افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 24 April , 2024
15
امام جمعه ماکو :

اتحاد و حضور مردم در صحنه، توطئه دشمن را خنثی کرد

  • کد خبر : 20363
  • ۱۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۶
اتحاد و حضور مردم در صحنه، توطئه دشمن را خنثی کرد
امام جمعه ماکو در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه گفت : توطئه های دشمنان در سایه‌ی اتحاد و انسجام و وحدت و همدلی مردم، و با حضور ملت ایران در راهپیمائی روز جمعه و تجمع روز شهادت پیغمبر اکرم، و موشکهای نکته زن سپاه خنثی شد.

به گزارش مرزداران ؛ حجت الاسلام سید محمد هاشمی امام جمعه ماکو در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه گفت : باید توجه داشت که پیامبر اکرم (ص) نیز هر چند از ثروت محروم بود، اما اولا از خاندان معروف قریش بود و ثانیا به راستگویی، امانتداری و اخلاق حسنه شهرت داشت. بطوری که حضرت ابوطالب در مجلس عقد، برادر زاده خود را چنین معرفی کرد: «برادر زاده من، محمد بن عبدالله (ص)، با هر مردی از قریش مقایسه شود، بر او برتری دارد، هر چند از هر گونه ثروتی محروم است، اما ثروت سایه‌ای است رفتنی و اصل و نسب چیزی است ماندنی. .

وی افزود : همه این امور نشان می‌دهد ازدواج حضرت محمد (ص) با حضرت خدیجه (س)  ریشه در جهات معنوی دارد و به هیچ وجه انگیزه مادی در آن دخالت نداشته است.

در پایان به ذکر حدیثی از پیامبر (ص) در شان خدیجه اشاره می‌کنیم که می‌فرماید: «بهشت مشتاق دیدن چهار زن است؛ مریم دختر عمران، آسیه دختر مزاحم (همسر فرعون)، خدیجه دختر خویلد، و فاطمه دختر محمد (ص).»

وی به اشاره به پیش رو بودن هفته وحدت گفت : هفته‌ی وحدت از جمله‌ی ابتکارات حضرت امام بود. با توجه به اینکه بنا به نظر علمای اهل تسنن روز ۱۲ ربیع الاول مصادف با سالروز ولادت با سعادت نبی مکرم اسلام است، و با عنایت به نظر علمای اهل تشیع ۱۷ ر بیع الاول مصادف با سالروز ولادت پیغمبر اکرم و حضرت امام به حق ناطق، جعفر بن محمد الصادق می‌باشد. حضرت امام با ابتکار خود، این هفته را، به عنوان هفته‌ی وحدت اعلام نمودند، تا در سایه‌ی ایام ولادت نبی مکرم اسلام، اتحاد بین امت اسلامی تقویت شود.

امام جمعه ماکو با بیان اینکه اتحاد و حضور مردم در صحنه، توطئه دشمن را خنثی کرد ، گفت :امروز دشمن مرگ مهسا امینی را بهانه قرار داد، توسط پیاده نظام خود در داخل کشور، به اموال مردم خسارت وارد نمود، مساجد و قرآن و پرچم کشور و بیت المال را آتش کشید. در شمالغرب و جنوب شرق کشور توسط تجزیه طلبان، امنیت مردم را به خطر انداخت. مهم‌ترین هدف دشمن در این اغتشاشات، اسلام‌گرایی، ولایتمداری ملت ایران و نظام اسلامی بود که به حمد الله همه‌ی این فتنه‌ها در سایه‌ی اتحاد و انسجام و وحدت و همدلی مردم، و با حضور ملت ایران در راهپیمائی روز جمعه و تجمع روز شهادت پیغمبر اکرم، و موشکهای نکته زن سپاه خنثی شد.

وی در پیگیری بیانات مقام معظم رهبری گفت : مقام معظم رهبری در جمع دانش آموختگان دانشگاه افسری نیروی انتظامی فرمودند: کجای دنیا دیده شده که دولت یک کشوری از اغتشاش‌گران کشور دیگر حمایت کند. اما عداوت و دشمنی آمریکا و رژیم صهیونیستی و غرب نسبت به ملت ایران و نظام اسلامی به حدی است که ماهها قبل برنامه‌ریزی می‌کند تا اول مهر به بهانه‌ای در کشور اغتشاش ایجاد کند. به حمد الله این توطئه‌ی دشمن نیز، با حضور مردم در صحنه‌ی انقلاب خنثی شد.

حجت الاسلام هاشمی تصریح داشت : حقیقتا در اغتشاشات اخیر، نیروی انتظامی مظلوم واقع شد، اما توانست با خویشتن‌داری خود، اغتشاشات را کنترل کرده و امنیت را به جامعه‌ی اسلامی برگرداند. اما ملت ایران در حمایت از نیروی انتظامی خوب ظاهر شدند. مردم قدردان کسانی است که از جان خود می‌گذرند، اما امنیت را برای مردم عزیز تأمین می‌نمایند.

وی خاطر نشان ساخت : در تقویم نظام مقدس جمهوری اسلامی روز پانزدهم مهر، به نام روز روستا و عشایر نامگذاری شده است. امروز را نیز به تمامی روستائیان و عشایر کشور تبریک و تهنیت عرض می‌کنم. امروز به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی،  روستائیان و عشایر عزیز، به یک تولید کننده تبدیل شده و غذای مورد نیاز مردم را تأمین می‌کنند، لذا حضرت امام در خصوص عشایر عزیز می‌فرماید: «عشایر ذخایر انقلابند.»

وی در پایان گفت : مهم‌ترین خواسته‌ی حضرت امام و مقام معظم رهبری از مسئولین، محرومیت زدایی از روستاهاست. به همین خاطر دولت مردمی آیت الله رئیسی، اعتبارات خوبی به محرومیت زدایی روستاها اختصاص داده است. امروز در سایه‌ی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از مجموع ۱۲۴ روستا، ۱۰۰ روستا از لوله‌کشی آب سالم برخوردار هستند. اما هنوز ۲۴ روستا هنوز از آب شرب لوله‌کشی سالم محروم هستند. و همچنین شبکه‌ی لوله‌کشی حدود ۲۲ روستا نیز فرسوده شده و نیاز به اصلاح شبکه دارد. از مسئولین امر می‌خواهم در سال ۱۴۰۲، اعتباری خوبی برای لوله‌کشی و اصلاح شبکه این روستاها اختصاص دهند، تا تمامی مردم عزیز روستائی شهرستان، از آب آشامیدنی سالم برخوردار شوند.

لازم به ذکر میباشد قبل از خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه سرهنگ حسین شهریار فرمانده نیروی انتظامی شهرستان ماکو به مناسب هفته نیروی انتظامی به ارائه گزارش فعالیت پرداخت .

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=20363
  • نویسنده : علی قویدل
  • ارسال توسط :
  • منبع : مرزداران
  • 648 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای اتحاد و حضور مردم در صحنه، توطئه دشمن را خنثی کرد بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.