افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 28 April , 2024
15

تعطیلی فرودگاه ارومیه به‌صرفه‌تر از فعالیت آن است

  • کد خبر : 21873
  • ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۵
تعطیلی فرودگاه ارومیه به‌صرفه‌تر از فعالیت آن است
فرودگاه ارومیه به دلیل ناکارآمدی مسئولان زیرساخت‌های لازم برای پذیرایی از میهمانان را نداشته و مردم هم به دلیل وضعیت نامناسب فرودگاه و تعطیلی و لغو پروازها، استقبال چندانی برای مسافرت‌های هوایی از ارومیه ندارند.

به گزارش مرزداران؛ توسعه حمل‌ونقل در بخش‌های مختلف اعم از زمینی و هوایی از ارکان مهم توسعه و رونق اقتصادی محسوب می‌شود که در این میان حمل‌ونقل هوایی و ایجاد زیرساخت‌های فرودگاهی از جایگاه و اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

نقش حمل‌ونقل هوایی در رشد و رونق اقتصادی و اشتغال، توسعه زیرساخت‌های صنعتی و معدنی، ارتقای وضعیت فرهنگی و آموزشی و کشاورزی را نمی‌توان انکار کرد و آشکار است که این امکان می‌تواند با ایجاد و افزایش ارزش‌افزوده، بستر توسعه کمی و کیفی این بخش‌ها را به دنبال آورده و شتاب بخشد که متأسفانه در چند سال اخیر فرودگاه ارومیه شوق پرواز خود را ازدست‌داده است.

همان‌طور که گفتیم پویایی و توسعه فرودگاه‌ها نقش تأثیرگذاری بر رونق اقتصادی، رشد و توسعه بخش‌های مختلف از جمله جذب گردشگران داخلی و خارجی دارد؛ اما فرودگاه ارومیه به دلیل ناکارآمدی مسئولان زیرساخت‌های لازم برای پذیرایی از میهمانان خارجی و داخلی را نداشته و مردم هم به دلیل وضعیت نامناسب فرودگاه و تعطیلی و لغو پروازها، استقبال چندانی برای مسافرت‌های هوایی از ارومیه ندارند و هم‌وطنان استانی ترجیح می‌دهند پروازهای هوایی استان‌های هم‌جوار را برای مسافرت انتخاب کنند.

بنابراین، هرچند وقت یک‌بار انتقاد‌هایی از سوی مردم و رسانه بر عملکرد شرکت‌های هواپیمایی به‌خصوص شرکت هواپیمایی آتا و وضعیت نامناسب فرودگاه صورت می‌گیرد که اظهارنظرهای متناقض و وعده و وعیدهایی پوچ و توخالی از سوی مسئولان مطرح و باعث سلب امنیت روانی و آرامش مردم می‌شود. انگار مهم نیست این فرودگاه، فرودگاه بین‌المللی ارومیه است، اصلاً انگار مشکلات و صدای مردم به چشم نمی‌آید.

تأخیر و تعطیلی پروازها از جمله معضلات این فرودگاه است. مدیرکل فرودگاه‌‌های آذربایجان غربی در مصاحبه‌های اخیر خود علت تأخیر مکرر و لغو شدن پروازها از فرودگاه ارومیه را نقص فنی هواپیما و شرکت‌های هواپیمایی عنوان کرده بود، و پیش‌تر نیز گفته بود کمبود ناوگان حمل‌ونقل هوایی علت اصلی کاهش پروازهای داخلی است. این مدیریت سلیقه‌ای آقای مدیرکل صدای نمایندگان استانی را نیز درآورده و انتقادهایی از سوی مسئولان صورت‌گرفته است؛ اما متأسفانه به‌جای مرتفع‌شدن مشکلات این فرودگاه، روزبه‌روز وضعیت پروازها خراب و خراب‌تر می‌شود و باید بگوییم که تعطیلی فرودگاه ارومیه به‌صرفه‌تر از فعالیت آن است.

نظارت و رسیدگی به شکایت و اعتراض مسافران از جمله وظایف مسئولان فرودگاه است، اما گویا رعایت حقوق مسافران جزو اولویت‌های فرودگاه ارومیه نبوده و در این زمینه نیز ضعف شدیدی احساس می‌شود.

بی‌جا نیست استاندار آذربایجان غربی هم نقشش را درباره نابسامانی فرودگاه ارومیه مشخص کند تا مردم بدانند آیا معتمدیان نمی‌خواهد این آشفته‌بازار را سروسامان دهد یا نمی‌خواهد؟

البته انتظار می‌رفت نمایندگان مردم ارومیه در مجلس که از قضا در دو کمیسیون مهم امنیت ملی و اجتماعی به‌عنوان رئیس حضور دارند، قبل از رسانه‌ای شدن انتقادات؛ قدم‌های مؤثر و عملی برای بهبود اوضاع فرودگاه بر می‌داشتند.

آیا به‌جا نیست امام‌جمعه ارومیه از تریبون عمومی نمازجمعه به این مسئله مهم بپردازند؟ همان‌طور که راه‌های زمینی از اهمیت ویژه‌ای برای سرمایه‌گذاری برخوردارند، راه‌های هوایی هم نقش بسزایی در افزایش سرمایه‌گذاری دارند، کم‌اهمیت تلقی‌کردن این وضعیت در نهایت منجر به زمین‌گیر شدن سرمایه‌گذاری در آذربایجان غربی در نهایت عقب‌افتادگی هر چه بیشتر این استان محروم می‌شود.

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=21873
  • نویسنده : علی قویدل
  • ارسال توسط :
  • منبع : مرزداران
  • 558 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای تعطیلی فرودگاه ارومیه به‌صرفه‌تر از فعالیت آن است بسته هستند

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.