افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 28 March , 2024
15
در ماکو برگزار شد:

آیین تکریم و معارفه مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ماکو

  • کد خبر : 20287
  • ۱۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۳
آیین تکریم و معارفه مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ماکو
آیین تکریم و معارفه مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تجاری ماکو با حضور مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور در سالن آمفی تئاتر ساختمان شماره ۲ منطقه آزاد ماکو برگزار شد .

به گزارش مرزداران  ؛ آیین تکریم و معارفه مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تجاری ماکو با حضور دکتر سعید محمد مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور در سالن آمفی تئاتر ساختمان شماره ۲ منطقه آزاد ماکو برگزار شد .

در این مراسم در ابتدا حجت الاسلام سید محمد هاشمی امام جمعه شهرستان ماکو گفت : ائمه اطهار می فرمایند برای رسیدن به کمال باید غریزه کنترل هدایت شود نه سرکوب و غریزه هایی که خداوند در وجود بشر قرار داده است هر کدام در جای خود لازم است ولی باید مورد هدایت قرار گیرد و کنترل شود که اگر هدایت و کنترل نشود از نفوذ و بینایی عقل می کاهد لذا انسان باید از شرع مقدس اسلام تبعیت کرده و با استفاده از آن این قرار را ارضا کند که از این راه می‌تواند آن را کنترل و هدایت نماید .

وی افزود : از جمله فرایض انسان یکی حب ذات است . اما باید در انسان توسط خود انسان کنترل شود که اگر کنترل نشود تغییر نمی کند لذا انسان برای رسیدن به مقام آخر باید از دنیا خوشی های زودگذر دنیا بگذرد .

 در ادامه این برنامه محمد علیپور( رحمتی) نماینده شهرستانهای ماکو، پلدشت  شوط و چالدران در مجلس شورای اسلامی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای اغتشاشات اخیر موقعیت منطقه آزاد ماکو را در بین مناطق آزاد موقعیتی استثنایی خوانده  و گفت :  از زمان شروع به کار منطقه آزاد ماکو عمده وقت وقت صرف فعالیت ها  زیر ساختی و تامین زیرساخت‌های مورد نیاز منطقه آزاد شده است .

 عملکرد منطقه آزاد ماکو را در زمان کرونا عملکرد موفق به عنوان کرده و گفت :   منطقه آزاد ماکو تنها منطقه‌ای است که فرودگاه آن توسط خود منطقه آزاد احداث شده است  و سایر مناطق آزاد فرودگاه از قبل در آن ها تاسیس شده بود .

 وی با اشاره به مشکلاتی که به سبب عدم اتمام فنس کشی منطقه آزاد ماکو برای مردم منطقه و بد نشان دادن چهره  منطقه در  کشور ایجاد شده است ،  گفت:  از مدیران قبلی منطقه آزاد انتظار داشتیم که حصارکشی و فنس کشی آن به اتمام برسد اما هنوز هرگاه قاچاقی اتفاق می افتد این ذهنیت منفی وجود دارد که منطقه آزاد ماکو چون حصارکشی نشده است و منطقه  محصوری نیست یقیناً قاچاق در این منطقه رخ داده است  در حالیکه در مرز بازرگان گمرک وجود داشته و تمام کالاهای وارداتی به صورت قانونی و کاملا بازرسی شده وارد کشور می گردد اما این ذهنیت منفی نسبت به منطقه آزاد ماکو وجود دارد.

 وی افزود : عدم وجود این حصارکشی باعث شده است  تا مردم منطقه آزاد ماکو نتواند از مزیت معافیت آن استفاده کنند.

علیپور در ادامه سخنان خود مشکلات بیکاری جوانان  تحصیل کرده در منطقه اشاره کرد . 

در ادامه برنامه دکتر محمدرضا عبدالرحیمی  مدیرعامل سابق سازمان منطقه آزاد ماکو ضمن ارائه گزارش تفصیلی از اقدامات و فعالیتهای دوره تصدی خود با اشاره به صحبتهای نماینده شهرستان گفت : محصور سازی  و فنس کشی قسمتی از منطقه به طول ۱۰ کیلومتر انجام و ۱۳ و نیم کیلومتر آغاز شده است تا اینکه اتهام قاچاق از منطقه آزاد ماکو رفع شود.

