افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 25 April , 2024
10
مدیر کل گمرک بازرگان :

بیش از ۴۱۱ هزار تن کالا در ۹ ماه سال جاری از مرز زمینی بازرگان وارد کشور شده است

  • کد خبر : 21429
  • ۰۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۸:۵۰
بیش از ۴۱۱ هزار تن کالا در ۹ ماه سال جاری از مرز زمینی بازرگان وارد کشور شده است
مدیرکل گمرک بازرگان گفت :در ۹ ماه سالجاری، میزان کالای وارد شده به کشور  از نظر وزنی ۴۱۱ هزار و ۸۵۳ تن است که از این لحاظ نیز نسبت به سال گذشته ۴ درصد رشد دارد.

به گزارش مرزداران ؛ رامین ظهیری مدیرکل گمرک بازرگان در گفتگو با خبرنگار مزداران گفت: در ۹ ماه سالجاری، میزان کالای وارد شده به کشور  از نظر وزنی ۴۱۱ هزار و ۸۵۳ تن است که از این لحاظ نیز نسبت به سال گذشته ۴ درصد رشد دارد.

وی افزود : ۴۹۸ میلیون و ۳۳۵ هزار و ۹۸۲ دلار کالا از طریق این مرز وارد شده که نسبت به مدت مشابه پارسال ۶ رشد داشته است.

ظهیری اظهار داشت : ۱۲ هزار و ۴۶۳ اظهارنامه صادر شده که از این نظر هم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶ درصد رشد داشته است.

وی تصریح داشت : محصولات وارداتی شامل انواع ماشین‌آلات صنعتی، مصنوعات از چدن و آهن یا فولاد، آلومینیوم، مواد پلاستیکی، وسایل نقلیه زمینی، عصاره رنگ و مرکب، اسکلت فلزی، انواع چسب، انواع رنگ، سنگ فلز جوش، خاکستر، کائوچو و اشیای ساخته شده از آن و انواع پارچه بوده است.

ظهیریبا بیان اینکه ترانزیت کالا از گمرک بازرگان به سایر گمرکات ۶درصد افزایش دارد ، اذعان داشت : در این مدت یک میلیون و ۹۳۱ هزار و ۸۷۸ تُن کالا از طریق این مرز به صورت ترانزیت خارجی ورودی (صادره از گمرک بازرگان به سایر گمرکات) انجام گرفته که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶درصد رشد داشته است.

وی در ادامه با بیان اینکه ترانزیت داخلی در این مدت ۱۰۰هزار و ۷۸۰ تن بوده و نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴ درصد رشد داشته است، افزود: در این راستا نیز چهارهزار و ۵۹۵ مورد اظهار نامه صادر شده که ۳ درصد بیشتر از سال قبل است.

شایان ذکر میباشد گمرک بازرگان یکی از مبادی سه‌گانه تجارت مرزی ایران و ترکیه به شمار می‌رود که به صورت شبانه‌روزی در شمال آذربایجان‌غربی فعال است؛ این مرز که دروازه ورود ایران به کشورهای اروپایی به شمار می‌رود، در سال ۱۳۰۵ شمسی راه‌اندازی شد و تنها مرز ۲۴ ساعته و بین‌المللی مابین ایران و ترکیه است و در فاصلهٔ یک کیلومتری شهر بازرگان از توابع شهرستان ماکو در آذربایجان‌غربی قرار دارد.

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=21429
  • نویسنده : علی قویدل
  • ارسال توسط :
  • منبع : مرزداران
  • 497 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای بیش از ۴۱۱ هزار تن کالا در ۹ ماه سال جاری از مرز زمینی بازرگان وارد کشور شده است بسته هستند

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.