افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 23 April , 2024
12
امام جمعه ماکو:

اروپائی‌ها ‌از جنگ رسانه‌ای و دیپلماسی خود پشیمان خواهند شد

  • کد خبر : 21405
  • ۳۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۵
اروپائی‌ها ‌از جنگ رسانه‌ای و دیپلماسی خود پشیمان خواهند شد
امام جمعه ماکو : با توجه به اینکه مثلث عبری عربی غربی، در آشوب‌سازی و اغتشاش‌آفرینی پاییز گذشته، با شکست مواجه شد، دشمنان ایران قوی اکنون برای اینکه بتوانند به مزدوران داخلی و خارجی خود یک تنفس مصنوعی دهند، از طریق قرار دادن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در لیست سازمانهای تروریستی می‌خواهند شعله‌ی التهاب و تنش را گرم نگاه دارند.

به گزارش مرزداران ؛ حجت الاسلام سید محمد هاشمی امام جمعه شهرستان ماکو در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه با اشاره به جایگاه علمی امام باقر و پیشرفت علمی شیعه درآن زمان گفت :
شیخ مفید می‌گوید: امام باقر (ص) از میان برادران خویش جانشین پدرش علی بن الحسین (ص) و وصی و امام پس از او بود. درفضیلت وعلم ودانش و زهد و بزرگواری، بر همگان برتری جست، و از هیچ یک از فرزندان حسن و حسین (ص) آن اندازه از علم دین و آثار و روایات و علوم قرآن و فنون مختلف آشکار نشد که از آن جناب به ظهور پیوست. بازماندگان از صحابه رسول خدا (ص) و بزرگان از تابعین و رؤسای از فقهاء مسلمین همگی معالم و احکام دین را از آن بزرگوار روایت کرده ‏اند.

وی افزود : اوضاع سیاسی جامعه در زمان امام باقر به گونه‌ای بود که آن حضرت، سیاست تقیه را اتخاذ کرده و مبارزات فرهنگی و علمی را، به اقدامات سیاسی ترجیح دادند. چون از یک طرف، جامعه‌ی اسلامی در آن زمان، نیازمند به یک تحول علمی بود، تا اساس اسلام را از تمامی تهدیدات و آفات تبلیغات سوء و ناروا حفظ کرده و نگه دارد. از طرف دیگر، برهه‌ای از زندگی امام باقر (ص) مقارن با افول قدرت بنی امیه بود، برهه‌ای که سرمداران آن برای اینکه بتوانند خلافت خود را نگه‌دارند، دست و پا می‌زدند و به نیروهای فعال و سازنده فشار می‌آورند و با اعمال این محدودیتها، قصد داشتند جلوی رشد و تکامل انقلاب فکری و اسلامی را بگیرند.

وی تحول علمی که به طور مستقیم بر باورها و اعتقادات جامعه اثر گذاشت را انقلاب فرهنگی عنوان کرد که امام محمد باقر (ص) آن را شروع کرد .

وی اضافه کرد : و نتیجه‌ی این اقدام نیز عبارت از تأسیس دانشگاه بزرگ اسلامی بود که درواقع موسس آن، حضرت امام باقر (ص) بود. در این دانشگاه شاگردانی به مانند زراره بن اعین، ابو بصیر، محمد بن مسلم و بُرَید بن معاویه تربیت یافتند و معارف اهل بیت عصمت و طهارت را به آیندگان انتقال دادند.

وی در پیگیری مطالبات مقام معظم رهبری گفت : مقام‌معظم‌رهبری در خصوص رشد علمی کشور بعد ازپیروزی انقلاب، در بیانه گام دوم انقلاب می‌فرمایند: «اکنون نزدیک به دو دهه است که رستاخیز علمی در کشور آغاز شده و با سرعتی که برای ناظران جهان غافل‌گیرکننده بود، یعنی یازده برابر شتاب رشد متوسط علم در جهان به پیش رفته است لذا معظم له در بیانات اخیر خود در نوزدهم دی فرمودند: «در اغتشاشات اخیر می‌خواستند چنین وانمود کنند که مخالف ضعفهای کشورند؛ اما در واقع می‌خواستند نقاط قوت ما را متوقف کنند.

امام جمعه ماکو تصریح داشت : از جمله‌ی نقاط قوط ملت ایران بعد از انقلاب، پیشرفتهای علمی در عرصه‌های مختلف بود؛ لذا سعی کردند اغتشاشات را، به سمت و سوی دانشگاه‌ها و مدارس بکشند و از این طریق جلوی پیشرفت علمی کشور را بگیرند، اما خوشبختانه با درایت رهبری و بصیرت دانش آموزان و دانشجوایان عزیز نتوانستند به این هدف خود برسند.

حجت الاسلام هاشمی با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با مداحان، به طرح جامع و بی‌نقصی که دشمن در اغتشاشات داشتند، اشاره کرده وگفت : رهبر انقلاب فرمودند: «بنده به عنوان یک آدمی که این مسائل را نگاه می‌کنم و زیر نظر دارم و می‌فهمم، در دلم به مهندسی دشمن آفرین گفتم. خوب مهندسی کرده بود، همه چیز را در جای خود، به اندازه‌ی خود، آماده کرده بود. چرا موفق نشد؟ چون یک پای دیگر آن، یعنی محاسبه‌اش غلط بود. بله این کارها، همه کارهای مهمی است، کارهای مؤثری است، در یک کشورهایی هم اثر می‌گذارد، اما اینجا نتوانست؛ چون محاسبه‌ای که روی ایران اسلامی کرده بود، محاسبه‌ی درستی نبود.»

