افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 24 April , 2024
12
امام جمعه ماکو :

حفظ راهبرد وحدت مهمترین وظیفه در مقابل نقشه پلید دشمنان است

  • کد خبر : 21766
  • ۲۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۱
حفظ راهبرد وحدت مهمترین وظیفه در مقابل نقشه پلید دشمنان است
امام جمعه ماکو: مهم‌ترین اهداف دشمن در اغتشاشات اخیر این بود که نظام جمهوری اسلامی را از بین برده و مردم را نسبت به نظام اسلامی، بی‌اعتماد کند لذا مهم‌ترین وظیفه در مقابل این نقشه پلید دشمن، حفظ راهبرد وحدت است.

به گزارش مرزداران ؛ حجت الاسلام سید محمد هاشمی امام جمعه شهرستان ماکو درخصبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه امام هفتم را مشعل‏دار عبادت و دعا خوانده و گفت :

حضرت موسی بن جعفر (ص) به شهادت تاریخ و حتی مخالفان، بخش مهمی از ساعات زندگی خویش را به عبادت و دعا و نیایش و مناجات گذراند، و ارزشمندترین لحظات آن حضرت زمانی بود که با خدای خویش خلوت داشت. او با تمام وجود و احساس و عاطفه‏اش متوجه خداوند بود. هرگاه در حال نماز یا مناجات، در پیشگاه خداوند تبارک و تعالی قرار می‏گرفت، اشکش چون باران جاری بود و از خوف عظمت خداوند مضطرب بود.
وی تصریح داشت : مهم‏ترین ویژگی که به عبادت ارزش و عظمت می‏دهد، و نیازهای فطری انسان را برآورده می‏کند و به قله سعادت و کمال می‏رساند، عاشقانه عبادت نمودن است.
وی با اشاره به راهپیمایی ۲۲بهمن گفت : خداوند سرنوشت هیچ قوم و ملتی تغییر نمی‌دهد، مگر آنکه خود آنان سرنوشت خویش را تغییر دهند لذا از جمله‌ی مهم‌ترین عواملی که موجب پیروزی انقلاب و تداوم آن گردید، حضور آگاهانه‌ی مردم در زیر سایه‌ی رهبری در صحنه‌های مختلف انقلاب بود. وقتی یک ملت اراده می‌کند تا خود را از زیر سلطه‌ی ظلم و جور خارج کند و سرنوشت خویش را تغییر دهد، خداوند تبارک و تعالی نیز امدادهای غیبی خود را به سراغ آنها می‌فرستد، و پیروزی را نصیب آنان می‌گرداند. البته قرآن‌کریم، از ایامی که دست قدرت خدا در آنها نمایان است، به عنوان ایام الله از آنها یاد می‌کند می‌کند. لذا حضرت امام رضوان الله تعالی علیه نیز از ۲۲ بهمن ماه که روز پیروزی ملت ایران بر استبداد داخلی و استکبار جهانی است، به عنوان یوم الله یاد می‌کند.
امام جمعه ماکو افتخار به گذشته و امید به آینده دو رکن اصلی و در واقع خلاصه‌ی بیانیه‌ی گام دوم انقلاب خوانده و گفت:  البته باید به خدمتتان عرض کنم که نظام اسلامی، در طول چهل و چهار سال، با وجود تحریم‌ها و موانعی که دشمن در مقابل توسعه و پیشرفت کشور ایجاد کرده بود، دستاوردهای خوبی را داشته است که از جمله آن میتوان به دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران در حوزه‌های مختلف، اعم از حوزه‌ی فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، نظامی، علمی، بین المللیاشاره کرد.
حجت الاسلام هاشمی با اشاره به پیشرفت های علمی افزود : ۱٫ امروز فن آوری هسته‌ای در کشور بومی شده. ۲٫ در دانش استنساخ و شبیه سازی، پیشرفتهای بزرگی داشتیم. ۳٫ در زمینه‌ی سلولهای بنیادین به دستاوردهای بزرگی رسیدیم. ۴٫ امروز شهروندهای بیمار ما، برای معالجه به خارج از کشور نمی‌روند. ۵٫ با تلاش دانشمندان، ما داروی بیماری‌های صعب العلاج به مانند ایدز و امروز واکسن کرونا را نیز در داخل کشور تولید می‌کنیم. ۶٫ از نظر علمی در تولید تسلیحات نظامی و فن آوری هوا و فضا به خودکفایی رسیدیم.
