افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 23 April , 2024
12
در ماکو برگزار شد:

ویژه برنامه شهادت امام حسن عسکری (ع) در ماکو

  • کد خبر : 20313
  • ۱۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۱
ویژه برنامه شهادت امام حسن عسکری (ع) در ماکو
ویژه برنامه شهادت امام حسن عسکری (ع)  با حضور عاشقانه دل سوخته اهل بیت به مسئولین شهرستانی در شهرستان ماکو برگزار شد .

به گزارش مرزداران  ؛  ویژه برنامه شهادت امام حسن عسکری (ع)  با حضور عاشقانه دل سوخته اهل بیت به مسئولین شهرستانی در شهرستان ماکو برگزار شد .

 در این مراسم حاضرین مسیر بین دفتر امام جمعه تا مسجد جامع را در قالب دسته عزاداری پیمودند .

در ادامه حجت الاسلام رضا ابراهیمی اصل رئیس اداره تبلیغات اسلامی گفت : دوران امام حسن عسگری (ع)  ۶ سال از ۲۲ سالگی تا ۲۸ سالگی بوده است و آن امام معصوم  حتی نتوانستند به مسافرت و یا حج  بروند .

وی ادامه داد :  امام  هادی (ع) چهار پسر داشت که یکی سید محمد بزرگترین فرزند امام بود که همه فکر می کردند و تمام خواهد شد چون  فرد خیلی بزرگواری بود اما سید محمد زمان امامت امام هادی (ع) به رحمت خدا رفت امام خیلی در فراق ایشان اشک ریخت برادر دیگر امام  هادی (ع)  سید حسین بود که از زندگی وی آماری در دست نیست سومی امام حسن عسکری (ع) و چهارمی جعفر بود که امام  هادی (ع)  از به دنیا آمدن وی خوشحال نبود چون گرایش زیادی به بنی عباس داشت و با امام عسگری و امام زمان (عج) مخالف بود.

 وی افزود :  اولین نکته ای که مهم است امام عسگری (ع)  و امامان قبل از ایشان از آمدن امام زمان (عج)  خبر داده بودند . لذا امام عسگری پدر امام است که مصلح است  و وقتی نام او می آمد امام رضا (ع)  دست راست خود را بر سر گذاشته و قیام می کرد .

 حجت الاسلام ابراهیمی است تصریح  داشت :  امام حسن عسکری پدر آن امامی است که امیرالمومنین برای او روی خاک نشسته و گریه کرده است ست و امام صادق(ع) برای او گریه و گریه میکرد و میگفت اگر در زمان ایشان بودم خدمتگزار بین شدم لذا امام حسن عسگری (ع) آخرین امامی است که در بین مردم حاضر شده و حضور امام در بین مردم با وی خاتمه پیدا کرده است .

وی خاطرنشان ساخت :  از کارهای مهم امام حسن عسگری (ع)  این بود که امام زمان(عج)  را آموزش داده و وی را در امان نگه دارد  فلذا امروز می‌بینیم عمر امام زمان (عج) از امامت ۱۱ مامان بیشتر است چرا که ۱۱ ماه ۲۵۰ سال امامت کردند در حالی که امام زمان الان بالغ بر ۱۱۰۰ سال عمر داشته و امامت کرده است .

انتهای پیام /

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=20313
  • نویسنده : علی قویدل
  • ارسال توسط :
  • منبع : مرزداران
  • 675 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای ویژه برنامه شهادت امام حسن عسکری (ع) در ماکو بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.