افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 3 May , 2024
18

ابوذر آذربایجان دار فانی را وداع گفت

  • کد خبر : 21033
  • ۲۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۰
ابوذر آذربایجان دار فانی را وداع گفت
حجت الاسلام و المسلمین صفر یوسف زاده امام جمعه اسبق شهرستان های نمین (استان اردبیل) ، چایپاره ، چالدران ، شاهین دژ و پلدشت که از طرف مجاهد نستوه مرحوم حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا حسنی نماینده اسبق ولی فقیه در استان اذربایجان غربی لقب ابوذر آذربایجان را گرفته بود ، دار فانی را وداع گفت .

به گزارش مرزداران ؛ حجت الاسلام و المسلمین صفر یوسف زاده امام جمعه اسبق شهرستان های نمین (استان اردبیل) ، چایپاره ، چالدران ، شاهین دژ و پلدشت که از طرف مجاهد نستوه مرحوم حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا حسنی نماینده اسبق ولی فقیه در استان اذربایجان غربی لقب ابوذر آذربایجان را گرفته بود ، دار فانی را وداع گفت .

مرحوم حجت السلام و المسلمین صفر یوسف زاده متولد ۱ اسفند ۱۳۴۳ در ۲۵ دی ۱۳۷۳ شمسی به امامت جمعه پلدشت در استان آذربایجان غربی منصوب شد. سپس در ۹ آبان ۱۳۷۸ شمسی امامت جمعه شاهین دژ را بر عهده گرفت و پس از ده سال مدیریت موفق فرهنگی و کارهای اساسی و ریشه ای در ترویج اسلام و انقلاب در این شهرستان، به امامت جمعه شهرستان چایپاره منصوب گردید. ایشان بعد از یک دوره کوتاه دو ساله و بسیار موفقیت آمیز در شهرستان چایپاره، در ۲۷ خرداد ماه ۱۳۹۰ به امامت جمعه شهرستان مرزی و حساس چالدران منصوب و به مدت چهار سال در این دیار حساس و محروم منشأ برکات عظیمی گردید. آخرین پایگاهی که آن مرحوم به جهاد فرهنگی و دینی در آن پرداخت، شهرستان نمین استان اردبیل بود که تا تاریخ ۱۲ اسفند ۱۴۰۰ ادامه یافت.

مرحوم حجه الاسلام و المسلمین یوسف زاده با ۲۸ سال سابقه امامت جمعه، از جمله قدیمی ترین و پرسابقه ترین امامان جمعه استان آذربایجان غربی و اردبیل و از موفق ترین امام جمعه ها آن استانها بود که توانست خدمات فرهنگی، اجتماعی و دینی بسیاری را طی سالهای متمادی خدمت در سنگر نماز جمعه، همچون مرمت و توسعه مصلی و احداث منزل امام جمعه به انجام برساند و برای مردم مومن و انقلابی آن شهرستانها به یادگار بگذارد.

وی معلم و از ایثارگران و  جانبازان هشت سال دفاع مقدس بود .

مرحوم یوسف زاده صاحب ۴ فرزند ذکور میباشد که دو نفر از آنها طلبه میباشند .

وی در تاریخ ۱۴۰۱/۰۹/۲۶ بعد از تحمل یک دوره بیماری به لقاء الله پیوست و پیکر این عالم ربانی در روستای قره آغاج از توابع شهرستان شوط ( روستای زادگاهش ) به خاک سپرده شد .

در مراسم تشییع و تدفین این عالم ربانی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان اذربایجان غربی و استان اردبیل ومسئول دفتر آیت الله سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان اردبیل ، حجت الاسلام قریشی نماینده ولی فقیه در استان اذربایجان غربی ، محمد علیپور نماینده مردم شهرستان های ماکو ، چالدران ،شوط و پلدشت در مجلس شورای اسلامی و امام جمعه شهرستان های ماکو ، شوط ، پلدشت ، چالدران ، نیر ، نمین  و تعدادی از مسئولین لشگری و کشوری این شهرستانها حضور داشتند .

آیت الله سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل ، حجت الاسلام سید مهدی قریشی نماینده ولی فقیه در استان اذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه در پیام هایی جداگانه درگذشت این عالم ربانی را تسلیت گفتند .

متن پیام آیت الله سید حسن عاملی بدین شرح است  :

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

با نهایت تأسف و تأثر ارتحال عالم عامل حاج شیخ صفر یوسف زاده طاب ثراه امام جمعه سابق شهرستان نمین را به اهالی مکرم خطه نمین و خانواده معظم ایشان و جامعه روحانیت تسلیت عرض می کنم و از حضرت حق جل و علا برای آن عزیز از دست رفته علو درجات و برای بازماندگان صبر جمیل و خلفیّت خداوندی را مسئلت دارم .

سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل ، نماینده مردم شریف استان در مجلس خبرگان رهبری

 

متن پیام آیت الله سید حسن عاملی بدین شرح است  :

بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه الراجعون
إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَهٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْءٌ إِلَى یَوْمِ الْقِیَامَهِ.

خبر تلخ درگذشت حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج صفر یوسف زاده (امام جمعه سابق شهرستان های: پلدشت، شاهین دژ، چایپاره، چالدران، نمین) را دریافت کردم.

حجت الاسلام والمسلمین یوسف زاده، سالیان سال در کسوت امامت جمعه در شهرهای مختلف استان با خطبه های عالمانه، در راه تربیت دینی مردم و هدایت عمومی، جهاد کرده و پس از گذراندن یک دوره بیماری سخت، به جوار رحمت الهی پیوستند.
درگذشت این عالم مجاهد و انقلابی را محضر مردم شریف استان و مخصوصا بیت محترم ایشان تسلیت می گویم.

سید مهدی قریشی
۲۶ آذر ۱۴۰۱

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=21033
  • نویسنده : علی قویدل
  • ارسال توسط :
  • منبع : مرزداران
  • 608 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای ابوذر آذربایجان دار فانی را وداع گفت بسته هستند

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.