وی خاطر نشان ساخت : حال باید دید که علت خطای محاسباتی دشمن در مدت سی سال چه بوده است؟!
اولین خطای محاسباتی دشمن، عبارت از این است که دشمن هیچ‌گونه بهره‌ای از قدرت ایمان و تقوا را ندارد. چون دشمن معنا و مفهوم ایمان و تقوا را نمی‌داند، لذا نمی‌تواند، برای براندازی نظام اسلامی فتنه‌ای طراحی کند که به نتیجه برسد ، دومین عامل خطای محاسباتی دشمن، عبارت از این بود که محاسبات دشمن، از عنصر توکل و ایمان به خداوند تبارک و تعالی خالی است. به طوری که مقام معظم رهبری در بیانات خود می‌فرمایند: «اینکه دشمنان ما، یعنی آمریکا و استکبار و در یک برهه‌ای، شرق و غرب، دست به دست هم داده و هشت سال جنگ را بر ما تحمیل کردند و در آخر هم شکست خوردند، به خاطر همین بود که محاسباتشان، از عنصر توکل و ایمان به خدا خالی بود، و آن را در زندگی ما به حساب نیاورده بودند.» ، سومین خطای محاسباتی دشمن در این است که دشمن، در معادلات مادی خود محصور مانده و هیچ‌گونه اعتقادی به امدادهای غیبی ندارد. لذا در محاسبات خود هر عامل مادی را در نظر می‌گیرد، امام از امدادهای غیبی غافل است. لذا دشمن در جریان طبس هرچیزی را محاسبه کرده بود، اما امداد غیبی طوفان شن را به حساب نیاورده بود، لذا در طبس با شکست مواجه شد.
لذا قران کریم می‌فرماید: و این تو نبودی(ای پیامبر که خاک و سنگ به صورت آنها) انداختی؛ بلکه خدا انداخت!

وی چهارمین خطای محاسباتی دشمن را بنا نهادن زندگی خود بر اساس صد در صد مادی عنوان کرده و گفت : کسانی که به مانند سردمداران حکومت سوسیالیستی و امپراطوری تفکر غربی، اساس زندگی خودشان را بر محاسبات صددرصد مادی می‌گذارند، امروز شما می‌بینید که چطور محاسباتشان در صحنه‌های مختلف، به طور خجالت‌آوری دچار ناکامی شده است.

وی ادامه داد : پنجمین خطای محاسباتی دشمن در این است که دشمن، هیچ‌گونه درک و فهمی از مفهوم شهادت را ندارد. به طوری که حضرت امام (رض) می‌فرماید: «ملتی که شهادت را سعادت می‌داند، پیروز است ، ششمین خطای محاسباتی دشمن در این است که دشمن هیچ وقت ایران اسلامی، مردم ایران و دین و روحانیت را نشناخته است. و براساس این اشتباه، برنامه‌ریزی می‌کنند و برنامه‌ریزی آنان غلط ازآب درمی‌آید. مقام‌معظم‌رهبری می‌فرماید: «استکبار، برای دفاع از رژیم پهلوی برنامه‌ریزی کردند و با همه‌ی قدرت هم ایستادند؛ منتها در شناخت مسائل ایران، در شناخت مردم، در شناخت روحانیت و در شناخت دین مبین اسلام اشتباه کرده بودند، لذا شکست خوردند.» ، هفتمین خطای محاسباتی دشمن در این است که دشمن، از عمق راهبردی ایران اسلامی، شناخت کافی ندارد. به طوری که مقام معظم رهبری می‌فرماید: «دشمن با این تصور که چون عناصر شیعه در واقع پایگاههای طبیعی برای جمهوری اسلامی محسوب می‌َشوند، می‌خواهد این پایگاهها را بکوبد؛ البته اشتباه می‌کند. پایگاههای جمهوری اسلامی منحصر به شیعه‌ها نیست. خیلی از برادران اهل تسنن، در خیلی از کشورها آنچنان دفاع جانانه‌ای از جمهوری اسلامی می‌کنندکه‌خیلی‌ازشیعه‌ها نمی‌کنند.»

امام جمعه ماکو با بیان اینکه اروپائی‌ها ‌از جنگ رسانه‌ای و دیپلماسی خود پشیمان خواهند شد ، گفت : متأسفانه دیروز پارلمان اروپا «سپاه پاسداران انقلاب اسلامی» را جزو لیست «سازمانهای تروریستی» قرار داده و آن را تحریم کرد. با توجه به اینکه مثلث عبری عربی غربی، در آشوب‌سازی و اغتشاش‌آفرینی پاییز گذشته، با شکست مواجه شد، دشمنان ایران قوی اکنون برای اینکه بتوانند به مزدوران داخلی و خارجی خود یک تنفس مصنوعی دهند، بدین طریق می‌خواهند شعله‌ی التهاب و تنش را گرم نگاه دارند.

وی خاطر نشان ساخت : مردم هوشیار و آگاه ایران بار دیگر نشان خواهند داد که هرکدام یک سپاهی انقلاب هستند و لباس سبز این نیروی الهی و انقلابی را نماد عزت و افتخار خود می‌دانند. نظام انقلابی نیز باید یک پاسخِ متقابل و متناسب و هشداردهنده‌ای به آنان دهد.

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=21405
  • نویسنده : علی قویدل
  • ارسال توسط :
  • منبع : مرزداران
  • 378 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای اروپائی‌ها ‌از جنگ رسانه‌ای و دیپلماسی خود پشیمان خواهند شد بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.