افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 19 April , 2024
12
معاون فرهنگی اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ماکو :

توجه به موضوع گردشگری از اولویت‌های مهم سازمان منطقه آزاد ماکو

  • کد خبر : 21353
  • ۱۱ دی ۱۴۰۱ - ۸:۴۳
توجه به موضوع گردشگری از اولویت‌های مهم سازمان منطقه آزاد ماکو
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ماکو گفت : برای معرفی ظرفیت‌های منطقه، افزایش تعداد پروزهای منطقه آزاد ماکو از دو نوبت در هفته به پنج نوبت و انجام تورهای ترکیبی گردشگری با افزایش همکاری‌ها با اداره‌کل میراث‌فرهنگی اذربایجان غربی از جمله برنامه‌های مهم سازمان منطقه آزاد هستند.

به گزارش مرزداران ؛ بهنام امیریان در این دیدار با مدیر کل میراث فرهنگی،‌صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی با اشاره به ساماندهی کاخ موزه باغچه جوق به عنوان مهمترین بنای تاریخی منطقه آزاد ماکو تاکید کرد و گفت:توقف عملیات ترمیم این بنا زیبنده منطقه نیست و باید تا نوروز سال ۱۴۰۲ عملیات ترمیم به اتمام رسیده و در معرض بازدید مسافران نوروزی قرار گیرد.

وی افزود: :توجه به موضوع گردشگری یکی از اولویت‌های مهم سازمان منطقه آزاد ماکو است لذا برای معرفی ظرفیت‌های منطقه، افزایش تعداد پروزهای منطقه آزاد ماکو از دو نوبت در هفته به پنج نوبت و انجام تورهای ترکیبی گردشگری با افزایش همکاری‌ها با اداره‌کل میراث‌فرهنگی اذربایجان غربی از جمله برنامه‌های مهم سازمان منطقه آزاد هستند.
وی با اشاره اینکه عمده آثار تاریخی در مخازن میراث فرهنگی استان است خاطرنشان ساخت: برای ایجاد موزه در خود منطقه آزاد ماکو می توان فضا اختصاص داد تا آثار متعلق به منطقه به آنجا منتقل شود.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ماکو با بیان اینکه در کنار زیرساخت های حمل و نقل فرودگاه و جاده، احداث زیرساخت ریلی نیز پیگیری می شود ادامه داد: برای یک شب اقامت مسافران داخلی و خارجی که از منطقه آزاد ماکو تردد می کنند برنامه ریزی شده و امکانات رفاهی و اقامتی برای مسافران پیش بینی خواهد شد.

وی تصریح کرد: احیای قلعه قبان ماکو، ساماندهی کاخ سردار ماکو و احیای بناهای پردیسان ماکو از جمله اولویت‌های سازمان منطقه آزاد ماکو بوده و در این راستا آماده همکاری با اداره‌کل میراق‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی هستیم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=21353
  • نویسنده : علی قویدل
  • ارسال توسط :
  • منبع : مرزداران
  • 445 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای توجه به موضوع گردشگری از اولویت‌های مهم سازمان منطقه آزاد ماکو بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.