افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 20 April , 2024
13
امام جمعه ماکو :

رسوم ملی فرصتی برای تقویت سبک زندگی اسلامی میباشد

  • کد خبر : 21014
  • ۲۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۵
رسوم ملی فرصتی برای تقویت سبک زندگی اسلامی میباشد
امام جمعه ماکو گفت : در رسم بزرگداشت طولانی‌ترین شب سال، یعنی شب یلدا صله رحم از جمله‌ی فرصتهای خوبی است که در آیات وحیانی قرآن کریم و احادث اهل بیت عصمت و طهارت مورد تأکید قرار گرفته که باید تقویت شود

به گزارش مرزداران ؛ حجت الاسلام سید محمد هاشمی امام جمعه شهرستان ماکو در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه با اشاره به ویژگی های حضرت زهرا (س) گفت : یقیناً از جمله‌ی برجسته‌ترین ویژگی‌های حضرت زهرا (ص) نیز ادب آن حضرت بوده است. آن حضرت به عنوان دختر رسول خدا (ص) و یک معصوم، ادب را در خویش به حدّ کمال رساند، و آن را در همه مراحل زندگی مراعات می‌نمود.»

وی با بیان اینکه تفکر اولین عنصر پژوهش در قرآن میباشد گفت : پژوهش در دین اسلام بمانند تمامی موضوعاتی که دین بدان توجه نموده است، از یک اسلوب و شیوه خاص برخوردار است. در آیات وحیانی قرآن کریم، اولین عنصر در پژوهش، عبارت از تفکر است. بارها و بارها خداوند در قرآن کریم بشر را، چه صراحتا و چه به صورت غیر مستقیم،  به تفکر دعوت می‌کند. نکته حائز اهمیت در این آیات عبارت از این است که تفکر در آفرینش موجب رستگاری نمی‌گردد؛ چون نتیجه‌گیری در تفکر در مورد آفرینش، نیازمند خردمندی است. تا خردمندی در انسان نهادینه نگردد، این تدبر و تفکر نیز منجر به نتیجه‌ای شگرف نمی‌شود.

وی وحدت حوزه و دانشگاه یکی از آرمانهای حضرت امام (رض) خوانده و گفت : در سایه‌ی وحدت بین حوزه و دانشگاه بود که انقلاب اسلامی به پیروزی رسید و تداوم آن نیز با تقویت این اتحاد و انسجام و همدلی محقق خواهد شد.

امام جمعه ماکو با بیان اینکه رسوم ملی فرصتی برای تقویت سبک زندگی اسلامی میباشد ،گفت : در بین رسوم و آئینهای ایرانی، رسم بزرگداشت طولانی‌ترین شب سال، یعنی شب یلدا است. از جمله سنتهای شب یلدا، شب‌نشینی، دید و بازدید و صله رحم است. البته صله رحم از جمله‌ی فرصتهای خوبی است که در آیات وحیانی قرآن کریم و احادث اهل بیت عصمت و طهارت مورد تأکید قرار گرفته که باید تقویت شود. البته کمک به نیازمندان نیز از جمله‌ی سنتهای حسنه‌ای که امروز توسط خیرین، در شب یلدا نمود خوبی پیدا کرده است.

حجت الاسلام هاشمی خاطر نشان ساخت : اغتشاشاتی که دشمن با تطمیع ارازل و اوباش و اغفال جوانان کشور بوجود آورد و در اثر آن، به نبی مکرم اسلام بی‌حرمتی شد، مساجد و قرآن و اموال مردم، به آتش کشده شد، بیت المال مسلمین به غارت شد؛ زمینه را برای حضور گروههای تکفیری‌ها فراهم کرد. در نتیجه گروه تکفیری داعش مردم بی‌گناه را در حرم شاه چراغ قتل عام کرد و اخیرا نیز، گروه تکفیری دیگر، مولوی عبد الواحد ریگی را به شهادت رساند. یاد این شهید بزرگوار را گرامی داشته و به خانواده داغ‌دارش تسلیت عرض می‌کنیم.

وی افزود : مقام معظم رهبری فرمودند: «اشراری که این جنایت را مرتکب شدند، مزدورانی روسیاهند که در خدمت دشمنانِ سعادتِ هم‌میهنان بلوچ و اتحاد اقوام ایرانی قرار گرفته‌اند. معظم له می‌فرماید: وظیفه دستگاه‌های مسئول، تعقیب و مجازات جنایتکاران است و باید با سرعت و جدیت انجام شود.

وی با تبیین نقش رژیم صهیونیستی در اغتشاشهای اخیر ایران گفت :از جمله‌ی موضوعات مورد تأکید مقام معظم رهبری، جهاد تبیین است. در راستای لبیک گویی به پیام رهبری در باید به خدمتتان عرض کنم، از جمله‌ی کشورهایی که در پشت پرده‌ی اغتشاشات، آن را هدایت می‌کند، رژیم صهیونیستی است. طبق سیاستهایی که این رژیم اعلام کرده، دو هدف راهبردی را در مقابل ایران اتخاذ نموده است. الف. توقف پیشرفت صنعت هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران؛ ب. توقف قدرت نظامی ایران به حدی که قدرت ایران به تراز قدرت نظامی اسرائیل نرسد 

امام جمعه ماکو افزود : رکن این راهبرد، نافرمانی مدنی، ایجاد جنگ داخلی و قومیتی در داخل کشور، انهدام مراکز صنعتی و اقتصادی و حتی حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران است. در راستای اجرای این راهبرد جدیدِ رژیم صهیونیستی، آمریکا نیز حدود یک و نیم میلیارد دلار در اختیار رژیم صهیونیستی قرار داده است. از نظر صهیونیستها، مردم ایران باید به جان هم بیفتند و عملیات ترور و خرابکاری نیز باید به‌عنوان مکمل آن، اجرا شود.اما به حمد الله، حضور مردم در صحنه‌ی انقلاب و درایت رهبری، تمامی فتنه‌های دشمن را خنثی کرد.

چــراغی را که ایــزد بـرفـروزد         هر آن‌کس پف کند ریشه‌اش بسوزد

لازم به ذکر میباشد نماز جمعه با حضور حجت الاسلام عبدل رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان برگزار شد

در پایان امام جمعه شهرستان با دانش آموزان حاضر در نماز جمعه و مسئولین انها عکس یادگاری گرفت .

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=21014
  • نویسنده : علی قویدل
  • ارسال توسط :
  • منبع : مرزداران
  • 438 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای رسوم ملی فرصتی برای تقویت سبک زندگی اسلامی میباشد بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.