 وی افزود :  با اینکه منطقه آزاد ماکو بزرگترین منطقه آزاد است اما کم ترین  ورود کالای همراه مسافر را دارد و این به دلیل عدم اتمام  فنس کشی منطقه آزاد است لذا اگر محصور  سازی به اتمام رسد کل منطقه آزاد به ویژه تولید کنندگان می توانند از تمام مزایای منطقه آزاد برخوردار گردند . 

دکتر عبدالرحیمی در پایان سخنان خود با اشاره به مطالعات انجام شده در منطقه آزاد ماکو و گفت :  مطالعات پروژه خط ریلی از تبریز تا کارس ترکیه انجام شده است که با اجرایی شدن این طرح باعث تسهیل در ترانزیت و گسترش تجارت ایران اروپا  می گردد.

در ادامه دکتر سعید محمد مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور با بیان اینکه ظرفیت مناطق آزاد بسیار بالا می باشد گفت : اشتباه در بعضی برداشت ها باعث شده کارکرد مناطق آزاد از بین برود .

 وی افزود :  در حوزه گردشگری شاهد افزایش  گردشگری در یک سال گذشته بودیم در بهار سال ۱۴۰۰  تعداد گردشگر کشور ۵۰۰ هزار نفر شب شب بود که این تعداد در بهار ۱۴۰۱ به ۴ میلیون نفر شب گردشگر رسیده است .

 وی با اشاره به ظرفیت‌های منطقه آزاد ماکو گفت :  مرزی بودن و ترانزیت و بعد کشاورزی و همجواری با  چند کشور از برکات ای است که در منطقه آزاد ماکو داریم .

 وی با اشاره به وسعت منطقه آزاد ماکو گفت :  منطقه آزاد ماکو در بین  ۵۴۰۰ منطقه ویژه آزاد دنیا وسیع ترین منطقه آزاد است که شاید به نظر تهدید برسد اما باید از این ظرفیت درست استفاده کنیم.

 وی با اشاره به اهمیت سرمایه گذاری در منطقه آزاد ماکو گفت :  در ماه گذشته یک شرکت ۸۰۰ میلیارد تومان در ماکو سرمایه گذاری کرده است که با این سرمایه گذاری منطقه آزاد ماکو به قطب دیتاسنتر کشور و یک شهر دانش بنیان تبدیل خواهد شد .

 وی تأکید داشت :  کشورهای اطراف امکانات ویژه ای به شرکت های دانش بنیان اختصاص میدهند تا  شرکت خود را در آن کشورها ایجاد کنند لذا ما باید با ایجاد امکانات در داخل کشور جذب شرکت‌های دیگر از کشورهای همسایه باعث رونق دانش بنیان در منطقه شویم .

در ادامه این برنامه حسین گروسی مدیرعامل جدید سازمان منطقه آزاد ماکو گفت :  بزرگترین نعمتی که خداوند به ما ارزانی داشته است نعمت ولایت است لذا من به عنوان یک خدمتگزار کوچک خط و ربطم  فقط به رهبری  بدون گرایش به هیچ حزبی بوده است و مسیر  درست همان مسیری میباشد که  مقام معظم رهبری باز کرده است.

وی افزود : انتقادی که به مناطق آزاد وارد است این است که مناطق آزاد تجاری و صنعتی بیشترین فعالیت ها در خصوص مسائل فرهنگی می باشد در حالیکه مناطق آزاد تجاری و صنعتی همانگونه که از اسمشان مشخص است تجاری و صنعتی می باشند همه ما در مسیر فرهنگ اسلامی حرکت میکنیم لذا روند توسعه تجاری و صنعتی منطقه ازاد ماکو با پیوست فرهنگی دنبال میشود .

 وی تاکید : داشت اگر امروز ما ادعا داریم که رهبری هستیم باید این ادعای خود را ثابت کنیم .

 مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو با اشاره به معافیت مالیاتی مناطق آزاد تجاری دنیا ، تصریح داشت : باید مشوق ها را افزایش دهیم و معافیت از مالیات را از ۲۰ سال به ۴۰ سال ارتقا دهیم چرا که کسی که در منطقه صفر مرزی زندگی می کند باید تشویق شود . 

در این مراسم با تقدیر از زحمات سه ساله عبدالرضا عبدالرحیمی ، حسین گروسی با حکم محمد مخبر ، معاون اول رئیس جمهور  به مدت سه سال به عنوان مدیر عامل جدید سازمان منطقه آزاد ماکو معرفی شد .

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=20287
  • نویسنده : علی قویدل
  • ارسال توسط :
  • منبع : مرزداران
  • 966 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای آیین تکریم و معارفه مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ماکو بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.