وی با اشاره به پیشرفت های اقتصادی کشور نیز اظهار داشت : از نظر اقتصادی، اقتصاد تک‌محصولی کشور را بازسازی کردیم. امروز در سایه‌ی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، اکثر نیازهای مردم در داخل کشور برطرف می‌شود.
وی تاکید داشت : از جمله‌ی مهم‌ترین اهداف دشمن در اغتشاشات اخیر این بود که نظام مقدس جمهوری اسلامی را از بین برده و بدین طریق، در بین مردم اختلاف و نسبت به نظام اسلامی، بی‌اعتمادی ایجاد کند لذا مهم‌ترین وظیفه در مقابل این نقشه پلید دشمن، حفظ راهبرد وحدت است، و انشاء الله مردم انقلابی و ولایت‌مدار شهرستان ماکو، با حضور خود در راهپیمائی ۲۲ بهمن ماه، مظهر اتحاد و اعتماد ملی خواهند شد و به بدخواهان نظام اسلامی این پیام را خواهند رساند که تلاش آنها در راستای ایجاد بی‌اعتمادی و از بین بردن اتحاد ملی، خنثی شده است.
امام جمعه ماکو با اشاره به مطالبات مردمی گفت: از جمله‌ی مطالبات مردم، تکمیل پروژه‌های مصلی، فاضلاب شهری و رفع کمبود آب شرب در شهر ماکو است. ادامه بخشی ازپروژه‌ی خط انتقال فاضلاب شهر ماکو به پایان رسیده است. امیدواریم مشکل وام صد میلیارد تومان بانک صادرات جهت ادامه‌ی پروژه‌ی تصفیه خانه فاضلاب شهری حل گردد و مردم در سال ۱۴۰۲ از پروژه‌ی تصفیه خانه فاضلاب شهری بهره‌مند شوند. اما در خصوص رفع مشکل آب شرب؛ با توجه به اینکه فقط یک خط انتقال آب از تصفیه خانه‌ی شماره یک به تصفیه خانه‌ی شماره دو وجود دارد، میزان ورودی آب به تصفیه خانه شماره دو کم بود و کفاف آب شرب مصرفی شهرهای ماکو، بازرگان و شوط را نمی‌کرد؛ لذا تصفیه خانه شماره دو با نصف ظرفیت کار می‌کرد اما با مشارکت منطقه آزاد، شرکت آب و فاضلاب استان، و سازمان برنامه و بوجه، عملیات انتقال آب از تصفیه خانه شماره یک به تصفیه خانه شماره دو از دهه فجر سال گذشته آغاز شده است و با پایان یافتن این پروژه، تا آخر امسال مشکل آب شرب شهرهای ماکو و شوط و بازرگان و روستاهایی که در این مسیر قرار گرفته است، تا ۱۰ الی ۱۵ سال دیگر رفع خواهد شد.
وی ادامه داد: از جمله مطالبات مردم اتمام تعریض خیابان امام است. اما در مورد مصلی مردم عزیز نیز باید در تکمیل پروژه‌ی مصلی، در کنار منطقه آزاد، عزم خود را جزم نموده و در به اتمام رساندن این پروژه کمک کنند.
حجت الاسلام هاشمی در خصوص بیکاری جوانان گفت: چندین بنگاه تولیدی در راستای توسعه‌ی اقتصادی منطقه و رفع مشکلات بیکاری جوانان عزیز توسط سرمایه‌گذاران، در واقع جهادگران عرصه‌ی اقتصاد، بدست مسئولین منطقه افتتاح شد. اما باید برای توسعه منطقه، در حوزه‌‌های اقتصادی، گردشگری، فرهنگی، خدماتی و سایر عرصه‌ها، از حالا پیش‌بینی و برنامه‌ریزی شده و اقدامات لازم انجام پذیرد البته این به آن معنا نیست که ما هیچ مشکلی در کشور نداریم، امروز مردم عزیز از مشکلات اقتصادی و معیشتی و اشتغال حاکم بر کشور رنج می‌برند. مقام معظم رهبری راه علاج آن را در اقتصاد مقاومتی و توجه به توانمندی‌های داخلی و نیروی انسانی می‌داند. امروز مسئولین عزیز باید با کار جهادی موانع را از پیش روی جهادگران عرصه اقتصادی بردارند. بانکها نیز باید همکاری‌های لازم را با بنگاه‌های تولیدی بنمایند.
لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=21766
  • ارسال توسط :
  • 323 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای حفظ راهبرد وحدت مهمترین وظیفه در مقابل نقشه پلید دشمنان است بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.