین (ع) برخورد که به همراه کودکان مشغول بازی بودند. در این هنگام پیامبر (ص) نیز به همراه اصحاب خودشان از منزل خارج شدند و حسین (ع) را به همراه کودکان مشاهده کردند. رسول خدا (ص) در حالی که آغوش خودشان را برای حسین (ص) باز کرده بودند به سمت ایشان رفتند؛ اما حسین (ع) به این سو و آن سو می‌رفتند و رسول خدا (ص) نیز خنده کنان به دنبال او می‌دویدند تا او را بگیرند. تا اینکه پیامبر (ص)، حسین (ع) را گرفتند و یک دست خودشان را پشت سر و دست دیگر را زیر چانه‌ی ایشان گذاشتند و لب حسین (ع) را بوسیدند.»

امام جمعه ماکو از برکات هفته دفاع مقدس به شناخت دوست و دشمن اشاره کرده و گفت : حضرت امام (رض) می‌فرماید: این جنگ برکاتی داشته، و در برخی بیاناتشان به یکی از برکات جنگ اشاره کرده و می‌فرمایند: ما در جنگ، دوست و دشمن خود را شناختیم.مقام معظم رهبری  نبز در بحث برجام در خطاب به دولت دوازدهم می‌فرماید: «در این دولت معلوم شد که اعتماد به غرب جواب نمی‌دهد و آنها کمک نمی‌کنند، و هر جا که بتوانند ضربه خواهند زد و اگر جایی هم ضربه نمی‌زنند به این دلیل است که نمی‌توانند.»

وی تصریح داشت : امروز ما عملا این را در جنگ ترکیبی و شناختی امپراطوری رسانه‌ای شیطان می‌بیینیم که توسط معاند خارج نشین؛ اقدامات خرابکارانه، هنجارشکن و ضد امنیتیِ عناصر سازمان یافته و آموزش دیده‌ی ضد انقلاب، طی روزهای اخیر را، به مردم چنین القا می‌کند که این حرکت، یک حرکت مردمی و عمومی است؛ در حالی این حرکت توسط پیاده نظام دشمن عملیاتی شد. لذا یک عده اراذل و اوباش در بعضی شهرها به مغازه‌های مردم، حمله کرده، اموال دولتی را آتش زده، به اموال مردم و بیت المال خسارتهای زیادی وارد کردند. انشاء الله نمازگزاران عزیز بعد از نماز جمعه با حضور راهپیمایی، این نوع از اعمال ضد انقلاب را محکوم خواهیم کرد.

حجت الاسلام هاشمی در خصوص حادثه مهسا امینی گفت : حادثه‌ای که برای مرحومه مهسا امینی اتفاق افتاد و در نتیجه دار دنیا را وداع گفت، متأسفانه برای جبهه‌ی احزاب معاند، یک «سوژه» ایجاد کرد، اما این امر برای مردم جامعه یک پرونده است. متأسفانه عده‌ای خودی و گاهاً ناکارشناسان کارشناس‌نما، بخاطر اینکه نتوانستند میدان را به خوبی تشخیص دهند و بدون اینکه به نتیجه‌ی سخنان و مواضعشان توجه کنند، تلاش نمودند تا از این حادثه‌ی تلخ، بهره‌برداری نموده و هرگونه مقابله با بدپوششی را ناموجه جلوه دهند. در حالی که در تمامی تخلفات کوچک و بزرگ دیگری که رخ می‌دهد، ممکن است فردی، با سابقه‌ی بیماری زمینه‌ای دچار موارد مشابه شود. اگر قرار باشد پلیس صرفاً به احتمال آنکه افراد ممکن است دچار حادثه‌ای از این جنس شوند، اقدامی نکند و با این بهانه وظایفش را انجام ندهد، باب مقابله با قانون‌شکنی بسته می‌شود و عملاً فلسفه وجودی پلیس بی‌معنا خواهد شد. لذا امروز بر همه‌ی ما لازم است که از پلیس در راستای تأمین امنیت اجتماعی، امنیت اقتصادی و امنیت اخلاقی در جامعه‌ی اسلامی حمایت نموده و مخصوصا در خصوص تأمین نظم و امنیت در برگزاری مراسم اربعین ابا عبد الله الحسین تقدیر و تشکر و قدردانی کنیم.

وی در پایان سخنان خود با اشاره به هفته بازگشایی مدارس گفت :امیدوارم والدین محترم، مسئولین امر، مخصوصا مربیان عزیز نسبت به تربیت، تهذیب نفس، آموزش قرآن، مسائل دینی و نماز اول وقت دانش آموزان عزیز توجه بیشتری داشته باشند. البته این وظیفه را قرآن کریم بر عهده‌ی آنان گذاشته است.

لازم به ذکر میباشد قبل از خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه سرهنگ پاسدار سید مهدی غفاری فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ماکو به مناسبت هفته دفاع مقدس سخنرانی نمود .

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=20083
  • نویسنده : علی قویدل
  • ارسال توسط :
  • منبع : مرزداران
  • 531 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای شناخت دوست و دشمن از برکات هفته دفاع مقدس میباشد بسته هستند

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.