افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 26 April , 2024
14

مرکز مطالعه، تسهیل و حمایت سرمایه گذاری منطقه آزاد ماکو آغاز به کار کرد

  • کد خبر : 21713
  • ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۷
مرکز مطالعه، تسهیل و حمایت سرمایه گذاری منطقه آزاد ماکو آغاز به کار کرد
مرکز مطالعه، تسهیل و حمایت سرمایه گذاری منطقه آزاد ماکو در راستای تسهیل در ارائه خدمات به سرمایه گذاران با حضور فرمانده قرارگاه منطقه یک شمالغرب ارتش و مسئولان شهرستانی بمناسبت دهه فجر به بهره برداری رسید .

به گزارش مرزداران؛ مرکز مطالعه، تسهیل و حمایت سرمایه گذاری منطقه آزاد ماکو در راستای تسهیل در ارائه خدمات به سرمایه گذاران بمناسبت دهه مبارک فجر با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو، امیر حاجیلو فرمانده قرارگاه منطقه یک شمالغرب ارتش و مسئولان شهرستانی در محل سازمان منطقه آزاد ماکو افتتاح و به بهره برداری رسید .

سرپرست معاونت اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد ماکو در حاشیه افتتاح این مجموعه گفت: سرمایه گذاری و موضوعات متنوع و متعدد مرتبط با این موضوع نیازمند برنامه ریزی، مدیریت هوشمندانه، تلاش و اقدامات می باشد تا بتوان برای رونق و توسعه اقتصادی در رقابت با سایر متقاضیان سرمایه گذاری در موضوعات و حوزه های جغرافیایی دیگر به پیشرفت قابل قبول دست یافت .

حسن صدرایی مهر افزود: از طرف دیگر عدم توجه کافی به ظرفیت بی بدیل بخش خصوصی و استفاده منطقی از این ظرفیت مردمی، تلاش برای رونق و توسعه را ناممکن یا بسیار دشوار و دیر بازده خواهد کرد بنابراین توجه به حوزه سرمایه گذاری را میتوان از مهمترین موضوعات نیازمند توجه در سازمان منطقه آزاد ماکو برشمرد.

وی با بیان اینکه به نظر می رسد برای افزایش بهره وری فعالیت های مربوط به این موضوع لازم است تدبیری اتخاذ شود تا بخشی از فعالیت تعدادی از کارکنان غیر از فعالیت های روزمره و امورات جاری در حال انجام در معاونت اقتصادی و سرمایه گذاری و مدیریت جذب سرمایه گذاری این معاونت منحصرا به این موضوع و اقدامات تخصصی مربوط به آن اختصاص داده شود، اذعان داشت: در این خصوص ضمن انجام برنامه ریزی لازم و تدوین منشور فعالیت، اتاقی متناسب با نوع فعالیت در این حوزه اختصاص داده شده و افرادی در چارچوب فعالیت ابلاغی در این زمینه به فعالیت مشغول می شوند .

صدرایی مهر در تشریح اهداف تشکیل این اتاق گفت: مطالعه و تدوین طرح های اولیه سرمایه گذاری متناسب با ظرفیت های منطقه و اولویت های سرمایه گذاری مورد نظر،‌ مشاوره و هدایت متقاضیان سرمایه گذاری و تعیین موضوع محل، سرمایه گذاری متناسب با شرایط سرمایه گذار،‌ همراهی با سرمایه گذار تا مرحله نهایی سرمایه گذاری و کمک به رفع موانع موجود در مسیر فرآیند سرمایه گذاری مورد نظر از جمله اهداف تشکیل این اتاق می باشد .

وی ادامه داد: به همین منظور یکی از کارکنان سرمایه گذاری برای همراهی مستمر سرمایه گذار، از جمله اقدامات این دفتر حمایت و تسریع سرمایه گذاری در سازمان منطقه آزاد ماکو خواهد بود.

سرپرست معاونت اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد ماکو ابراز امیدواری کرد:‌ با توکل به خدا و برنامه ریزی، مدیریت هوشمندانه، تلاش مستمر و دلسوزانه همکاران، با پیگیری مستمر این موضوع هم در شناسایی علمی و کاربردی منطقه و تشخیص اولویت های سرمایه گذاری در آن و هم در جذب و حفظ سرمایه گذاران توانمند و عملگرا موفق بوده و گامی موثر در رونق و توسعه منطقه برداریم و تأثیر مثبت قابل قبولی بر درآمدهای غیرنفتی کشور بگذاریم.

شایان ذکر است اخیرا مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در نامه ای به مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو در خصوص راه اندازی One- Stop-Shop اتاق حمایت سرمایه گذار و تسهیل سرمایه گذاری در منطقه آزاد ماکو اذعان داشته بود: با توجه به اهمیت تسهیل و تسریع در راه اندازی کسب و کارها و همچنین تکلیف مناطق آزاد در این زمینه لازم است دیگر مناطق نیز از تجربیات آن منطقه بهره مند گردند.

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=21713
  • نویسنده : علی قویدل
  • ارسال توسط :
  • منبع : مرزداران
  • 358 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای مرکز مطالعه، تسهیل و حمایت سرمایه گذاری منطقه آزاد ماکو آغاز به کار کرد بسته هستند

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.