افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 25 April , 2024
13
امام جمعه ماکو :

راهکار اصلی نجات از فتنه‌ها، بصیرت است

  • کد خبر : 21329
  • ۰۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۳
راهکار اصلی نجات از فتنه‌ها، بصیرت است
امام جمعه ماکو گفت : و در حقیقت همانطور که ماه بهمن، کارنمای رهبری امام خمینی (ره) در پیروزی انقلاب است، ماه دی نیز، کارنمای مقام معظم رهبری (حفظه الله) در حفظ سالم امامت انقلاب می‌باشد.

گزارش مرزداران ؛ حجت الاسلام سید محمد هاشمی امام جمعه شهرستان ماکو در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه با اشاره به تقسیم کار با همسر و خادم در خانه و سیره‌ی فاطمه زهرا (س) گفت : از جمله عوامل شادابی، نشاط و تکامل خانواده‌ها این است که، حدود مسئولیتها در خانواده تعیین شود. هر کدام از زن و مرد، کارهایی را که با ویژگیهای جسمی و روحی آنان هماهنگ است به عهده گیرند و از کارهایی که با ساختار وجودی‌شان ناهماهنگ است، پرهیز نمایند لذا در این خصوص بهترین الگو، زندگی حضرت علی (ص) و فاطمه زهرا (ص) می‌باشد. امام باقر (ص) فرمودند: «حضرت فاطمه (ص) کارهای منزل را این‌گونه با حضرت علی (ص) تقسیم کرد: خمیر کردن آرد ، نان پختن، تمیز کردن و جارو زدن خانه، به عهده فاطمه باشد، و کارهای بیرون خانه، مانند: جمع‌آوری هیزم و تهیه مواد اولیه غذایی به عهده امیر مؤمنان علی (ص) باشد.

وی افزود : مقام معظم رهبری درباره اهمیت کار زن در منزل می‌فرماید: «وظایف داخل خانه زنان، نه اهمیتش کمتر از وظایف بیرونی است ونه اینکه زحمتش کمتر است. خیلی کار پرزحمتی است، خیلی کار ظریفی است . برخی فکر می‌کنند اگر زنی مثلا کارش عبارت شد از همان کارِ خانه، این اهانت به زن است؛ نه! هیچ اهانت نیست؛ بلکه مهم‌ترین کار برای زن این است که زندگی را سرپا نگه دارد.»

امام جمعه ماکو با بیان اینکه  بصیرت راهکار اصلی نجات از فتنه‌ها است گفت : روز نهم دی، مصادف با روز بصیرت و میثاق با ولایت است. حماسه ۹ دی حرکت عظیم ملت، تجلی دست قدرت خدا، اتمام حجتی برای همه و حرکتی ماندگار در انقلاب است و نظام اسلامی را بیمه کرد .

وی تصریح داشت : وجود نازنین امیر مؤمنان علی (ص) دو عامل مهم را، به عنوان علت و ریشه‌ی بروز فتنه در بستر جامعه‌ی اسلامی دانسته و می‌فرماید: هواپرستی و بدعت‌گرایی، آغاز وقوع فتنه در ارکان جامعه‌ی اسلامی است.

وی در تشریح فتنه ۸۸ گفت : سران فتنه در سال ۸۸ برای اینکه بتوانند به اهداف شوم خود که همان رسیدن به قدرت بود، دست یابند؛ از هوا و هوسهای نفسانی خود تبعیت کردند، و تقلب در انتخابات را بهانه قرار دادند، مساجد و قرآن را به آتش کشیدند، به تمثال مبارک حضرت امام جسارت کردند، اموال مردم را آتش زدند، بیت المال را غارت نمودند. اما مهم‌ترین هدفشان دین مردم و نظام اسلامی و ولایت بود. وقتی مردم در روز عاشورا به بصیرت عاشورایی دست یافتند، در روز نهم دی ماه با حضور خود در صحنه‌ی انقلاب، حماسه‌ای را خلق کردند که در اثر آن چشم فتنه را کور کردند.

حجت الاسلام هاشمی اذعان داشت : در اغتشاشات اخیر نیز دشمن، یک عده منافق را اجیر کرد و عده‌ای از جوانان و نوجوانان را اغفال نمود و برای اینکه به اهداف شوم خود که همان برهم زدن امنیت ملت ایران و نظام اسلامی است، دست یابند؛ مساجد، قرآن و اموال مردم را به آتش کشیدند، بیت المال را به غارت بردند. مردم بی‌گناه را کشتند و آن را به گردن نیروی انتظامی انداختند. زائرین احمد بن موسی (شاه چراغ) را در حرم آن حضرت، قتل عام کردند. وقتی مردم به بصیرت رسیدند و معترضین صف خود را از اغتشاشگران جدا نمودند. برای بار دیگر مردم با حضور خود در صحنه‌ی انقلاب، حماسه‌ای را خلق کردند که در اثر آن چشم فتنه را کور نمودند.

