افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 28 March , 2024
11
سرپرست معاونت اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد ماکو:

۱۷۱میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در منطقه آزاد ماکو صورت گرفته است

  • کد خبر : 21902
  • ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۰
۱۷۱میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در منطقه آزاد ماکو صورت گرفته است
سرپرست معاونت اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: از ابتدای فعالیت سازمان منطقه آزاد ماکو تا کنون بالغ بر ۱۷۱ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در حوزه تولیدی و صنعتی محقق شده است .

به گزارش مرزداران؛ حسن صدرایی مهر در گفت و گو با خبرنگار مرزداران به بیان اهم سرمایه گذاری های کلان خارجی در منطقه آزاد ماکو پرداخت و افزود: سرمایه گذاری شرکت گلبرق جهت تولید همزمان برق و حرارت، شرکت کابی آلیاژ جهت تولید مواد فروسیلیکو منگنز، شرکت بیابان ماشین پارس در خصوص احداث مرکز داده پردازی تولید رمز ارز و احداث استخر رمز ارز و سرور اینترنت بین ­المللی، شرکت دیانا تجارت ریسمان در زمینه تولید پوشاک،‌ شرکت آریا ورنا جهت تولید کربنات کلسیم و پودر کربنات کلسیم اشاره کرد.

وی با اشاره به اینکه سرمایه گذاری ها عمدتا در شهرک های صنعتی منطقه آزاد ماکو صورت گرفته است اضافه کرد: شهرک صنعتی ماکو یکی از این شهرک های صنعتی است که در کیلومتر ۶ جاده ماکو- بازرگان در زمینی به مساحت ۳۳٫۸ هکتار که ۲۱٫۵ هکتار آن صنعتی، ۱۲ هکتار غیر صنعتی و ۰٫۳ هکتار آن با کاربری کارگاهی و خدماتی می باشد ایجاد گردیده است.

صدرایی مهر افزود: تقریباً به غیر از چند قطعه زمین کارگاهی تمام زمینهای صنعتی و کارگاهی این شهرک واگذار گردیده است و تعداد ۳۰ واحد در شهرک صنعتی شماره یک ماکو در حال فعالیت بوده که تقریبا شامل بیشتر گروه¬های صنایع من جمله صنایع فلزی، غیر فلزی، سلولزی، غذایی و شیمیایی می¬باشد.

در ادامه اطلاعات مربوط به واحدهای تولیدی شهرک آورده شده است.

سرپرست معاونت اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد ماکو بیان داشت: سایت شهرک صنعتی شوط نیز در ۱۲ کیلومتری شمال شوط و در امتداد جاده تبریز-بازرگان و در سمت شرقی آن قرار گرفته است که در حال حاضر آماده واگذاری به سرمایه گذاران می باشد.

وی با اشاره به شهرک صنعتی صنایع سبک منطقه آزاد ماکو گفت: این شهرک نیزدر کمربندی بازرگان – ماکو نرسیده به روستای دانالو و در زمینی به مساحت ۵۵۰ هکتار طراحی گردیده که در فاز اول ۱۳۰ هکتار آن آماده سازی و به بهره برداری خواهد رسید که در حال حاضر ۳۷ هکتار از آن آماده واگذاری می باشد.

صدرایی مهر خاطرنشان ساخت: شهرک سنگ و صنایع سنگین نیز در سه راه بلجک و حدود ۱۰ کیلومتری جاده ماکو – شوط قرار دارد . برای احداث کارخانجات فرآوری مواد معدنی ، سنگ های تزئینی و صنایع سنگین در زمینی به مساحت بیش از ۱۰۰ هکتار طراحی گردیده است.

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=21902
  • نویسنده : علی قویدل
  • ارسال توسط :
  • منبع : مرزداران
  • 289 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای ۱۷۱میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در منطقه آزاد ماکو صورت گرفته است بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.