افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 2 May , 2024
12

منطقه آزاد ماکو میزبان اولین دوره مسابقات کشوری سافاری با مختصات

  • کد خبر : 21985
  • ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۷:۰۰
منطقه آزاد ماکو میزبان اولین دوره مسابقات کشوری سافاری با مختصات
معاون فرهنگی،‌اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: به همت این سازمان، اولین دوره مسابقات کشوری سافاری «با مختصات» در منطقه آزاد ماکو در قالب جشنواره زمستانی برگزار شد.

به گزارش مرزداران؛ معاون فرهنگی،‌اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: به همت این سازمان، اولین دوره مسابقات کشوری سافاری «با مختصات» در منطقه آزاد ماکو در قالب جشنواره زمستانی برگزار شد.

بهنام امبربان با بیان اینکه این مسابقات از کاخ سردار ماکو آغاز شد، افزود:در این دوره از مسابقات سافاری با مختصات که برای اولین بار در کشور در منطقه آزاد ماکو برگزار شد، تعداد ۲۰۰ ورزشکار از استان های مختلف کشور از جمله استان های قزوین، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، تهران، البرز، زنجان، کردستان، خوزستان، لرستان و غیره شرکت داشتند که در نهایت از ۱۰ نفر اول تجلیل شدند.

وی با بیان اینکه برگزاری این مسابقات که جزوی از برنامه های جشنواره زمستانی بود در راستای معرفی ظرفیت ها و جاذبه های طبیعی و تاریخی منطقه آزاد ماکو در سطح ملی و رونق صنعت گردشگری در وسیع ترین منطقه آزاد کشور انجام شد اضافه کرد: ایجاد نشاط و شادی در بین خانواده‌ها، آمادگی برای برگزاری رویدادهای ملی و بین المللی دیگر و میزبانی از گردشگران و مسافران از دیگر اهداف برگزاری این مسابقات بود.

این مقام مسئول تصریح کرد: این مسابقات با عبور خودروهای دو دیفرانسیل در مسیر ۱۳۰ کیلومتری واقع در محدوده جاذبه های طبیعی و تاریخی منطقه آزاد ماکو برگزار شد.

شایان ذکر است: در سافاری با مختصات، شرکت کنندگان می بایست با نقشه خوانی، نسبت به مسیریابی برای ۱۰ مختصات اعلام شده در کمترین زمان و کمترین خطا اقدام کنند.

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=21985
  • نویسنده : علی قویدل
  • ارسال توسط :
  • منبع : مرزداران
  • 352 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای منطقه آزاد ماکو میزبان اولین دوره مسابقات کشوری سافاری با مختصات بسته هستند

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.