وی با بیان اینکه راهکار اصلی نجات از فتنه‌ها، بصیرت است و مهم‌ترین عامل بصیرت نیز عبارت از چهار مؤلفه است ؛ گفت : اولین مؤلفه؛ عبارت از استعاذه و پناه بردن به خدای متعال است. دومین مؤلفه؛ عبارت از آگاهی و دانایی است. مؤلفه‌ی سوم؛ عبارت از «تقوا» است. چهارمین مؤلفه؛ عبارت از استقرار در ذیل ولایت اولیاء الهی است.

حجت الاسلام هاشمی در پیگیری مطالبات مقام معظم رهبری گفت : مقام‌معظم‌رهبری‌می‌فرماید: «بعضی‌ها در فضای فتنه، این جمله امیر مؤمنان علی را که می‌فرماید: ‹‹ کُنْ فِی الْفِتْنَهِ کَابْنِ اللَّبُونِ لاَ ظَهْرٌ فَیُرْکَبُ وَ لاَ ضَرْعٌ فَیُحْلَبُ ›› را بد می‌فهمند و خیال می‌کنند معنایش این است که وقتی فتنه شد و اوضاع مشتبه شد، بکش کنار! اصلاً در این جمله این نیست که «بکش کنار». این معنایش این است که به هیچ وجه فتنه‌گر نتواند از تو سوء استفاده کند؛ از هیچ راه. ‹‹ لاَ ظَهْرٌ فَیُرْکَبُ وَ لاَ ضَرْعٌ فَیُحْلَبُ ›› ؛ نه بتواند سوار بشود، نه بتواند تو را بدوشد؛ مراقب باید بود… اما کنار کشیدن، خودش همان ضَرعی است که یُحلَب؛ همان ظَهری است که یُرکَب! گاها سکوت کردن، کنار کشیدن، حرف نزدن، خودش کمک به فتنه است. در فتنه همه بایستی روشنگری کنند.»

امام جمعه ماکو تصریح داشت :عزیزان من! ماه دی، با ارتحال عمار زمان آیت الله مصباح؛ و شهادت مالک اشتر زمان، شهید حاج قاسم سلیمانی؛ به یک دوره‌ی فشرده‌ای از بصیرت‌یابی انقلابی تبدیل شده است؛ و در حقیقت همانطور که ماه بهمن، کارنمای رهبری امام خمینی (ره) در پیروزی انقلاب است، ماه دی نیز، کارنمای مقام معظم رهبری (حفظه الله) در حفظ سالم امامت انقلاب می‌باشد.

وی با اشاره به تشییع اخیر شهید گمنام گفت : در هفته‌ی گذشته شاهد ورود یک میهمانی ملکوتی با عنوان شهید گمنام به شهرستان ماکو بودیم. به حمد الله مردم ولایتمدار و شهیدپرور ماکو و بازرگان از این شهید بزرگوار به خوبی استقبال کردند و با حضور پررنگ خود در مراسم واع و تشییع شهیدی که در آسمانها معروفتر از زمین است، حماسه‌ی بزرگی را خلق کردند.البته حضور مردم در تشییع جنازه شهید گمنام پیام‌های مختلفی داشت. یک پیام به مسئولین نظام اسلامی داشت که در خدمت به مردم و رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم و اشتغال جوانان عزیز کوتاهی نکنند. ویک پیام نیز به اغتشاشگران و دشمنان ملت ایران و نظام اسلامی دارند، و آن نیز عبارت از این است که؛ ملت ایران هرچند بخاطر مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم و اشتغال جوانان عزیز اعتراض هم داشته باشند، اما پشتیبان نظام اسلامی و ولایت و رهبری هستند و هنوز قدر کسانی را که در راه دفاع از اسلام و قرآن و ولایت جان خود را به طبق اخلاص گذاشته و به درجه‌ی رفیع شهادت نائل آمدند، خوب می‌دانند.

 

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=21329
  • نویسنده : علی قویدل
  • ارسال توسط :
  • منبع : مرزداران
  • 431 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای راهکار اصلی نجات از فتنه‌ها، بصیرت است بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.