افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 28 April , 2024
13
نماینده شهرستان‌های ماکو ،  پلدشت ، شوط و چالدران در مجلس شورای اسلامی :

در فتنه ۸۸ بزرگترین حماسه ملی تبدیل به بزرگ ترین تهدید کشور شد

  • کد خبر : 21342
  • ۰۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۴
در فتنه ۸۸ بزرگترین حماسه ملی تبدیل به بزرگ ترین تهدید کشور شد
نماینده شهرستان‌های ماکو، چالدران، شوط و پلدشت گفت : بزرگترین خیانتی که در این فتنه صورت گرفت این بود که بزرگترین موفقیت و بزرگترین و بی نظیرترین مشارکت مردم در انتخابات که حضور حداکثری بود را تبدیل به چالش و تهدید جدی و بزرگ برای نظام کردند و باعث به وجود آمدن فتنه بزرگ به مدت هشت ماه در کشور شدند .

گزارش مرزداران ؛ محمد علیپور ( رحمتی) نماینده شهرستان‌های ماکو، چالدران، شوط و پلدشت در مجلس شورای اسلامی و رئیس مجمع نمایندگان استان آذربایجان غربی در مصاحبه با خبرنگار مرزداران در خصوص سالروز حماسه ۹دی در پاسخ به این سوال که فتنه ۸۸ چگونه و با چه هدفی شکل گرفت؟ گفت : در خصوص هدف فتنه ۸۸ عمدتاً برای ضربه به نظام جمهوری اسلامی و ادعای تقلب در انتخابات دوره دوم ریاست جمهوری احمدی نژاد ، که یک طرف احمدی نژاد و طرف دیگر میرحسین موسوی بود که در این انتخابات کسی که ۸ سال زمان حضرت امام نخست وزیر شده بود بعد از برگزاری انتخابات موضوع تقلب از پیش برنامه ریزی شده را مطرح کرده و در مصاحبه با رسانه های غربی اعلام کرد که من پیروز این انتخابات هستم .

وی افزود : در این فتنه بزرگ میرحسین موسوی به جهت دنیا طلبی و قدرت طلبی مصلحت نظام و تبعیت از رهبری را زیر پا گذاشتند و عاملی برای قدرت های استکبار جهانی شد تا این انقلاب را تضعیف کنند .

محمد علیپور در پاسخ به سوال آرایش گروه‌های سیاسی داخلی در قبال فتنه ۸۸ چگونه بود و چه گروه‌ها و اشخاصی در جریان فتنه ۸۸ رفوزه شدند؟ اظهار داشت : جریان اصلی اصولگرا و اصلاح طلب که در نهایت جبهه اصلاحات با عنوان جنبش سبز که حول محور آقای موسوی پیگیری کرده بودند با استفاده از فرصتی که نظام در اختیار آنها قرار داده بود آمد و با ادعای تقلب به این فتنه دامن زد و بعضی خواص بی بصیرت که خود مدعی ۸ سال نخست وزیری در زمان امام راحل بود امد خود را در مقابل رهبر و نظام قرار داد .

نماینده شهرستان‌های ماکو ، چالدران ، شوط و پلدشت در پاسخ به اینکه در مسیر فتنه، بزرگ‌ترین خیانت برخی احزاب و سیاسیون داخلی چه بود؟ اذعان داشت : بزرگترین خیانتی که در این فتنه صورت گرفت این بود که بزرگترین موفقیت و بزرگترین و بی نظیرترین مشارکت مردم در انتخابات که حضور حداکثری بود را تبدیل به چالش و تهدید جدی و بزرگ برای نظام کردند و باعث به وجود آمدن فتنه بزرگ به مدت هشت ماه در کشور شدند .

وی در پاسخ به اینکه نقش رهبر معظم انقلاب در خنثی‌سازی فتنه ۸۸ چگونه بود؟ اظهار داشت : وقتی که میرحسین موسوی ادعا کرد که تقلب در انتخابات صورت گرفته و باید انتخابات باطل شود تنها رهبر معظم بود که مقابل آنها ایستاد و از انتخاباتی که با قانون برگزار شده بود حمایت کرد چرا که ادعای تقلب برای چندین میلیون رای اختلاف با طرف برنده غیر ممکن است لذا اگر نقش رهبری نبود به طرف جنگ داخلی میرفت و این نقش بی بدیل حضرت آقا بود که این فتنه با آن شدت و حدتی که پیش رفته بود محکم جلوی آن ایستاد و از صحت انتخابات حمایت کرد .

محمد علیپور در پاسخ به بصیرت مردمی چگونه آتش فتنه را فرو نشاند؟  تصریح داشت : چون یک طرف میرحسین موسوی نخست وزیر سابق زمان امام راحل و کروبی و جریان اصلاحات بودند ، اگر بصیرت مردم نبود این فتنه با این کیفیت که جلو آمده بود مهارشدنی نبود لذا نفراتی که اول انقلاب همراه امام بودند در فتنه ۸۸ راه را گم کردند اما رهبر انقلاب این را تشخیص دست و رد بر سینه فتنه‌گران زده و از انتخابات حمایت کردند

وی افزود : نفراتی هم که اول از روی احساسات این جریان را حمایت می کردند و بعد به راه اشتباه خود پی بردند و این جریان در میدان تنها ماند و بصیرت و نقش مردم توطئه دشمنان را خنثی کرد .

وی در پایان سخنان خود تأکید داشت : ولایت پذیری و بصیرت مردم و نقش بی بدیل رهبری که این فتنه را تشخیص دادند باعث شد تا حماسه بزرگ ۹ دی خلق شود و با حضور مردم در صحنه خط بطلانی بر توطئه های دشمنان کشیده شود.

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=21342
  • نویسنده : علی قویدل
  • ارسال توسط :
  • منبع : مرزداران
  • 437 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای در فتنه ۸۸ بزرگترین حماسه ملی تبدیل به بزرگ ترین تهدید کشور شد بسته هستند

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.