افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 28 March , 2024
15
امام جمعه ماکو :

نبود یک رهبر دینی در کشور های دیگر باعث شدانقلاب آنها انحراف کشیده شود

  • کد خبر : 21617
  • ۱۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۳
نبود یک رهبر دینی در کشور های دیگر  باعث شدانقلاب آنها انحراف کشیده شود
امام جمعه ماکو گفت : در بسیاری از کشورها ما عملا دیدیم، مردم در مقابل استکبار و استبداد قیام کردند، اما نبود یک رهبر دینی باعث شد تا انقلاب آنها از ناحیه‌ی استکبار جهانی به انحراف کشیده شود.

به گزارش مرزداران ؛ حجت الاسلام سید محمد هاشمی امام جمعه شهرستان ماکو در خطبه های عبادی سیاسی نماز با اشاره اهمیت اعتکاف مخصوصا در ماه رجب و ماه رمضان جمعه گفت :
نبی مکرم اسلام (ص) می‌فرماید: «خداوند در ایام زندگی شما، اوقات و فرصت‌های مناسبی را در اختیارتان قرار می‌دهد، بکوشید از آن فرصت‌ها استفاده کنید.»
اعتکاف در مسجد در روزهای سیزده، چهاردهم و پانزدهم ماه رجب و دهه آخر ماه رمضان نیز از همان فرصت‌هاست. در میزان اهمیتی که پیامبر اسلام (ص) نسبت به امر اعتکاف قائل بودند، از امام صادق (ص) روایت است که رسول خدا در دهه آخر ماه مبارک رمضان در مسجد معتکف می‌شدند و مؤمنین برای آن حضرت خیمه‌ای برپا می‌کردند و ایشان در این ده روز بستر خویش را برمی‌چیدند و به اعتکاف مشغول بودند.

وی افزود :علت اینکه در این سه از ماه رجب، به اعتکاف نگه داشتن درمسجد تأکید شده، به خاطر این است که اولا؛ در روایاتی که از نبی مکرم اسلام و امام صادق وارد شده، برای روزه گرفتن در ایام البیض ماه رجب تأکید شده؛ ثانیا انجام دادن اعمال ام داود که ازجمله‌ی با عظمت‌ترین اعمال مستحبی در طول سال است و مشتمل بر دعای استفتاح است، در این ایام قرار دارد.
امام صادق (ص) می‌فرماید: دعای استفتاح، دعایی است که با آن درهای آسمانی بازمی‌شود و خواننده‌ی آن، دعایش در همان ساعت مستجاب می‌گردد و برای کسی که آن را بخواند، پاداشی به جز بهشت نیست .»

امام جمعه ماکوبا اشاره به نقش رهبری در پیروزی انقلاب گفت :
از جمله‌ی مهم‌ترین عوامل پیروزی انقلاب، وجود معمار کبیر انقلاب حضرت امام (رض) است. هر چند نقشی که اتحاد و انسجام و همدلی مردم، در پیروزی انقلاب ایفا نمود، نباید فراموش کنیم؛ اما اگر وجود یک رهبر دینی به مانند حضرت امام نبود، انقلاب اسلامی به پیروزی نمی‌رسید. شما ببینید وقتی حضرت امام (رض) در روز دوازدهم بهمن ماه سال ۵۷ به ایران اسلامی قدم می‌گذارند، فقط چند روز بعد از آن انقلاب به پیروزی می‌رسد.

وی افزود : در بسیاری از کشورها ما عملا دیدیم، مردم در مقابل استکبار و استبداد قیام کردند، اما نبود یک رهبر دینی باعث شد تا انقلاب آنها از ناحیه‌ی استکبار جهانی به انحراف کشیده شود.
لذا حضرت امام فرمودند: «پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت آسیبی نرسد. در طول انقلاب چه در زمان حضرت امام و چه در دوران مقام معظم رهبری، فتنه‌های زیادی در جهت براندازای نظام مقدس جمهوری اسلامی توسط استکبار جهانی طراحی شد و در این مملکت به دست پیاده نظامان دشمن به اجرا گذاشته شد، اما با تیزبینی ورهنمودهای رهبری در هر دو دوره، و با حضور مردم در صحنه‌های انقلاب، تمامی این توطئه‌ها خنثی شد.

وی با اشاره به دستاوردهای انقلاب گفت :
از جمله‌ی مسائلی که مقام معظم رهبری اخیرا بر روی آن تأکید دارند، موضوع جهاد تبیین است. از جمله‌ی نکات مهمی که در این ایام باید تبیین شود، دستاوردهای انقلاب در عرصه‌های مختلف ملی، بین‌المللی، منطقه‌ای وخدماتی است که ازناحیه‌ی دولت محترم و منطقه آزاد ماکو، به مردم انقلابی و ولایتمدار شهرستان ماکو ارائه شده است. ، از جمله‌ی دستاوردهای انقلاب، گسترش مراکز علمی به مانند دانشگاه در شهرهای مختلف ایران اسلامی است. در ادامه‌ی این سیاست، دانشگاههای آزاد و پیام نور و علمی کاربردی واحد ماکو، در شهرستان ماکو تأسیس گردید.

وی ادامه داد :از جمله‌ی دستاوردهای انقلاب، کمکهای مؤمنانه ملت ایران و مردم شهرستان ماکو است. البته مردم شهرستان این تجربه را در ایام کرونا کسب کرد. امروز وقتی مردم شهرستان می‌بینند که در شهرستان خوی زلزله اتفاق افتاده و مردم عزیز این شهرستان دچار آسیب شده، بلافاصله به کمکهای مؤمنانه اقدام کردند و تا به بحال چندین محموله‌ی نیازهای مردم آسیب دیده‌ی خوی، برای رفع نیازهای مردم آسیب دیده از زلزله از طریق حلال احمر به این شهرستان ارسال کردند .

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=21617
  • نویسنده : علی قویدل
  • ارسال توسط :
  • منبع : مرزداران
  • 298 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای نبود یک رهبر دینی در کشور های دیگر باعث شدانقلاب آنها انحراف کشیده شود بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.