افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 18 April , 2024
14
امام جمعه ماکو :

فاطمه بقیه ی نبوت است / ویژه برنامه شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) در ماکو

  • کد خبر : 21173
  • ۰۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۷
فاطمه بقیه ی نبوت است / ویژه برنامه شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) در ماکو
امام جمعه ماکو در ویژه برنامه عزاداری شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) گفت :فاطمه بقیه ی نبوت است چیزی که باعث گشت که به سبب آن انبیاء دارای مقام نبوت گردند و صفوه آنان خاتم الانبیا گردد .

به گزارش مرزداران ؛ ویژه برنامه سالروز شهادت خانم فاطمه زهرا (س) با حضور عاشقان دلسوخته آن حضرت در شهرستان ماکوو برگزار شد.

در این برنامه حاضرین فاصله بین شهرداری ماکو تا مسجد جامع را در قالب دسته عزاداری ، سینه زنی کردند.

حجت الاسلام سید محمد هاشمی امام جمعه شهرستان ماکو در این برنامه با اشاره به فضایل و جایگاه حضرت زهرا (س) گفت : دولتی که امام زمان (عج) تشکیل خواهند داد به نام دولت زهرا (س)خواهد بود.

وی افزود : در روز شهادت خانم فاطمه زهرا سلام الله علیها آقا امیرالمومنین و اهل بیت ایشان در منزل مراسم عزاداری برپا کردند تا مردم مدینه بیایند اما کسی در این برنامه شرکت نکرد اما امروز شیعیان و محبان اهل بیت (ع) در مراسم عزای مادر خود بصورت پرشورحاضر می شوند.

امام جمعه ماکو با اشاره به بیانات امیرالمومنین (ع) اظهار داشت : آقا امیرالمومنین (ع) در تشریح مقام و جایگاه حضرت فاطمه زهرا (س) در تمام ابعاد ایشان را با دو جمله خطاب می کنند که یکی اشاره به مقام و جایگاه وی به خاطر نسبی است که با پیامبر (ص) دارد و دیگری مقام و جایگاهی است که خودشان دارند .

وی اضافه کرد : امیرالمومنین(ع) خطاب به فاطمه زهرا(س) می فرمایند : ای فرزند آن شخصیتی که خداوند تمام پیغمبران خود را از بین تمام جهانیان انتخاب کرد و او را از بین تمام پیامبران انتخاب کرده و خاتم النبیین قرار داده است که مقام بالا داشته اشرف پیامبران است.

حجت الاسلام هاشمی در ادامه با اشاره به رابطه سببی نیز گفت : از نظر سببی نیز وجود علی(ع) که در مقام و منزلت او پیامبر (ص) می فرماید : (علیٌ میزانُ الحِکمَه) که وی ترازوی میزان الهی است لذا وقتی بخواهندمیزان عصمت پیامبران را مورد اندازه گیری قرار دهند وجود نازنین امیرالمومنین (ع) میزان آن است .

وی افزود : در روز قیامت اعمال تمامی انسان ها با علی (ع) مورد سنجش قرار خواهد گرفت چرا که علی (ع) هم میزان الحکمه و هم میزان الاعمال است .

امام جمعه ماکو با اشاره به جایگاه خود فاطمه زهرا(س) در بیان امیرالمومنین گفت : امیر المومنین خطاب به حضرت فاطمه (س) میگفتند :  (بقیهٌ النبوه) بقیه به معنای یادگار است اما یادگاری یک مرد که آن را در بین اهل آن به یادگار گذاشته است در بین اولاد خود ؛ لذا امیرالمومنین علی علیه السلام خطاب به فاطمه زهرا (س) می فرمایند : ای یادگارنبوت، پیامبری و نمی گوید ای یادگار پیامبر، میگوید پیامبری یعنی یادگار تمامی پیامبران .

وی افزود : پیامبر (ص) فرمودند : من میروم اما دو چیز گرانبها را در بین شما به امانت می گذارم قرآن و عترتم را اما زهرا (س) نه تنها یادگار پیامبر (ص) است بلکه یادگار حضرت آدم ، نوح ، ابراهیم ، موسی، و تمامی پیامبران است و علت به نبوت رسیدن آنها حضرت فاطمه زهرا (س) می باشد لذا امام صادق علیه السلام می فرمایند : چون فاطمه زهرا در صُلب پیامبر قرار گرفت مقام رسالت به پیامبر(ص) عطا شد .

حجت الاسلام هاشمی تصریح داشت : کلمه صدیق و صدیقه یعنی جز امیرالمومنین کسی لیاقت نداشت به خانم فاطمه زهرا(س)غسل دهد همانگونه که همه ائمه اطهار به این امر مکلف هستند و امام سجاد (ع) نیز حضرت سیدالشهدا (ع) را کفن و دفن نمودند .

امام جمعه ماکو در خصوص جایگاه خانم فاطمه زهرا سلام الله علیها گفت : نور حضرت زهرا بود که آسمانها و زمین را روشنی داد و دیده همه ملائک از این نور روشن شد خداوند فرمود او نوری از نور من است که او را خلق کرده و در صُلب یکی از پیامبران قرار داده ام و آن پیامبر را به خاطر فاطمه خاتم النبیین و اشرف نبیین قرار داده ام و از این صُلب رهبرانی خلق خواهند شد که بعد از خاتم النبیین هدایتگر مردم خواهند بود .

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=21173
  • ارسال توسط :
  • 542 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای فاطمه بقیه ی نبوت است / ویژه برنامه شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) در ماکو بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.